موضوعات داغ

نگاهی به قیمت جک J5 اتوماتیک در بازار آزاد + جدول قیمت دی ماه

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
جک J5 سدانی پرطرفدار و جالب توجه است که در فاصله سال‌های 1392 تا 1396 توسط کرمان موتور به بازار کشور عرضه می‌شد. با وجود آن‌که اکثر خودروهای چینی دچار مشکل افت شدید قیمت در نمونه‌های دست دوم می‌شوند، قیمت جک J5 نسبتا ثبات دارد و کمتر دچار افت شدید می‌شود. همین عامل موجب محبوبیت بیشتر جک J5 در بین خریداران و مالکان شده است.
جک J5 از ابتدای ورود به بازار ایران، وارد رقابت با سدان‌های خانوادگی وطنی نظیر پژو پارس شد. روند کاهش کیفیت خودروهای ایرانی از یک‌سو و افزایش قیمت محصولات چینی از سوی دیگر، جک J5 را به سمت رقابت با سایر سدان‌های چینی و حتی کره‌ای های دست دوم سوق داد. با توجه به محدوده قیمت جک J5 در نسخه‌های دنده‌ای و اتوماتیک، این خودرو به رقیبی برای سدان‌های مدیران خودرو، یعنی ام وی ام 530 و ام وی ام 550 تبدیل شد.

جک J5

جک J5

هر سه سدان چینی یاد شده مدتی است که از خط تولید خودروسازان خصوصی ایرانی خارج شده و تنها پژو پارس ایران خودروست که با قدرت می‌تازد. جک J5 در این‌ سال‌ها در دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک وارد بازار شد. نسخه دنده‌ای به واسطه موتور 1.5 لیتری، عملکردی اقتصادی از خود برجای می‌گذاشت و رقیبی برای سمند و پژوهای ایران خودرو محسوب می‌شد. با عرضه نسخه اتوماتیک از حدود سه سال پیش، نمونه دنده‌ای به تدریج به حاشیه رانده شد و اکثر توجهات به جک J5 اتوماتیک اختصاص یافت.
علاوه بر ثبات قیمت جک J5، یکی دیگر از مزایای این خودرو به طراحی ظاهری آن مربوط می‌شود. کار طراحی این خودرو توسط استودیو ایتالیایی پنین فارینا انجام شده و شرکت چینی جک به خوبی موفق شده تا طرح ایتالیایی‌ها را در عمل اجرا کند. نتیجه آن خودرویی است که تفاوت‌های اساسی با دیگر رقبای چینی خود دارد و سبک کلی بدنه آن قابل قیاس با خودروهای کره‌ای است. روند طراحی جک J5 آنقدر برای شرکت چینی موفقیت آمیز بوده که زیبایی این محصول حتی در برابر دیگر خودروهای جک نظیر جک J4 یا جک S3 نیز محسوس است.

جک J5

جک J5

سبک طراحی خودروهای جک به گونه‌ای است که سعی بر الگوبرداری از محصولات هیوندای دارد. همین موضوع به ظرافت بیشتر کابین خودرو منجر شده و علاوه برآن، حس و حالی اسپرت به بیننده القا می‌کند. کابین جک J5 اتوماتیک نسبت به نسخه دنده‌ای تمام مشکی شده و امکانات بیشتری را در خود جای داده است. با این حال همچنان بسیاری از امکانات کابین جک J5 در نسخه استاندارد حذف شده‌اند و مالک باید با صرف هزینه شخصی اقدام به نصب آن‌ها نماید. این مساله با توجه به قیمت جک J5 چندان مطلوب خریداران نبوده است.
یکی از برگ‌های برنده جک J5 اتوماتیک، موتور 1.8 لیتری میتسوبیشی به همراه گیربکس چهار دنده اتوماتیک آن است. در فاصله سال‌های 93 تا 95، خودروهای اتوماتیک وارداتی گران‌تر از توانایی خرید مشتریان متوسط بودند و محصول اتوماتیک وطنی قابل توجهی نیز در بازار وجود داشت. اکثر خریداران که بودجه آن‌ها بین 50 الی 60 میلیون تومان محدود می‌شد، گزینه‌ای به غیر از خودروهای اتوماتیک چینی در برابر خود نداشتند. در این شرایط جک J5 اتوماتیک با توجه به مزایای ذکر شده، به سرعت تبدیل به خودرویی محبوب در بازار شد. البته همانند بسیاری دیگر از محصولات چینی، جک J5 نیز ایرادات قابل توجهی دارد که امروزه پررنگ‌تر هم شده‌اند، همانند مصرف سوخت بالای مدل اتوماتیک که کرمان موتور با ارایه بروزرسانی‌های مختلف، سعی در بهبود آن داشته است.

جک J5

جک J5

قیمت جک J5 از زمان عرضه توسط کرمان موتور به بازار، همواره افزایش داشته است. این افزایش با توقف تولید و بهم خوردن شرایط اقتصادی کشور، رشد شدیدتری نیز پیدا کرده است. اکنون قیمت جک J5 اتوماتیک در محدوده 110 الی 120 میلیون تومان قرار دارد و به رقیب جدی برای برادر کوچکترش یعنی جک J4، پژو پارس اتوماتیک و پژو 207 صندوقدار تبدیل شده است. در جدول زیر نگاهی به قیمت جک J5 اتوماتیک در بازار آزاد داشته‌ایم. ارقام ذکر شده قطعی و رسمی نیستند، با توجه به نوسانات بازار، شما ممکن است با قیمت‌های متفاوتی مواجه شوید.
سال ساختکارکردرنگبدنهقیمت
139660,000 کیلومترسفیدیک لکه رنگ146 میلیون تومان
139595,000 کیلومترسفیدبدون رنگ140 میلیون تومان
139460,000 کیلومترنقره ایصافکاری بدون رنگ134 میلیون تومان
1393110,000 کیلومترآبیبدون رنگ111 میلیون تومان
139375,000 کیلومترسفیدبدون رنگ115 میلیون تومان

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/10/8
واقعا ماشین بی آزاری هست
1398/10/8
با این قیمتها اصلا ارزش خرید نداره مخصوصا اینکه تولید دیگه نمیشه و خدمات و قطعاتش مشکل داره
1398/10/8
اتفاقا با این قیمتا که ایرانی ها دارن ؛ این خیلی مورد خوبیه ...مخصوصا اینکه دیگه تولید نمیشه ؛ اتومات هم هست ؛ استایل خاصی هم داره که بیشتر از قیمتش میخوره.
1398/10/8
چرا از چیزی که نمیدونی حرف میزنی؟ تا حالا اصلا جی 5 از کنارت رد شده؟ تا حالا رفتی نمایندگیش ببینی قطعه اش هست یا نه از مشتریاش بپرسی یا از خودت حرف درآوردی؟ قطعات جی5 کاملا تو دسترسه و همه چیزش هست میگی نه از دو تا آدم که جی 5 داشتن بپرسی خوب توجیحت میکنن
1398/10/8
خیلی خوشگله ...خییییلی
1398/10/8
دو ساله دارم همه جوره هم باهاش رانندگی کردم تا حالا آخ نگفته
1398/10/8
واقعا این چینی ها تا چند سال ضمانت تامین قطعات خواهند داد؟
1398/10/9
جک j5 واقعا تو رنج خودش حرف اول میزنه
فقط میگن قطعاتش گرونه که نصبت به قیمتش عادیه و باید از بازار آزاد تهیه کنید
واقعا ماشین بدون ضعفیه