موضوعات داغ

خداحافظی تویوتا لندکروزر با بازار آمریکا

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
خودرو دوستان آمریکایی‌ها این هفته را با خبری غم انگیز آغاز کردند. جونی لیبرمن، خبرنگار مجله خودرویی موتور ترند، اعلام کرد تویوتا قصد دارد پس از سال 2022، عرضه تویوتا لندکروزر را در بازار ایالات متحده متوقف کند. در پاسخ به این ادعا، تویوتا این خبر را نه تایید و نه تکذیب کرد. البته شنیدن این خبر برای بسیاری از افراد شوکه کننده نبود، چرا که تویوتا لندکروزر در حال حاضر، خودرویی قدیمی و از مدافتاده با حداقل بروزرسانی‌ها محسوب می‌شود و خروج آن از خط تولید، برای تویوتا مقرون به صرفه خواهد بود. نسل فعلی این خودرو، معروف به تویوتا لندکروزر J200 ، از سال 2007 بر روی خط تولید قرار دارد و در حال حاضر، علاوه بر قدیمی بودن طراحی خارجی و داخلی، از مشکل میزان انتشار بالای آلاینده‌ها و مضر بودن برای محیط زیست نیز رنج می‌برد. هیچ خودرویی در سال 2020 مصرف سوخت 18 لیتر در هر صد کیلومتر را ندارد، مگر آنکه تویوتا لندکروزر باشد.
تویوتا لندکروزر سری 200

تویوتا لندکروزر سری 200

تویوتا لندکروزر سری 200 علاوه بر آنکه بسیار ساده و قدیمی است، قیمت بالایی نیز برای مصرف کننده دارد. این خودرو در تریم لاکچری، با قیمت 85165 دلار به فروش می‌رسد، حتی اگر این قیمت بالا را با کیفیت و توانایی‌های فنی بالای آن توجیه کنید، بازهم پرداخت چنین مبلغی برای مشتریان آمریکایی امکان پذیر نخواهد بود. تویوتا برند لوکس خود به نام لکسوس را دارد و تنها با پرداخت چند هزار دلار بیشتر، مشتریان قادر هستند تا لکسوس LX570 را خریداری کنند و به همین دلیل، ارزش خرید تویوتا لندکروزر بازهم کاهش می‌یابد.
یکی از حرکت‌های هوشمندانه که ممکن است توسط تویوتا اجرا شود، جایگزینی لندکروزر سری 200 با خودروهای کوچکتر، نظیر تویوتا پرادو است که در ایالات متحده تحت برند لکسوس و با نام لکسوس GX عرضه می‌شود. برخلاف تویوتا لندکروزر، دیگر شاسی بلندهای تویوتا، نظیر تویوتا فوررانر و تویوتا تاکوما فروش مناسبی در بازار دارند و ارایه یک شاسی بلند نه چندان بلندقامت، می‌تواند برای مشتریان آمریکایی جذاب باشد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/8/6
کلا مطلب چرت پرتی بود انگاری از یه جا دیگه برداشته شده و دوبله شده اخه کجای لندکروز قدیمیه به هر کی بگی خندش میگیره تو امریکا روسیه تو خودم همون امریکا لندکروز از نظر افرود ایمنی و امکانانت اپشن از خیلی برندای خودشون بر تر میدونن مثل برند دای کادیلاک شورولت جمس نمونش سابربن تاهو اسکالا یوکان اخه کسی به لندکروز سری دیویست بگه طراحی قدیمی واقعا حرفه بیشترین اپشن های رفاهی متعلق به لندکروز لندکروز سری 60 که برا سال 1988 هست صندلی برقی اسپیدلاک سان روف یه دنیا تشکیلات دیگه اما بلیزر هیچی نداره داخلش خود امریکایی ها و کل دنیا میگن لندکروز لوکس جذاب هست اونم از سری 60 به بعد سری 80 سری 100 و سری 200 که خدای امکانت هست فقط فورد هست که هم قدرت استقامت اپشن افرود بهتری داره و گرنه تویوتا از سابربن تاهو اینا از نظر طول عمر بدنه قطعات موتور صد سال بیشتره و اپشنی هم ده برابر اوناست و سری 70 تویوتا استاندارد بالای الایندگی داره که کل دنیا میدونن این عین جوکه سری 200 استاندارد الایندگی نداشته باشه