موضوعات داغ

نگاه به صنعت قطعه سازی کشور از زاویه ای دیگر؛ نقش زنان در قطعه سازی

عکس مطلب اول
پرشین خودرو: شاید برای شما عجیب باشد که بشنوید، زنان ایرانی نیز همپای مردان این سرزمین نقش پر رنگی در صنعت قطعه سازی کشور دارند.
صنعت قطعه سازی به واسطه گره خوردن با صنعت خودرو و صد البته جنس سخت آن، از صنایع مردانه در ایران شناخته می شود اما بد نیست بدانید که زنان نیز در این صنعت توانسته اند همچون صنایع دیگر جایگاهی در خور برای خود دست و پا کنند و به ایفای نقش بپردازند آن هم در صنعت با اهمیت قطعه سازی خودرو که ارزش آن بر هیچ کس پوشیده نیست.
جالب است بدانید اتفاقا زنان در بخشی از مهمترین قسمت های صنعت قطعه سازی به ایفای نقش مشغول هستند که می توان این نقش آفرینی را به موهبتی خدادادی و البته توانمندی هایی که در مسیر آموزش به دست آورده اند، مربوط دانست.
در روزهای گذشته فرصتی دست داد تا از خطوط تولیدی شرکت کروز به عنوان یکی از بزرگترین قطعه سازان کشور بازدید داشته باشیم. یکی از جذاب ترین نکاتی که در بازدید از این شرکت تولید کننده قطعات خودرو توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند، حضور پر تعداد زنان در خطوط تولید این شرکت قطعه سازی است.
شرکت کروز یکی از قطعه سازانی است که تولید قطعات و همچنین سیستم برق خودرو را انجام می دهد و این مهم به دلیل نیاز به دقت و ظرافت در اسمبل کردن به بانوان شاغل در این شرکت سپرده شده است. البته به جز خطوط تولید قطعات سیم کشی و سیستم برق خودرو، خطوط دیگری نیز وجود دارد که زنان در تولید آن نقش آفرینی می کنند که می شود به خط تولید ECU یا همان کامپیوتر ماشین اشاره کرد.
حضور زنان در صنعتی که به واسطه اسم و سختی کار در آن به مردانه بودن شهره است را باید یکی از موارد جذاب در شرکت صنایع تولیدی کروز به شمار آورد که نشان می دهد، می توانیم با استفاده از ظرفیت های خدادادی زنان در کنار آموزش های کافی، از این پتانسیل کشور که نیمی از جمعیت نیروی کار کشور را تشکیل می دهد استفاده بهینه برد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/3/20
سلام‌و‌خسته نباشید..
من کلا آدم‌بدبینی نیستم اما کنجکاو چرا..
بازم از کروز‌ مطلب گذاشتین
تیتر قبلی که لزوم‌حمایت از قطعه سازان بود کلا در ‌مورد‌کروز بود و چند تا مطلب دیگه
به علاوه تو روزای گذشته در مورد کاهش قیمتهای یک و دو‌ملیونی نوشتین
دیروز و امروز که بهضی قیمتا تا ده تومن و خارجیا خیلی بیشتر کاهش داره چی‌باعث‌میشه ننویسین؟
و سوالاتی از این دست..
گاها دیدم نویسنده هاتون تو مطلبا به نظر مخاطبا تلویحا اشاره‌کردن.. بیشتر بکنین و جواب منم بگین.. نه که سایت یه طرفه صرف باشه
ممنون
1400/6/24
کروز دختر عمه بنده را اخراج کرد. چرا چون ازدواج کرده. واقعا شرکت مزخرفیه. حالا شما هم هی خانمها در کروز خانمها در کروز تیتر بزنید. از دستمزد کم و بیگاری از خانمها پول در میارن حسابی