موضوعات داغ

واردات کدام خودروها آزاد می شود؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
بر اساس آمارها هنوز 6 هزار خودرو در گمرک ها مانده و دلیل واضحی برای عدم ترخیص این خودروها اعلام نمی شود. طبق برآوردهای انجام شده در سال گذشته حدود 14 هزار و 600 پرسنل در شرکت های واردکننده خودرو مشغول به کار بوده اند که از این تعداد هم اکنون فقط 3 هزار و 500 نفر مشغول به کار هستند. آن طور که واردکنندگان خودرو تخمین می زنند، چنانچه دولت بر ممنوعیت واردات خودرو همچنان پافشاری کند تا پایان سال جاری حدود 2 هزار نفر دیگر کار خود را در این شرکت ها از دست خواهند داد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از تجارت نیوز، فعالان اقتصادی پیش از این نیز برای برطرف کردن چالش های حاصل از ممنوعیت واردات خودرو، نامه های متعددی به دستگاه های مربوطه از جمله رئیس جمهور و معاون اولش نوشته بودند. با این حال آیا ممکن است در نیمه دوم سال واردات خودرو آزاد شود؟
حسین مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صمت در امور بین الملل در پاسخ به این سوال که آیا خودروهای هیبریدی از چین و روسیه وارد کشور خواهند شد، اظهار داشت: بحث واردات خودروهای هیبریدی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مطرح است و با توجه به محدودیت های ارزی که وجود دارد، واردات این خودروها صرفا جهت بازسازی حمل و نقل عمومی خواهد بود. همچنین هدف از واردات این نوع خودروها کاهش آلودگی هوا، انتقال تکنولوژی و استفاده از فناوری های نوین است و اگر کشور روسیه در تولید خودروهای هیبریدی حرفی برای گفتن داشته باشد، ممکن است واردات از این کشور برنامه ای شکل گیرد.
وی در ادامه بیان داشت: با واردات خودروهای هیبریدی به کشور و استفاده از تکنولوژی آنها برای صنعت خودروسازی کشور، قرار است خودروسازان ما خودشان هم به تولید خودروهای هیبریدی تبدیل شوند. وی در ادامه با اشاره به تولید خودروهای مشترک گفت: در جلسه ای که چند روز پیش حضور پیدا کردم، افراد گفتند که برنامه ای برای ساخت خودروهای خارجی داریم، بنده هم به صنعتگران گفتم که خیلی به سراغ مطرح کردن برندهای خارجی نروند و در این مقطع زمانی باید برنامه ای جهت ارتقا کیفی خودروهای داخلی داشته باشیم و هدف ما بزرگ سازی برندهای تولید داخل است و برندهای داخلی ما باید جایگزین صنعتگران کشورهای منطقه شود.
قائم مقام وزیر صمت در امور بین الملل در ادامه درباره امکان تولید خودرو مشترک با سایر کشورها، بیان داشت: با بسیاری از کشورها به دنبال تولید مشترک هستیم. اخیرا نیز یک تفاهم نامه با کشور ترکیه در این رابطه به امضا رسیده و قرار است سرمایه گذاران ترکیه در خاک ایران وارد شوند و همکاری دو جانبه شکل بگیرد.
وی در پایان در پاسخ به این پرسش که خودروهای هیبریدی قرار است از کدام کشورها وارد ایران شوند گفت: اجازه دهید اطلاعات دقیق و جزئی را مطرح نکنیم.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/7/13
به خدا دروغه
به روح رسول الله دروغ میگن میخوان خودشیرینی کنن که بگن ما راضی هستیم یه عده مخالف نمیزارن
به امام حسین دروغ میگن
خدا ازتون نگذره من دیگه حتی نمیتونم موتور هم بخرم چه برسه ماشین
1398/7/13
خبری نیست که! بیخودی اخبار اینجوری میزارید!!!