موضوعات داغ

امکانات ساینا باز هم تغییر کرد

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
بازگشت تحریم ها به صنعت خودروسازی کشورمان، نه تنها پای بسیاری از خودروسازان معتبر جهان را از ایران برید و قراردادهای آن ها را به صورت یک طرفه لغو کرد، بلکه به بروز مشکل در تأمین قطعات خودروهای داخلی نیز منجر شد.
به نقل از اسب بخار، حالا مشکل تامین قطعه مجددا به سراغ ساینا آمده است. فرمان ساینا از ابتدا، طرحی متفاوت با تیبا و پراید داشت که البته این روزها سازنده برای یکدست سازی در تولید و صرفه جویی بیش تر، از فرمان دو خودروی پرتیراژ پراید و تیبا برای ساینا استفاده می کند.
تغییر دیگر خودرو ساینا که البته اعتراض بسیار زیادی را نیز با خود به همراه داشت حذف سنسورهای پارک عقب است. همچنین رینگ های 14 اینچی این خودرو نیز با رینگ 13 اینچی تیبا جایگزین شده اند. به این ترتیب به نظر می رسد که تیبا و ساینا دیگر تفاوت چندانی با یکدیگر نداشته باشند.
سایپا برای جبران حذف این آپشن ها از روی ساینا، به سراغ ایجاد تغییراتی مثبت در نمونه های جدید این خودرو رفته است. در مدل های جدید ساینا با جعبه دنده دستی، از سیستم صوتی با دیسپلی ضبط ساینا اتوماتیک استفاده شده است. این دیسپلی که ظاهری مشابه با دیسپلی سابق ساینا دنده ای دارد، افزون بر تمام قابلیت های سیستم سابق، به بلوتوث و امکان برقراری تماس مجهز شده است. همچنین صفحه کیلومتر در برخی از سایناهای تازه تحویل، همچون مدل های 95 بار دیگر به رنگ سفید درآمده است تا با صفحه کیلومتر آبی رنگ تیبا تمایز داشته باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد