موضوعات داغ

ادامه تولید پراید بدون افزایش قیمت به‌خودروساز ضرر می‌زند

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
به نظر می رسد پراید و پژو ۴۰۵ سرانجام به انتهای عمر خود رسیده و موضوع توقف خط تولید آنها جدی تر شده است.
به نقل از سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو، سایپا خودرو ساینا و تیبا را به عنوان جایگزین پراید و ایران خودرو نیز خودرو پژو پارس را به عنوان جایگزین ۴۰۵ معرفی کرده است. این خودروسازان به دنبال آن اند که تولید این خودروها را افزایش دهند. اما در این شرایط سوالی که مطرح است این است که با توجه به مشکلات این روزها خودروسازان و نرسیدن آنها به تیراژ قابل توجه در تولید، آیا امکان حذف این خودروها و حتی جایگزین کردن آن‌ها وجود دارد یا نه؟
مدیرکل نظارت بر استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد در این خصوص توضیح داد موضوع توقف تولید خودروهایی نظیر پراید تصمیمی است که در دولت گرفته شده و خودروسازان باید خود را با آن تطبیق دهد. به هر حال باید برخی از پلتفرم آنها که توانایی انجام تغییرات روی آنها وجود ندارد باید از رده خارج شوند.
وی در ادامه توضیح داد این دسته از پلت‌فرم‌ها از اعمال برخی استانداردها ناتوان هستند و براساس قانون، تولید آنها باید متوقف شود. مگر اینکه شورای عالی استاندارد حکم دیگری در این زمینه صادر کند که ما در مقام اجرا باید در انتظار برای تصمیم این شورا باشیم.
پیمان پیرایش اضافه کرد با توجه به تحریمها احتمال پیش‌بینی مهلتی برای برخی خودروها برای اعمال استانداردها همچنان وجود دارد.
دبیر انجمن خودروسازان نیز در این خصوص توضیح داد که به هر صورت توقف تولید دو خودرو پراید و ۴۰۵ در دستور کار سایپا و ایران خودرو قرار گرفته و علاوه بر مردم خودروسازان نیز به ادامه تولید این خودروها انتقاد دارند. منطقی نیست که خودروهایی که زمان تولید آنها به چندین دهه قبل باز می گردد همچنان تولید شده و روانه بازار شوند.
وی در خصوص جایگزینی این خودرو های پر مصرف نیز توضیح داد سایپا خیلی وقت است که با برنامه‌ریزی از تیراژ پراید کاسته و بر تیراژ خودروهایی چون تیبا افزوده است. چراکه با توجه به اینکه وزیر صنعت بر پایین نگه ‎داشتن قیمت پراید تاکید داشته، ادامه تولید این خودرو برای این خودروساز با زیان همراه بوده است.
دبیر انجمن خودروسازان در انتها یادآور شد که به احتمال قوی خودروهای جایگزینی از قیمت بالاتری برخوردار بوده و اگر مردم خودرو با کیفیت تر می‌خواهند باید پول بیشتری هم بدهند.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/6/26
خداوکیلی شما خبرنگارا که از این مدیرا یا کسای دیگه مصاحبه میکنید و حرفاشونو اینجا مینویسید نمیتونید به اون احمقی که میگه پژو پارس رو جایگزین 405 میکنیم ؛ بگید مگه این دوتا ماشین به غی از ظاهرشون از نظر تکنولوژی یا ایمنی یا فنی یا حتی سالهای تولید فرقی هم دارن !! که اون احمقی هم که خودشو دبیر انجمن خودروسازی هست میگه کسایی که خودرو با کیفیت میخوان باید بیشتر پول بدن !
1398/6/26
آخی عزیزم. دست پیش میگیرن که پس نیفتن
1398/6/26
بهتره اصلا تولید نشه و نمی شد...اول جون مردم حفظ ميشد و صنعت مون پر تکاپوتر ميشد و هم خودروساز ارابه مرگ ساز ادعای ضرر نميکرد!'
1398/6/26
دبیر انجمن خودروسازان در انتها یادآور شد که به احتمال قوی خودروهای جایگزینی از قیمت بالاتری برخوردار بوده و اگر مردم خودرو با کیفیت تر می‌خواهند باید پول بیشتری هم بدهند.

چقدر قشنگ پرایدو گرونتر به مردم انداختند.
1398/6/27
می شه لطفا بگید پارس با 405 دقیقا چه فرقی داره که قراره جایگزین اون بشه؟!؟!؟ نکنه لابد 4 تا چراغ و سپر متفاوت با 405 اونو تبدیل به یک خودروی کاملا جدید کرده؟!؟! جلل خالق!!!
1398/6/27
تا 1500 با پراید . ژاپن داره خودرو پرنده و خودران آزمایش می کنه و ما همچنان اندر غم پرایدیم .