موضوعات داغ

نگاهی به قیمت تیبا در بازار آزاد + جدول قیمت دی‌ماه

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
پس از بهم ریختن شرایط اقتصادی کشور و افزایش شدید قیمت‌ها در بازار خودرو، خرید و فروش محصولات اقتصادی همچون پراید، تیبا و ساینا رونق قابل توجهی یافته است. همین موضوع به علتی برای افزایش قیمت تیبا در بازار آزاد تبدیل شد. البته همچنان تیبا تحت سایه برادر ارزان‌قیمت و پرسابقه‌اش، یعنی پراید قرار دارد.
تیبا محصولی اقتصادی و کوچک از شرکت سایپاست. مشتریان هدف این محصول، خانواده‌های کوچک ایرانی یا جوانان هستند. علاوه برآن، تیبا در ناوگان تاکسیر‌انی درون‌شهری و مسافربرهای اینترنتی نیز دیده می‌شود. همین موضوع باعث شده تا قیمت تیبا مورد توجه چندین طیف از خریداران قرار گیرد.
تیبا از پلتفرمی مشابه پراید بهره می‌برد. پیشرانه آن نیز اصلاح شده موتور پراید است. بنابراین در تیبا با یک پراید پلاس واقعی روبرو هستیم. موتور هشت سوپاپ تیبا با وجود آن‌که توان و گشتاور چندانی ارایه نمی‌دهد، اما به واسطه فناوری ساده ساخت برای مالک دردسر چندانی ایجاد نخواهد کرد. این موتور ساده با بنزین معمولی نیز سازگاری مناسبی دارد. با این حال، نباید فکر کنید تیبا همچون پراید، با جیب راننده خواهد ساخت. برای اطمینان یافتن از عملکرد صحیح تیبا، لازم است تا سرویس‌های دوره‌ای را به دقت انجام دهید.
تیبا در سال‌های نخستین ورود به بازار، از سوی مشتریان چندان مورد استقبال قرار نگرفت. مشتریان در ابتدا با توجه به اختلاف اندک قیمت تیبا و پراید، پرداخت مبلغی بیشتر برای تملک خودرویی شبیه پراید را لازم نمی‌دانستند. حضور کیا ریو مونتاژ به عنوان رقیب درون کارخانه‌ای، عاملی دیگر برای در حاشیه قرار گرفتن تیبا بود. به همین دلیل سایپا تصمیم گرفت تا با وجود فاصله بیشتر مابین قیمت تیبا و پراید، خرید این خودرو را برای مشتری منطقی کند. ریو نیز به تدریج از خط تولید سایپا خارج شد.

تیبا

تیبا

پس از اعمال تحریم‌های خودروسازی و به ریختن شرایط بازار، قیمت تیبا نیز همچون بسیاری دیگر از محصولات وطنی افزایش یافت. نسخه‌های کارکرده تیبا، اکنون گزینه‌ شهری خوبی در محدوده قیمتی 50 میلیون تومان به شمار می‌روند. در کنار تیبا، با این محدوده از بودجه می‌توان خودروهایی همچون سمند و پژو 405، البته با سن بیشتر و کارکرد بالاتر را نیز خریداری کرد. در جدول زیر، نگاهی به قیمت تیبا در بازار آزاد انداخته‌ایم. با توجه به نوسانات اخیر، ممکن است با قیمت‌های متفاوت از جدول در بازار مواجه شوید.


سال ساختکارکردرنگبدنهقیمت به میلیون تومان
1398صقر کیلومترسفیدبدون رنگ60
1397صفر کیلومترسفیدبدون رنگ59
139596,000 کیلومترسفیدیک لکه رنگ49
139355,000 کیلومترسفیدبدون رنگ47
1392125,000 کیلومترسفیدبدون رنگ44



نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/10/5
خود نویسنده یه پارس سال داره که بر این باوره ماشینش کلا با 405 متفاوته و کلا یه چیز دیگه است ولی نمیدونه که با چهارتا چراغ و دو تا سپر چی کردن تو پاکش... خخخخ