موضوعات داغ

اطلاعات اولیه از رانا پلاس ایران خودرو؛ چه تغییراتی اعمال شده است؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
اخیرا دو تصویر از رانا پلاس توسط یک پیج در اینستاگرام منتشر شده که نشان می دهد این خودرو همان مدل فیس لیفت شده است که بیش از این خودروسازی ایران خودرو خبر از ساخت آن داده بود. در گذشته نیز خبرهایی مبنی بر عرضه رانا فیس لیفت با اسم رانا سال منتشر شده بود که در تصاویر منتشر شده در فضای مجازی در پشت این خودرو نام رانا پلاس دیده می شود. پس باید بزودی شاهد تولید انبوه و عرضه رانا پلاس به بازار کشور باشیم.
امکانات رانا پلاس
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر خودرو، بعد از اعمال تحریم‌ها پیش‌بینی می‌شد که توقف این خودرو متوقف شود، اما بعد از انتشار عکس‌های رانا پلاس آن هم به صورت پلاک شده مشخص می شود که تحریم ها نتوانسته مانع تولید این خودرو شود. در تصاویر قبلی امکانات زیادی مانند کروز کنترل، آینه‌های جانبی شبیه خودرو پژو 207 آی، صندلی های عقب جدید، بلوتوث، گرافیک جدید چراغ‌ها، تریم داخلی جدید، دستگیره‌ها و زه همرنگ بدنه دیده می شود. با نگاهی به همان تصاویر قبلی می‌بینیم که این خودرو از لحاظ سیستم فنی نیز ارتقا یافته و برخی منابع خبر از تجهیز این خودرو ملی به فرمان کمکی برقی خبر می‌دهند. همچنین کابین رانا پلاس نسبت به مدل‌های قبلی از لحاظ کیفیت ارتقا یافته است.

رانا پلاس

رانا پلاس


مشخصات فنی رانا پلاس
رانا پلاس همانند نسخه اصلی دارای یک موتور 1.6 لیتری با قدرت 108 اسب بخار و گشتاور 142 نیوتن‌متر است. قدرت تولید شده توسط گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می شود. ولی باید به این نکته مهم توجه داشت که گویا پمپ هیدرولیک این خودرو حذف شده و بجای آن فرمان کمکی برقی اضافه شده است. با داشتن این سیستم انتظار می‌رود فشار پمپ هیدرولیک از روی موتور برداشته شده و قدرتی معادل 3.5 تا 4 اسب بخار افزون بر قدرت اولیه خودرو در اختیار راننده قرار گیرد که پس از معرفی جزییات بیشتر آن را در خودروبانک مورد بررسی قرار خواهیم داد.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/1/20
این ماشین کاپوتش بازه؟ چرا اینقدر فاصله داره !
1398/1/20
یکی از مشکلات رانا کیفیت پایین متریال کابینشه، که اگه برطرف شده باشه میتونه ارزش خرید بالاتری پیدا کنه.
1398/1/20
به جای این کارها فاصله بین دو محور را یک 15 سانت بیشتر میکردید اصلا صندلی عقبش به درد بزرگسالان نمیخوره
1398/1/20
کاش با موتور ef4 turbo عرضه میشد!
1398/1/20
کاش گرون بفروشنش
1398/1/20
بادیدن تصاوبر واقعا شگفت زده شدم وجا داره ازهمینجا یه خسته نباشید اساسی به ایران خودرو گفت انصافا انتظار اینهمه پیشرفت وتحول وتکامل را نداشتم و امیدوارم قیمتی حدود 160-170 میلیون را برایش درنظر بگیرند و نگن مفته تا درحد بودجه قشر ضعیف جامعه باشد
باتشکر از مسئولان پرتلاش ایرانخودرو
1398/1/21
کیفیت از سر و روی این لگن میباره