موضوعات داغ

سال آینده تیبا 70 میلیون می شود

عکس مطلب اول
اخیرا مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد که تولید پراید 132 زودتر از موعد اعلام شده متوقف شده و تولید پراید 111 و پراید 131 نیز به زودی متوقف خواهد شد. اکنون باید دید بعد از توقف تولید پراید چه بر سر قیمت پراید خواهد امد؟ جایگزین پراید یعنی خودروی تیبا چه تغییرات قیمتی خواهد داشت؟
به گزارش خودروبانک و به نقل از گسترش نیوز، امیرحسین کاکایی کارشناس صنعت خودرو درباره تغییرات قیمت خودرو اظهار داشت: افزایش قیمت خودرو به اقتصاد کلان کشور باز می گردد. قیمت خودرو با توجه به نوسان قیمت دلار در هفته اخیر دربازار افزایش یافت. این نوسان های اخیر مربوط به خودروسازان نیست و در حال حاضر تیراژ خودرو بالا رفته، اما شاهد کاهش قیمت ها در بازار نیستیم.
وی در ادامه درباره توقف تولید پراید و پژو 405 گفت: با توقف تولید پراید و پژو 405 قطعا باعث تنش در بازار ایجاد می شود. دلیل توقف این خودروها نیز این است که باید یورو 5 باشند و استانداردهای 85 گانه را دریافت کنند. اولا اگر به قیمت امروز این خودروها حساب کنیم قیمت همین پراید نیز بر اثر این ۲ مورد بالا خواهد رفت. برای گرفتن استانداردهای جدید نیاز به یک سری از تجهیزات وجود دارد که باعث افزایش قیمت می‌شود. از طرفی دیگر جایگزین پراید یعنی تیبا ۱۰ میلیون تومان از پراید گران‌تر است. زمانی که تیبا می‌خواهد یورو ۵ شود و استانداردهای ۸۵ گانه را دریافت کند حدود ۱۰ میلیون تومان روی قیمت آن می‌رود. بنابراین با توجه به قیمت‌های امروز تیبا حدود ۱۵ الی ۲۰ میلیون تومان گران‌تر از پراید خواهد شد و سال آینده نرخ آن به ۷۰ میلیون تومان می‌رسد.
این کارشناس خودرو در ادامه بیان داشت: در حال حاضر ارزان ترین خودرو بعد از پراید که می تواند با توجه به ظاهر و ساختار سازه و بدنه استانداردهای را پاس کند تیبا است. از سال آینده نیز تمام خودروها باید استانداردهای 85 گانه را پاس کنند، البته 3 مورد آن طبق توافقات حاصله قرار است به دلیل برخی کمبودها فعلا اجرایی نشود. این موارد باعث می‌شود قیمت خودروها بالا رود بنابراین به همین دلیل است که کشش بازار برای خودرویی مانند پراید بسیار خوب می‌شود. در شرایط فعلی باید گفت که پراید حکم طلا را دارد، زیرا این خودرو نقد شوندگی بالایی دارد و سرمایه گذاران به شدت روی این مورد مانور می دهند.
گرانی دوباره پراید
کاکایی در پایان تصریح کرد: قیمت پراید به دو دلیل در آینده افزایش خواهد یافت. ابتدا به علت نوسانات نرخ ارز و دوم به دلیل جایگزین پراید یعنی تیبا که 20 میلیون گران تر از پراید است، پس مردم ترجیح می دهند خودروی پراید را خریداری کنند.

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/10/26
این آقای کاکایی حرف میزنه من حس می کنم فکر می کنه جلوش بچه ها نشستن !
آقای کاکایی همیشه قیمت تولید یک قطعه متفاوت از ۱۰۰ هزار قطعه است همینطور تولید صد هزار قطعه متفاوت از ۱ میلیون !
تنها صنعتی در جهان که افزایش تیراژ منجز به کاهش قیمت نمی شه صنعت خودرو ایران !!
1398/10/27
اینطوری قرار بود جای پراید رو بگیره وقتی خرج لوازمش که نزدیک به 206 هست معلومه 70میلیون و بیشتر هم میشه
1398/10/27
خیلی جالبه؛ انصافا اگه صنعت خودرو سازی دست ملت بود و دولت نقشی نداشت بازم با کمال وقاحت و بی شرمی و به این راحتی قیمت ماشین و اضافه می‌کردن، یه مشت دزد و کلاه بردار ریختن تو این مملکت و هر جوری دوس دارن رفتار میکنن، اونوقت دم از عدل علی میزنن..
1398/10/27
ماشینای سایپاشبیه بمب اتمن تاسواری
1398/10/27
اولا همین الان حدوا 70 تومنه..البته تیبا 2
دوما این آشعال ها که اسمشو گذاشتین ماشین ارزش این همه پولو نداره..خداوکیلی خدا پدره فرقونو بیامرزه ..اخه تولیدات داخلی رو میشه اسمشو خودرو گذاشت ..تازه مردم صف میبندن و ....البته ما هر چی سرمون بیاد حقمونه..مردم دیگر کشورها ماشین سوار میشن .مام ماشین سوار میشیم ...
1398/10/28
عاقبت حمایت الکی و بی جا از این آشغال سازها همین وقاحت و پررویی میشه ، اگه مردم عرضه داشته باشن و نخرن به غلط کردن میفتن این همه سال خون مردم رو کردن تو شیشه و دریغ از دوزار پیشرفت ، کیفیت و نوآوری تو کارهاشون واقعا در شرکتتون رو باید پهن بگیرن
1398/10/28
خجالت داره والاه این ابوقراضه ها که اسمش ماشین نیس با بی کیفیتی وبانصب قطعات ارزون تولید میکنند چندماه دیگه میبینی گندش درمیاد میشه فرقون اینقدرباید خرجش کنی اگه ماشین خارجی میخریدی ارزونتر درمیومد واسه اون تا حواله رومیگیرند سریع میفروشنددوباره ثبت نام میکنند که سودکلانی ببرند شده دلال بازار بدبخت مصرف کننده
1398/10/28
من نمی دونم، تا کی باید این خودرو های بی کیفیت و ناایمن رو باین قیمت بخریم، به خدا اگه بیش تر از 10 میلیون تومن بیرزه،باید تحریم کنیم تخریم، از پول ما در چه جاهایی واقن داره استفاده میشه؟؟؟