موضوعات داغ

مونتاژی‌های پسابرجامی، باکیفیت ترین خودروهای داخلی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
مطابق آمار منتشر شده از سوی اداره کل خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر شده و در آن خودروهای تولیدی براساس کیفیت، رتبه بندی شده‌اند، پژو 2008 و سیتروئن C3‌، دو خودرو پسابرجامی که با عقد قرارداد همکاری مشترک در ایران خودرو و سایپا به تولید می‌رسند، با کسب پنج ستاره کیفی، باکیفیت ترین خودروهای ساخت داخل لقب گرفتند. در همین محدوده قیمتی، کیا سراتو سایپا و هایما S7 اتوماتیک ایران خودرو خراسان با کسب چهارستاره کیفی، در رده‌های بعدی قرار گرفتند. جک S5 و جک S3 سه ستاره کسب کردند و ام وی ام X33S نیز موفق به کسب دو ستاره شد.
در بخش خودروهای تجاری و وانت، که معمولا حساسیت بالایی در خصوص کیفیت پایین خودروها وجود دارد، پیکاپ فوتون ایران خودرو دیزل، با کسب سه ستاره کیفی، بالاترین رده را به خود اختصاص داد و پس از آن، خودروهای کارا 2000 تک کابین ، سایپا 151 و وانت آریسان با کسب دو ستاره در رده‌های بعدی قرار گرفتند. سایر وانت‌ها نیز با کسب یک ستاره در بی کیفیت ترین حالت ممکن قرار دارند.
در رده قیمتی بعدی، خودروهای تندرپلاس دنده‌ای و اتوماتیک، به همراه پژو 207 دنده‌ای و اتوماتیک با کسب چهار ستاره کیفی، برترین خودروهای دسته بندی خود شدند. سایر خودروهای این رده، یعنی تندر 90، دنا پلاس، رانا ، پژو 206 صندوقدار و هاچ‌بک و دانگ فنگ H30 کراس از ایران خودرو، به همراه کوئیک از سایپا و ام وی ام 315 از مدیران خودرو، سه ستاره کیفی دریافت کردند. سایر خودروهای این رده قیمتی نیز با کسب دو ستاره کیفی، در رتبه‌های بعد قرار گرفتند. در آخرین رده قیمتی نیز که در انحصار محصولات سایپا و انواع پراید قرار دارد، با کسب امتیاز دو ستاره توسط تمامی خودروها همراه بود.
در بخش خودروهای سنگین نیز اتوبوس اسکانیا مارال از شرکت عقاب افشان موفق به کسب سه ستاره کیفی شد. مینی بوس آرین از ایران خودرو دیزل، دو ستاره و مینی بوس ایسوزو سحر از بهمن دیزل، چهار ستاره کیفی را به خود اختصاص دادند. ولوو FH500 ساخت سایپا دیزل با کسب چهار ستاره کیفی و فوتون Auman H4 ایران خودرو دیزل نیز باکیفیت ترین کشنده‌های ساخت داخل بودند. در جدول زیر، می‌توانید این امتیازات را که مربوط به بخش خودروهای سبک است، مشاهده کنید:
جدول رده بندی کیفیت

جدول رده بندی کیفیت

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد