موضوعات داغ

بیوک، خودرویی که محبوب خاندان سلطنتی شد

عکس مطلب اول
خودروهای لوکس با چهره‌های جذاب و متنوع و شتاب‌های صفر تا صد در کمترین زمان ممکن، هیجان رانندگی را به اوج خود می‌رسانند و در روزگاری که تکنولوژی حرف اول و آخر را می‌زند شاید به نظر بیاید که کمتر کسی دلبسته خودروهای نسل قدیم باقی مانده است. اما هنوز هم جوانانی از همان نسل هستند که خودروهای زمان جوانی‌شان را بازسازی و مانند یک گنجینه قیمتی از آن نگهداری می‌کنند. یکی از این خودروهای کم‌نظیر مدل‌های مختلف بیوک است که بی‌شک هنوز طرفداران خاص خودش را دارد.
بیوک یک خودروساز آمریکایی است که از سال ۱۸۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده و هنوز در این صنعت باقی مانده است. می‌توان گفت این شرکت قدیمی‌ترین خودروساز آمریکایی محسوب می‌شود. سهامدار اصلی شرکت خودروسازی بیوک در سال ۱۹۰۴ سهامش را به ویلیام سی دورانت، بنیان‌گذار جنرال موتورز واگذار کرد و از همان زمان این شرکت زیرمجموعه شرکت جنرال موتورز محسوب می‌شود.
بیوک B اولین محصول شرکت بیوک بود که با عرضه آن در سال ۱۹۰۷ توانست پس از فورد رتبه دوم فروش در آمریکا را کسب کند. این شرکت در سال ۱۹۱۴ برای اولین بار خودروهای شش سیلندر تولید کرد و همین موضوع باعث شد تا سال ۱۹۲۰ در لیست ماشین‌های پرفروش باقی بماند. یکی از دلایل اصلی شهرت بیوک استفاده خاندان سلطنتی بریتانا از محصولات این شرکت بود. در دهه ۱۹۳۰ ادوارد هشتم تعداد زیادی از خودروهای بیوک که در آن زمان در کانادا تولید می‌شد را خریداری و وارد بریتانیا کرد.
بیوک

بیوک

این کمپانی برای اولین بار در سال ۱۹۳۹از چراغ راهنما روی بدنه خودروهای خود استفاده کرد و همین ویژگی بار دیگر باعث ایجاد تفاوت محسوسی میان او و دیگر رقبایش شد. محصولات بیوک اغلب خودروهای سدان بزرگی هستند که به دلیل اتاق بزرگ و جادارشان با گذشت سال‌ها از تولید آنها، همچنان گزینه‌های مناسبی برای سفرهای برون شهری به حساب می‌آیند. فاصله تا سقف و جای پا برای دو سرنشین جلوی این خودرو مناسب‌تر از سرنشینان عقب است و دلیل آن هم فرم سقف و صندلی‌های محصولات بیوک است.
شتاب خودروهای بیوک در زمان خودش کم‌نظیر به نظر می‌رسید و همین حالا هم این ماشین‌ها با یک نیش گاز از جا کنده می‌شوند و به حرکت درمی‌آیند. خودروهای بیوک تنها یک نقطه ضعف دارند؛ البته اگر بتوان این موضوع را نقطه ضعف دانست. آیینه‌های بغل این ماشین‌ها اغلب کوچکند و به همین دلیل شاید کنترل این ماشین‌ها برای هر راننده‌ای کار راحتی نباشد.
بیوک

بیوک

سدان‌های بیوک در نسل چهارمشان با نام بیوک اسکای لارک شناخته می‌شدند و همین نسل از بیوک در سال‌های ۱۳۵۶ تا ۱۳۵۹ به ایران آمد و با نام بیوک ایران خود را به یک محبوب تمام عیار خودرو بازان ایرانی بدل کرد. در آن زمان دو نوع مونتاژ بیوک ایران در کشور ما وجود داشت که با نام‌های موتور آبی به معنی مونتاژ آمریکا و موتور قرمز به معنی مونتاژ کانادا شناخته می‌شدند.
آنان که در جستجوی اصالت‌های ناب می‌گردند به خوبی می‌دانند که بیوک یکی از اصیل‌ترین‌هاست. پیدا کردن یک بیوک تمیز، سالم و سرحال شاید چندان کار راحتی نباشد اما بی‌شک غیرممکن هم نیست. راه‌های بسیاری برای رسیدن به این خودرو قدیمی اصیل وجود دارد و یکی از بهترین‌ راه‌ها سایت دیوار است. اگر قصد خرید یک بیوک تمیز و سالم را دارید از دیوار غافل نشوید و همین حالا سری به آن بزنید.


منبع :‌ ویرلن
این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد