موضوعات داغ

نکاتی در خصوص طرح های پیشنهادی خودروسازان برای تعهدات معوق

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به وضعیت یک سال و نیم گذشته صنعت خودروسازی شرکت های خودرو سازی در انجام تعهدات تعداد خاصی از خودروهای خود موفق نبوده و ناگزیر به ارائه طرح های پیشنهادی برای خودروهای شدند که دیگر قابلیت تولید ندارند. بر این اساس مشتریان می توانند از بین گزینه‌های مطرح شده از جانب خودروسازان برای تبدیل خودروهای خود یکی را انتخاب کنند.
به نقل از پرشین خودرو، به عنوان نمونه در این زمینه می توان به مشتریان محصولات ساندرو اشاره کرد. مشتریان این خودرو می‌توانند به جای یک دستگاه ساندرو، سه خودرو دریافت کنند که شامل 1 دستگاه کوئیک به قیمت قبل تیر 97(43میلیون تومان) و 2 دستگاه ساینا به قیمت قبل تیر 97 (قیمت هر دستگاه 31میلیون تومان) است. در این صورت با احتساب اختلاف قیمت خودرو در بازار نسبت به کارخانه و همچنین سود مشارکت و جریمه تاخیر بیش از هفتاد میلیون تومان سود خواهند کرد.
به علاوه اگر یک مشتری تندر و یا پارس تندر پیش خرید کرده باشد در طرح جایگزین می تواند 2دستگاه خودرو شامل 1دستگاه پراید 131به قیمت قبل از تیر97 (22میلیون تومان) و 1 دستگاه کوئیک به قیمت قبل تیر 97 (43میلیون تومان) را دریافت کند، با احتساب اختلاف قیمت خودرو در بازار نسبت به کارخانه و همچنین سود مشارکت و جریمه تاخیر بیش از 60 میلیون تومان سود می کند.
در طرح تبدیل ارائه شده دیگر، مشتریان برلیانس 300 اتومات و دستی به ترتیب می توانند 3 و 2 محصول از خانواده ایکس 100 و ایکس 200 را به قیمت تیر 97 انتخاب کنند که با یک حساب سر انگشتی این اقدام به جهت اختلاف قیمت، سود مشارکت و جریمه تاخیر سود قابل توجهی در حدود 50 تا 70 میلیون تومان نسبت به وجه واریزی خود در این مدت، نصیب این دسته از مشتریان خواهد کرد.
این موضوع در حالی مطرح می شود که عده ای معتقدند اگر خریداران خودروهای پیش فروش شده در تیر ماه سال گذشته به جای بازار خودرو به بازار دیگری نظیر بازار ارز ورود پیدا می کردند سود بیشتر عاید جیب آنها می شد.
نکته حائز اهمیت در این میان آن است که نرخ ارز در طی سال گذشته در حدود ۱۴ هزار تا ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان بوده و در حال حاضر ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/4/21
لطفا کمتر اخبار دروغ نشر دهید تیرماه پارسال دلار۷۵۰۰بود و کسانی که خودرو پیش خرید کردند حالا تحت هرعنوان اگر حتی سیب زمینی و پیاز خرما زرشک ویا حتی هرجنس دیگری با این شرایط اقتصادی که اینها خودشان درست کرده اند خریده بودندبیشتر سود می کردند الان هم بابت این تبدیلها سایپا هر روز یک جور دبه درمی آره