موضوعات داغ

تولید برخی از خودروها متوقف شد

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
سال 2018 هرچند تولیدات خودرو نسبت به سال قبل آن 40 درصد کاهش یافت، اما به میزانی بود که سبب شد ایران در جایگاه هفدهمین تولیدکننده خودرو در جهان قرار گیرد. طبق آمار انجمن جهانی وسایل نقلیه موتوری، ایران در سال 2017، یک میلیون و 515 هزار و 396 دستگاه خودرو تولید کرده بود که نسبت به سال 2016، رشد حدودا 18 درصدی را نشان می دهد. اعمال مجدد تحریم ها، نوسانات ارز، مشکلات نقل و انتقال پول، نبود قطعات خودرو، مدیریت ناکارآمد و هزار مشکل دیگر سبب کاهش تولید خودرو در کشورمان در طی یک سال و نیم اخیر شده است.
براساس جدیدترین آمار از وضعیت تولید خودرو در اردیبهشت ماه امسال تولید تعدادی از خودروها متوقف و یا کاهش قابل توجهی داشته است.
مطابق این آمار در اردیبهشت ماه امسال تولید ایران خودرو 54 درصد کاهش یافته و تولید در خودروهای پژو پارس دو گانه سوز و سمند نسبت به مدت مشابه در سال گذشته متوقف شده است. همچنین تولید تندر ۹۰ شرکت پارس خودرو، تیبا دوگانه سوز نیز به صفر رسیده است.
علاوه بر این آمارها نشان می‌دهد محصولات ام وی ام مدیران خودرو نیز با کاهش تولید همراه بوده به طوری در بخش ام وی ام 550 توقف تولید به وجود آمده است. در محصولات سایپا نیز تولید سراتو به منفی ٩١ درصد رسیده است و به طور کل سایپا با کاهش 0.7 درصدی مواجه شده است. علاوه بر این در محصولات کرمان موتور نیز تولید هیوندا i20 ، لیفان x60 و جک j5 متوقف شده است.
جزییات تولید انواع خودرو در اردیبهشت امسال به شرح زیر است:
جزییات تولید انواع خودرو در اردیبهشت 98

جزییات تولید انواع خودرو در اردیبهشت 98

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد