موضوعات داغ

جک S3 اسپرت پلاس؛ تیونینگ اختصاصی خودروبانک روی کراس‌اوور شهری کرمان موتور

عکس نویسنده
محمدعلی انگورانی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول

جک S3 یک کراس‌اوور شهری خانوادگی است که توسط کرمان موتور به بازار کشورمان عرضه می‌شود. این خودرو در ایران با خودروهایی همچون ام وی ام X22 و چانگان CS35 رقابت می‌کند. رقابتی سخت میان چینی‌های نیم قد بلند بازار که چند وقتی است در رده 200 میلیونی در حال رقابت با یکدیگر هستند. اما این برای خودروبانک کافی نبود و همچون گذشته، تلاش کرده‌ایم تا ظاهری جذاب‌تر برای این محصول کرمان موتور تدارک ببینیم و آن را به یک کراس اوور خشن شهری لااقل از نظر ظاهری تبدیل کنیم.

کراس‌اوور اقتصادی زیر تیغ جراحی خودروبانک

تیم خودروبانک در طی ماه‌های گذشته طرح‌های مختلفی برای تیونینگ خودروهای معمول بازار ارایه داده است. این طرح‌ها به صورت رندر هستند، اما می‌توانند ایده بخش افراد و شرکت‌ها برای خلق ظاهری متفاوت در خودروها باشند. ام جی 360 اسپرت ، رنو ساندرو پرمیوم، جک S5 اسپرت پلاس و یا بسترن B30 اسپرت از جمله این رندرها بودند که در ماه‌های گذشته منتشر شدند. حال تیم خودروبانک به سراغ محصول اقتصادی کرمان موتور رفته و تمام تلاش خود را برای ارایه ظاهری جذاب به کار گرفته است.

جک S3 یک کراس‌اوور اقتصادی و کم‌آزار از کرمان موتور است که با هدف جلب نظر خانواده‌ها به بازار عرضه شده است. ترکیب موتور 1600 سی‌سی تنفس طبیعی و گیربکس CVT برای عاشقان سرعت و شتاب چندان جذاب و سریع به نظر نمی‌رسد و برای همین تغییرات عمده لازم بود تا از این کراس‌اوور خانوادگی، یک کراس‌اوور اسپرت و جوان‌پسند بسازیم.

جک S3 اسپرت پلاس، حرکت از اقتصادی به خشن

به همین منظور خودروبانک جک S3 اسپرت پلاس را معرفی کرد. این خودرو پس از برادر بزرگترش یعنی جک S5 اسپرت پلاس طراحی شد تا عدالت بین محصولات خانواده جک رعایت شود. برای بهبود طراحی این خودرو از یک کیت بدنه کمک گرفته شده است. در طراحی این کیت بدنه از هاچ‌بک داغ آلمانی، یعنی آئودی TT RS الهام گرفته شده تا اصالت هاچ‌بک جک S3 اسپرت پلاس تقویت شود. البته این مورد فقط سهم قسمت جلو بوده و در سایر بخش‌ها یک کیت اختصاصی برای جک S3 اسپرت پلاس طراحی شده است.

جک S3 اسپرت پلاس

جک S3 اسپرت پلاس

یکی از عمده‌ترین ایرادات کراس‌اوورها به سیستم تعلیق آن‌ها مربوط می‌شود. به همین منظور در جک S3 اسپرت پلاس سیستم تعلیق استاتیک جایگزین سیستم تعلیق عادی خودرو شده است. خودروهای چینی معمولاً رینگ‌های جذابی ندارند و گاهی اوقات سایز رینگ و لاستیک استاندارد متناسب با بدنه آن‌ها نیست که البته دلیل اصلی آن جذب بهتر نیروی وارد شده به کابین از طریق جاده است. بهتر بگوییم با وجود کوچک بودن معمول رینگ‌ها در این رده خودروها، اما گاهاً عملکرد رینگ‌های کوچک‌تر باعث آرام‌تر بودن کابین می‌شود. تیم خودروبانک برای نمای جانبی جک S3 اسپرت پلاس از رینگ هجده اینچی LUMMA CLR به همراه تایرهای فاق کوتاه استفاده کرده است. این رینگ در تیونینگ شاسی‌بلندهای اروپایی استفاده می‌شود و ظاهر جک S3 را بزرگتر از اندازه عادی نشان می‌دهد.

تغییرات نمای عقب و سقف

تیم خودروبانک برای نمای عقب از دیگر هاچ‌بک مطرح آلمانی الگو گرفته است. مرسدس بنز A35 از کیت B25 Brabus در نمای عقب بهره می‌برد که در جک S3 اسپرت پلاس از همین کیت برای نمای عقب استفاده شده است. کیت اگزوز REMUS نیز به جای سیستم اگزوز عادی نشسته تا موتور تنفس بهتری داشته باشد. این اگزوزها برخلاف خودروهای معمول بازار تقلبی نیستند و دو خروجی مستقل محسوب می‌شوند. نصب شیشه سولار به همراه کیت اگزوز و کیت بدنه، نمای جذابی را برای قسمت پشتی جک S3 اسپرت پلاس فراهم کرده‌اند.

جک S3 اسپرت پلاس

جک S3 اسپرت پلاس

در نهایت به سقف خودرو می‌رسیم که جای کار چندانی ندارد. تیم خودروبانک تنها توانست با جایگزین کردن سقف طرح پانوراما، اندکی این قسمت را جذاب ‌کند. البته این راهکار توسط ایران خودرو در پژو 207i نیز استفاده شده است. اصلاح کردن قوای فنی این کراس‌اوور نیازمند نصب سیستم توربوشارژر و محاسبات فنی فراوان است که هزینه زیادی را طلب می‌کند. همچنین ترکیب یک موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی و گیربکس CVT نشان از هدف اقتصادی بودن این کراس‌اوور برای استفاده شهری دارد و شاید دست ما برای تبدیل آن به یک خودروی اسپرت شهری بسیار بسته باشد. لذا باید گفت که راحت‌ترین راه برای ارتقای سطح فنی این خودرو، استفاده از کیت اگزوز برای بهتر و روان‌تر شدن خروجی هوا، استفاده از منیفولد و البته کمی دست کاری در ECU و ریمپ این خودرو است که اگرچه خروجی موتور را به مرزهای بسیار بالا نمی‌رساند، اما قطعاً چند اسب‌بخاری در عملکرد آن بهبود می‌بخشد.

JAC S3 Sport Plus

JAC S3 Sport Plus

در انتها باید مجدد متذکر شویم که این عکس‌ها تنها یک رندر توسط خودروبانک است و پیشنهاد حرفه‌ای ما برای کسانی است که قصد دارند از جک S3 یک کراس‌اوور جذاب اسپرت بسازند.

نظرات کاربران

18 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/11/21
دمتون گرم واقعا کارتون حرفه ایه ، اگه برا ماشینای کوپه که تو ایران هست مث هیوندای کوپه ، سراتو کوپه ، جنسیس ، جی تی ، زد۴ و بقیه ماشینای این تیپیم یک رندر گیری کنید عالی میشه چون اون ماشینا طبیعتا پتانسیل بالایی برای تیونینگ و اسپرت کردن دارن
1398/11/21
انقدر این ماشین زشت هه که! هرچی هم باهاش ور رفتند فرق خاصی نکرده!!!😂
1398/11/21
سلام میشه فیلمشو هم داخل وب سایت بگذارید
1398/11/21
یه جور نامتعارفی شده ....
این ماشین زیاد پتانسیل این کارو نداره...
1398/11/21
این عکسها مونتاژ و طراحی شده هستن
1398/11/21
یک رندر برای بسترن b50f هم تولید میکنید؟
1398/11/22
سلام، لطفا یه طرح برای سمند lx ef7بزنید ما دستمون به ماشینای گرون نمیرسه
1398/11/22
هنوزم که هنوزه با این همه تغیر شبیه دنا ی تصادفی شده، ماشین های چینی هنوزم نرسیدن به حدی که تیونینگ شن و داغون نشن
1398/11/22
جوجه اردک زشت
1398/11/22
شبیه دنایی شده که شاسی بلنده
1398/11/23
این خودرو رو باید بدیم خودشون تیونینگ کنن یا لوازمش هست میشه از توی بازار جور کرد؟
1398/11/23
خیلی زیبا
اس ۳ همینجوری هم زیبا و خاص هست اینجوری بشه معرکه اس
1398/11/25
ههه
چه مبالغه اشتباهی
زشت تر این ماشین فقط خودشه
1399/9/5
زیبااااااا!؟!؟!؟!
زشت تر از جک 3 تو ایران وجود نداره....آخر عدم تناسب و طراحیه این ماشین
1398/11/23
قابل اجرا نیست .
1398/11/27
لطف کنید یه رندر هم برای پژو پارس بگذارید
1398/12/24
اگه بتونید یه رندر هم برای x22 و آریزو ۵ توربو بزارید چون این دوتا واقع عالین
1399/11/19
سلام لوازمش رو از کجا تهیه کنیم