موضوعات داغ

نتایج نظرسنجی خودرو سال 97 خودروبانک از دید شما کاربران + جدول نتایج

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
مطابق رسم چندین ساله خودروبانک، امسال نیز یک نظرسنجی برای انتخاب خودرو سال 97 از دید شما کاربران انجام شد و پس از مدتی یکماهه، نتایج آن برای ارایه به شما، حاضر گردیده است. این نظرسنجی ها از سال 94 اجرایی شدند و در سال 94، جک S5 ، سال 95 رنو تلیسمان و سال 96، رنو کولئوس به عنوان خودرو سال از دید شما کاربران، انتخاب شدند. گزینه های امسال نیز تا اوایل زمستان وارد بازار خودرو شده بودند و قابلیت دسترسی به آنها، برای مردم فراهم بوده است. محدوده قیمتی خودروها نیز 350 میلیون تومان در نظر گرفته شده بود. در زیر می توانید نتایج نظرسنجی خودرو سال 97 خودروبانک را مشاهده نمایید:

نتایج نظرسنجی

نتایج نظرسنجی

در ادامه به بررسی سه رتبه اول این لیست، که از دیدگاه شما رای آورده اند، می پردازیم:
رتبه اول، سیتروئن C3
هاچ بک داغ و سریع فرانسوی که به قصد از رده خارج کردن کراس اوورهای چینی پا به بازار ایران گذاشت، اما پیش از آنکه به دست مشتریان برسد، گرفتار حواشی و مشکلات شد و مونتاژ آن به تعدادی مشخص، محدود شد. با این حال، مسایل خارجی نمی تواند مانع از این شود که لیاقت این خودرو دست کم گرفته شود. سیتروئن C3 اخیرا در برنامه گرندتور، توسط مجری معروف جرمی کلارکسون مورد تست و بررسی قرار گرفت و نظر مثبت وی را نیز جلب کرد. قیمت این خودرو هم اکنون در بازار، رقمی بین 300 الی 400 میلیون تومان است. این خودرو توانست 24.7 درصد از آرا را به خود اختصاص داده و در رتبه اول جای گیرد.

سیتروئن C3

سیتروئن C3

رتبه دوم، هاوال H2
هاوال H2 با حدود 20 درصد آرا، در رتبه دوم و پس از سیتروئن C3 قرار گرفت. هاوال H2 را می توان یکی از بد شانس ترین خودروهای چینی در بازار ایران لقب داد. تاکنون این خودرو دوبار و توسط دو شرکت متفاوت به بازار ایران عرضه شده که در هر دوبار، به دلایل مختلف، عرضه هاوال H2 به بازار ایران با شکست روبرو شده است. هاوال H2 را می توان رقیبی مستقیم برای چری تیگو 5 و جک S5 ، دو کراس اوور مطرح بازار ایران دانست که با وجود توانمندی هایش، هیچگاه به علت مسایل جانبی و حواشی نتوانست رقابت درستی با آنها داشته باشد. این خودرو در نمونه های صفر کیلومتر، هم اکنون با قیمتی بین 245 الی 275 میلیون تومان در بازار آزاد، مبادله می شود.

هاوال H2

هاوال H2

رتبه سوم، دنا پلاس توربو
پس از سیتروئن C3 و هاوال H2، دنا پلاس توربو با فاصله ای محسوس، و با کسب 13.4 درصد از آرا، در رتبه سوم نظرسنجی خودرو سال 97 خودروبانک قرار گرفته است. دنا پلاس توربو نیز همانند بسیاری از خودروهای دیگر، تحت تاثیر شرایط پیش آمده در بازار خودرو کشور قرار گرفته و دیگر نمی تواند همانند روزهای اول پس از معرفی، به کسب موفقیت امیدوار باشد. دنا پلاس توربو را می توان پاسخی از سوی ایران خودرو برای سدان های چینی رنگارنگ و بعضا قدرتمند چینی نظیر چری آریزو 5 توربو یا ام جی 360 توربو دانست که با قیمتی کمتر، قصد به چالش کشیدن آنها را داشت. با این حال به دلیل افزایش قیمت خودرو و تمایل خودروسازان برای کاهش هزینه ها، برخی از امکانات این خودرو حذف شده و در کنار آن، عرضه محدودش به بازار، عملا راه را برای جولان رقبا هموار ساخته است. با این حال، اگر ایران خودرو بتواند در سال 98، مشکلات خط مونتاژ خود را حل کرده و به برنامه های تولید برسد، می توان انتظار فروش خوبی را برای دنا پلاس داشت. قیمت نمونه های صفر کیلومتر این خودرو در بازار آزاد، هم اکنون رقمی بین 144 الی 154 میلیون تومان است.

دنا پلاس توربو

دنا پلاس توربو


نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/12/29
به حق اول شد
واقعا ماشین خوبیه
1397/12/29
چرا پراید رو تو نظر سنجی نزاشتید