موضوعات داغ

رونمایی از کیا استینگر GT420 مخصوص مسابقه

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
کیا استینگر GT420 تلاش شعبه بریتانیایی این برند برای تولید یک نسخه محدود، قدرتمندتر و مسابقه‌ای از این سدان است. توان خودرو به ۴۲۲ اسب بخار رسیده و گشتاور آن ۵۶۰ نیوتن متر است. خودروی استاندارد توان ۳۶۵ اسب بخار و گشتاور ۵۱۰ نیوتن متر تولید می‌کند.
تیم فنی هیوندای در روسلزهایم آلمان تجارب خود را برای بهبود خروجی موتور این خودرو به اشتراک گذاشتند. تغییرات این خودرو شامل شمع‌ها، فیلتر هوای K&N، و یک اگزوز چهار خروجی میلتک اسپورت بدون مبدل کاتالیست است. خنک‌کننده بزرگتر سیستم انتقال قدرت باعث می‌شود گیربکس تحمل بیشتری در مسیر مسابقه داشته باشد.
کیا به منظور فرمان‌دهی بهتر در مسیر مسابقه، زاویه کمبر را افزایش داده و تایرهای ۱۹ اینچی پیرلی روی خودرو نصب کرده است. کمک فنرهای اصلی هنوز در استینگر GT420 وجود دارند، اما با میله‌های ضد گردش تقویت شد‌ه‌اند. ترمزهای شش پیستون برمبو در چرخ‌های جلو و ترمزهای استاندارد در چرخ‌های عقب قرار دارند.
کیا، استینگر GT420 را فقط مخصوص مسابقه ساخته، بنابراین فضای داخلی تقریبا خالی است. سپر عقب و برخی از فوم‌های عایق صوتی به منظور کاهش وزن خودرو حذف شده‌اند. یک پنل فولادی جای سانروف را گرفته است. همچنین در این خودرو از یک رول کیج برای ایمنی بیشتر استفاده شده است. این مدل محدود نسبت به استینگر جاده‌ای GT حدود ۱۵۰ کیلوگرم سبک‌تر است.
این کیا استینگر خاص داستان جالبی دارد. این خودرو یکی از اولین نمونه‌های اولیه بود که وارد انگلستان شد و در برنامه‌های تخت گاز و گرند تور حضور پیدا کرد. اما قوانین مانع از حضور این سدان در جاده‌ها شدند. این بدان معنا بود که استینگر به آخر راه خودش رسیده است. اما عده‌ای در شعبه انگلستان کیا موتورز تصمیم گرفتند از این استینگر به روش دیگری استفاده کنند. کیا استینگر GT420 نتیجه همین تصمیم کیا موتورز است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/5/7
و باز هم خاک بر سر ایران خودرو و سایپا و بقیه آشغال مونتاژ کن های داخلی