موضوعات داغ

ام جی ZS فیس لیفت به صورت رسمی رونمایی شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
چندسالی است که ام جی ZS ، به عنوان یک کراس اوور اقتصادی و رقیب خودروهایی همچون نیسان جوک و رنو کپچر ، وارد بازار جهانی شده است. تلاش‌های خودروسازی فردا برای وارد کردن این خودرو به بازار ایران، به دلایل مختلف ناکام ماند، اما ام جی ZS با تمرکز بر مواردی همچون قیمت مقرون به صرفه، عملکرد قابل قبول، ظاهر جذاب و گستردگی شبکه خدمات، در چین، انگلستان و هند بسیار موفق بود. پس از گذشت مدتی، ام جی لازم دید تا این خودرو را بروز کرده و با سطح محدودی از تغییرات، به بازار عرضه کند. حاصل کار ام جی در نمایشگاه خودرو چنگندو چین، با نام ام جی ZS 2020 یا ام جی ZS فیس لیفت ، به معرض نمایش عموم گذاشته شد.

ام جی ZS مدل 2020

ام جی ZS مدل 2020

تمرکز اصلی در ام جی ZS فیس لیفت بر اسپرت بودن خودرو گذاشته شده تا این محصول بتواند با رقبای جدید و تازه نفس خود در بازار جهانی، همچون نسل جدید نیسان جوک ، رقابت نزدیکی داشته باشد. در قسمت جلو، ام جی ZS فیس لیفت از جلوپنجره‌ای جدید با طرح مشبک شش ضلعی بهره می‌برد که نسبت به گذشته، تهاجمی‌تر شده است. چراغ‎‌های جلو نیز از یک خط به عنوان دی لایت بهره می‌برند و ظاهر کلی آنها، شباهت به چراغ‌های جلو نیسان کیکس دارد. سپر جدیدی برای ام جی ZS طراحی شده که از خطوط بیشتری بهره می‌برد و باعث می‌شود تا ظاهر خودرو عضلانی و اسپرت به نظر بیاید، که از آن می‌توان به باله‌های مشکی رنگ که مه شکن‌ها در آن جای گرفته‌اند و ورودی هوای معکوس در پایین سپرها اشاره کرد.

ام جی ZS فیس لیفت

ام جی ZS فیس لیفت

قسمت عقب نیز تغییرات قابل توجهی را به خود دیده است. چراغ‌های عقب، همچون لامپ‌های جلو، طرح بومرنگی دارند و سپر عقب نیز همانند سپر جلو، حجیم‌تر از مدل فعلی شده است تا اسپرت جلوه کند. لامپ‌های مه شکن عقب در باله‌های مشکی همانند نمای جلو قرار گرفته‌اند و در قسمت زیرین آنها نیز شاهد اگزوزهای دوبل هستیم که البته خوجی اگزوزها می‌توانست طراحی بهتری داشته باشد.
در فضای داخلی، تودوزی چرمی جدید، دست دنده اصلاح شده با طرحی تازه و نمایشگر لمسی بزرگتر با سیستم عامل جدید، تغییرات ملموس نسبت به مدل فعلی هستند. هنوز سخنی از وجود اندروید اتو و اپل کارپلی در سیستم سرگرمی ام جی ZS جدید، به میان نیامده است.
برای قدرت بخشی ام جی ZS فیس لیفت، سه پیشرانه در نظر گرفته شده است که عبارتند از پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی با 120 اسب بخار قدرت و موتور یک لیتری بنزینی توربوشارژر با 125 اسب بخار قدرت که در نسخه فعلی شاهد آنها بوده‌ایم. در نسخه فیس لیفت، یک انتخاب دیگر نیز وجود دارد و آن موتور 1.3 لیتری بنزینی توربوشارژر، با 163 اسب بخار قدرت است. نسخه الکتریکی ام جی ZS در نیمه دوم سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد و پیش بینی می‌شود ام جی ZS فیس لیفت در سال جاری، به برخی بازارها نظیر هند و انگلستان عرضه شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد