موضوعات داغ

انتشار نخستین تصاویری از دی اس 9 ، پژو 508 لوکس

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
چندسالی است که زیرمجموعه دی اس، به عنوان برند لوکس گروه پژوسیتروئن عمل می‌کند و در این مدت، محصولات موفقی را به بازار عرضه کرده است. برخی از خودروهای این برند، نمونه‌هایی لوکس از محصولات پژو یا سیتروئن محسوب می‌شوند، در حالی‌که برخی دیگر هویتی کاملا مستقل دارند و مشابه آنها را تاکنون ندیده‌ایم. به تازگی تصاویری از پرچمدار جدید این برند، موسوم به دی اس 9 منتشر شده است، در حالی‌که پیش از این قرار بود این خودرو در نمایشگاه خودرو گوانگژو چین، که در ماه دسامبر برگزار می‌شود، رونمایی گردد.
دی اس 9 ظاهری کاملا امروزی دارد و مخاطبان به راحتی می‌توانند با طراحی خودرو ارتباط برقرار کنند. این تصاویر در ساختمان وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین گرفته شده است و یک سدان بزرگ و کشیده را نشان می‌دهد که کاپوتی طویل داشته و در نمای پشتی، حالتی فست بک گونه دارد. دی اس 9 برای توسعه از پلتفرم EMP2 پژوسیتروئن استفاده کرده که ویژگی مطرح آن، ماژولار بودن است و پیش از این، برخی محصولات دیگر این گروه، نظیر پژو 508 براساس این پلتفرم توسعه داده شده بودند.

دی اس 9

دی اس 9

دی اس 9 خودرویی بسیار کشیده است و طول کلی آن به 4933 میلی متر می‌رسد. با وجود اشتراکات فراوان میان این خودرو و پژو 508، طول و فاصله بین دومحوری دی اس 9، که حدود 2895 میلی متر است، باعث می‌شود تا این خودرو حتی از تیپ L‌ پژو 508 که اتاقی طویل دارد، بزرگتر و جادارتر باشد. ابعاد و اندازه کلی دی اس 9 قابل مقایسه با بی ام و سری 5 است. زبان طراحی مشترک خودروهای دی اس را در همه جای این سدان کشیده می‌توان دید، و حتی اگر دقت بیشتری داشته باشید، متوجه شباهت‌های فراوان بین دی اس 9 با محصولاتی نظیر دی اس 3 کراس‌بک و دی اس 6 کراس‌بک خواهید شد. لوگو کرومی، چراغ‌های باریک با لبه کرومی و جلوپنجره مشبک، از ویژگی‌های مشترک خودروهای دی اس به شمار می‌روند که در دی اس 9 به راحتی قابل تمایز هستند.
مدل مفهومی دی اس 9 در سال 2012 معرفی شد و اعلام شد که بازار هدف آن، مشتریان چینی خواهند بود. مشکلاتی که موجب افت فروش دی اس در سالهای اخیر در آسیا شد، عرضه این خودرو را به تاخیر انداخت، اما همچنان استقبال از خودروهای سدان در بازار چین قابل توجه است و دی اس را به ادامه توسعه پروژه دی اس 9 دلگرم کرده است. با این وجود، برخلاف سایر مدل‌هایی که توسط کنسرسیوم‌های مشترک پژو با شرکت‌های چینی دانگ فنگ و چانگان، صرفا به بازار چین عرضه می‌شوند، امکان دارد دی اس 9 وارد بازار اروپا نیز بشود.
شباهت‌ها میان دی اس 9 و پژو 508 تنها به پلتفرم ختم ‌نمی‌شود و در بحث پیشرانه، دی اس 9 از موتورهای مشترک با پژو 508 استفاده خواهد کرد. دو پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژر با قدرت 200 اسب بخار و و 1.6 لیتری هیبریدی با قدرت 221 اسب بخار، دو گزینه قابل انتخاب برای این خودرو هستند. برد دی اس 9 در حالت تمام الکتریکی تیپ هیبریدی، مطباق چرخه WLTP، چهل کیلومتر است و موتور برقی در حدود 107 اسب بخار قدرت تولید می‌کند.
دی اس 9 محصول مهمی برای این شرکت خواهد بود، چرا که فروش این برند در دو بازار مهم آن، یعنی بازار چین و اروپا، رو به کاهش بوده است. تقریبا تمامی مدل‌های پژو و سیتروئن در بازار چین، سالهای جاری را با افت فروش سپری کرده‌اند و این گروه خودروسازی امیدوار است عرضه دی اس 9، جانی تازه به روند فروش این شرکت ببخشد.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/7/1
ایول بسیار زیبا و با ابهت زمانی که سیتروئن در سال 1955 دی اس به دنیا معرفی کرد واقعاً یه شاهکار و اثر هنری خلق کرد ، 65 سال پیش دی اس دارای امکانات و فناوری بود که خیلی از خودروسازها حتی به خواب شبشون هم نمیدیدن از جمله همون سیستم تعلیق هیدروپنماتیک و شاسی فضایی که اولین بار توسط سیتروئن معرفی شد ، امیدوارم برندهای جدید دی اس هم همانند اجدادشون بدرخشن .
1398/7/1
لوکس ۱.۶ لیتری خخخخخخخ
1398/7/3
جنسیس بهتر نیست؟