موضوعات داغ

سوخت گیری خودروهای گازسوز غیرمجاز ممنوع می شود

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
شهرام رضایی مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی ها پیش بینی می شود طرح RFID حداقل تا 15 ماه آینده اجرایی شود که بر اساس آن خودروهای گازسوزی که به صورت غیرمجاز تبدیل شده اند دیگر سوخت داده نمی شود. در حال حاضر این طرح در حال بررسی و راهی برای آن در نظر گرفته ایم تا از این تکنولوژی استفاده کنیم.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: بر این اساس تگ RFID روی کپسول به نحوی نصب شود که حتی با جدا شدن کپسول امکان از بین رفتن آن وجود داشته باشد، در این صورت زمانی که فرد ماشین را برای تبدیل می برد و یا قرار است چک شود، تگ RFID نصب شده که مشخصات آن با مشخصات خودرو کاملا یکی است و اگر این تگ برداشته شود، به طور کامل از بین خواهد رفت.
مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در ادامه بیان داشت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته این طرح در 2200 جایگاه نصب می شود و بعد از آن می توانیم متوجه شویم که این کپسول قابل اطمینان که قبلا در سامانه سیمفا چک شده است، اطلاعات آن با خودرو یکسان است یا خیر و پس از آن اجازه سوخت گیری به خودرو داده خواهد شد.
رضایی در ادامه افزود: خودروهایی که تاکنون تبدیل شده اند نیز می توانند برای دریافت تگ مراجعه کنند و ما به همین دلیل در زمان کوتاه اقدامات محدودسازی را ایجاد نکردیم تا ابعاد طرح به طور کامل ارزیابی شود و سپس به مرحله اجرا برسد. البته در حال حاضر فراخوانی برای مردم داده نشده زیرا جایگاه ها به این سیستم مجهز نشده اند. بر اساس پیش بینی ها حداقل تا 15 ماه آینده این طرح اجرایی می شود.
گفتنی است سامانه شناسایی امواج رادیویی RFID (Radio Frequency Identification) سامانه شناسایی بی سیمی است که قادر به تبادل داده ها به وسیله برقراری اطلاعات بین یک تگ که به یک کالا، کارت و .... متصل شده و یک بازخوان (Reader) است. سامانه RFID از سیگنال های الکترونیکی و الکترومغناطیسی برای خواندن و نوشتن داده ها بدون تماس بهره می برد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد