موضوعات داغ

درگ بی‌ ام‌ و M340i با آئودی S4، مرسدس E53 و ولوو S60 + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
وقتی صحبت از بازار خودروهای پرفورمنس سطح متوسط باشد، مشتریان گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارند. بی ‌ا‌م‌ و سری M، مرسدس AMG، آئودی S و ولوو پولستار در این بخش از بازار جزو بهترین‌ها هستند اما کدامیک از آن‌ها بهترین است؟ یک راه برای مشخص شدن برنده این رقابت برگزاری مسابقه درگ به منظور تشخیص سریع‌ترین آن‌هاست.
اولین شرکت کننده این مسابقه ولوو پولستار S60 است. نسل سوم سدان S60 در سال ۲۰۱۹ رونمایی شد و مثل همیشه ولوو با همکاری پولستار آن را به عنوان یک خودروی پرفورمنس ساخت.
S60 ساخته شده توسط پولستار به لطف موتور ۴ سیلندر خطی سوپرشارژ شده و توربو شارژ شده، قدرتمندترین ولوو در تاریخ است که با موتور الکتریکی قرار گرفته در محور عقب تقویت شده است. تمام این اصلاحات باعث تولید توان ۴۱۵ اسب بخار و گشتاور ۶۷۰ نیوتن متر توسط موتور ۲ لیتری S60 شده است. پولستار همچنین در سیستم تعلیق این مدل از کمک فنرهای اولینز و ترمزهای برمبو برای افزایش قابلیت‌های پرفورمنس استفاده کرده است.
شرکت کننده بعدی در مقایسه با S60 کاملا عادی به نظر می‌رسد. آئودی در اروپا مدل S4 یا آوانت را با موتور دیزلی V6 عرضه می‌کند. آئودی S4 از همان موتور ۳ لیتری V6 بهره می‌برد که در مدل‌های دیزلی SQ5، S6 و S7 مورد استفاده قرار گرفته بود. این موتور توان ۳۴۲ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر تولید می‌کند. آئودی برای تقویت این مدل از کمپرسور هوای الکتریکی استفاده کرده تا به افزایش قدرت توربوها کمک کند. همچنین یک سیستم نیمه هیبریدی در S4 وجود دارد که باعث صرفه جویی سوخت در آن می‌شود.
جدیدترین مدل سری ۳ بی ‌ام‌ و یعنی M340i با موتور ۳۸۲ اسب بخار وارد رقابت می‌شود. M340i از موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی توربوشارژ B58B30 معروف بی ‌ام‌ و و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک بهره می‌برد. M340i با سیستم رانندگی تمام چرخ محرک بی ‌ام‌ و XDrive عرضه می‌شود که شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر ۴.۱ ثانیه را برای آن به ارمغان می‌آورد.
آخرین شرکت کننده این درگ مرسدس AMG E53 کوپه است که از موتور ۳ لیتری ۶ سلیندر خطی توربوشارژ شده همراه با یک سیستم نیمه هیبریدی بهره می‌برد. این پیشرانه توان ۴۲۹ اسب بخار و گشتاور ۵۲۰ نیوتن متر تولید می‌کند.
حال باید دید آیا با کمک سیستم‌های هیبریدی می‌توان برنده یک مسابقه درگ شد یا خیر؟

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/10/18
بی ام و همیشه اوله.اینو شک نکنید