موضوعات داغ

رنو 4 با پیشرانه الکتریکی بازگشت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
رنو 4 محصولی اقتصادی از این شرکت فرانسوی است که پاسخی به فولکس بیتل آلمانی بود و اولین ماشین خانوادگی دیفرانسیل جلو در جهان محسوب می‌شود. این خودرو که در چند سگمنت عرضه می‌شد، توانست مشتریان زیادی را در سراسر دنیا به خود جذب کند و حتی به ارتش نیز راه یابد. حال و پس از گذشت چندین دهه، این خودرو با پیشرانه الکتریکی رنو توئیزی در قالب خودرویی به نام One-e-Plein Air و شکل ماشین ساحلی، به بازار بازگشته است. این خودرو حاصل همکاری سه بخش رنوکلاسیک، قسمت طراحی رنو و شرکت تامین کننده قطعات Melun Rétro Passion است.
محبوبیت فوق العاده رنو 4 با فروش بیش از هشت میلیون دستگاه در جهان، علت اصلی انتخاب این خودرو توسط رنو بود. علاوه برآن، تمامی رقبای هم‌دوره رنو 4 ، از جمله مینی ماینر ، فولکس واگن بیتل و سیتروئن مائوری، هم‌اکنون با پیشرانه برقی در بازار حضور دارند. رنو E-Plein Air در مدت شش ماه ساخته شده و از یک موتور برقی با قدرت 17 اسب بخار و باتری لیتیوم یون 6.1 کیلووات ساعتی بهره می‌گیرد. رنو 4 برقی از سیستم چهارچرخ محرک نصب شده بر روی رنو توئیزی بهره می‌برد و حدود 130 کیلوگرم از آن سنگین تر است. هنوز جزئیات دقیق در خصوص عملکرد رنو 4 برقی اعلام نشده، اما پیش‌بینی می‌شود که عملکردی همچون رنو توئیزی داشته باشد، حداکثر سرعت این خودرو 79 کیلومتر بر ساعت برآورد شده، هر چند در آزمایشات اولیه، رنو E-Plein Air توانست به سرعت 83 کیلومتر بر ساعت دست یابد.
رنو 4 برقی با برخی تغییرات ظاهری همراه بوده است، از جمله صندلی‌های آبی رنگ، جلوپنجره جدید، افزودن محفظه‌ای برای چمدان و حذف صندلی‌های عقب، جهت ایجاد فضای راحت برای راننده. فاصله بین دو محور رنو 4 کوتاه‌تر شده و از سیستم تعلیق رنو JP4 از دهه 1980، که قوی‌تر و هماهنگ‌تر است بهره گرفته شده است. چرخ‌های بزرگ‌تر نیز به حرکت خودرو در ساحل کمک می‌کنند. پایه و اساس این خودرو، از نمونه نظامی رنو 4 گرفته شده است. این خودرو کلاسیک برقی، هم‌اکنون با قیمت 79 هزار پوند در دسترس است و بزودی شاهد قیمت‌گذاری فورد موستانگ کلاسیک با موتور برقی نیز خواهیم بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد