موضوعات داغ

ترخیص خودروهای مانده در گمرک دوباره قیمت خودرهای وارداتی را افزایش میدهد

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
این روزها اگر سری به بازار خودروهای وارداتی بزنید متوجه خواهید شد که قیمت ها چه در بخش نو و چه در خصوص خودروهای دست دوم با رشد قابل توجهی مواجه شده است.
کارشناسان صنعت خودروسازی پیش از این نیز در این خصوص هشدار داده و اعلام کرده بودند که احتمالا با نزدیک شدن به ترخیص اولین سری خودروهای مانده در گمرک شاهد کاهش قیمت ها خواهیم بود.
به نقل از سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو، این افزایش قیمت از سطح بالادست بازار خودروهای وارداتی شروع شده و در سطوح پایین تر بازار نیز تسریع یافته است. در خصوص علت این اتفاق نیز باید توضیح داد که اولا از آنجا که خرید و فروش خودروهای وارداتی و لوکس بیشتر در حوزه نمایشگاه داران است، این افراد با اطلاع از وضعیت و قیمت تمام‌شده خودروهای پریمیوم موجود در گمرک به سرعت به تغییر قیمت‌های تمام‌شده به‌دلیل شرایط واردات و همچنین افزایش قیمت گمرکی پی برده و در اولین اقدام قیمت‌ها را افزایش می‌دهند. این افزایش قیمت از خودروهای پریمیوم شروع شده و کم کم به سطوح پایین بازار نیز نفوذ می کند. ثانیا خودروهای پریمیوم سریع تر از سایر خودروها ترخیص می شوند. ممنوعیت واردات خودروهای بیش از 40 هزار دلار از تیرماه 96 بازار خودرو را با کمبود شدید خودروهای لوکس و پریمیوم خارجی روبرو کرده است. به همین دلیل ترخیص تعداد کمی از خودروهای لوکس موجود در گمرک در کنار دلیل نخستی که عنوان شد افزایش بهای خودروهای وارداتی را به دنبال دارد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/6
اینقدر بزار افزایش پیدا کنه تا رکود کامل و ورشکستگی بشه این بازار کذایی بلایی که سر بازار مسکن‌ اومده، بهتر، قبلا به مردم التماس می‌کردیم نخرید؛ حالا مجبورند نخرند چون زورشون نمیرسه، بزار تا این دزد های سر گردنه به ورشکستگی‌بیفتند، کی دیونست پول زبون بسته رو تو کالای مصرفی ماشین بخوابونه ... اونم همچین پولی، وقتی دستمزد یه کارمند ۲ تومانه؟!!!!!
1398/2/6
به نظرم این گونه مطالب را کسانی رقم می زنند که در افزایش قیمت خودرو سود می برند.