موضوعات داغ

شکار کوپا T210 فیس لیفت ریگان خودرو در تهران؛ حضور تازه وارد چینی در کشور

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
کوپا T210 یک کراس‌اوور لوکس چینی است که توسط ریگان خودرو به بازار عرضه شد. این خودرو در سه سطح از امکانات و تجهیزات به تولید رسید و رقیب خودروهایی همچون چری تیگو 7 بود که به دلیل عرضه بسیار نامناسب هیچ‌گاه موفق نشد بازار محصول مدیران خودرو را تحت تاثیر قرار دهد. حال و پس از گذشت مدتی از عرضه نسخه اصلی، گویا ریگان خودرو تصمیم گرفته تا کوپا فیس لیفت را وارد بازار کند. دیروز یکی از مخاطبین خودروبانک عکس‌هایی را از تست یک نمونه کوپا T210 فیس لیفت در تهران برای ما ارسال کرد که نشان از تست این خودرو در خاک ایران دارد.
پیش‌فروش کوپا فیس لیفت یا کوپا نیوفیس چندین ماه پیش آغاز شده بود و ریگان خودرو تصمیم داشت تا این خودروها را در پاییز 98 به مشتریان تحویل دهد اما با توجه به تحریم‌ها و مشکلات بین‌المللی برای حواله‌های مالی و حمل قطعات فعلاً هیچ دستگاهی از این خودرو وارد بازار نشده است.

کوپا T210 فیس‌ لیفت

کوپا T210 فیس‌ لیفت

شنیده‌ها حاکی از آن است که قطعات وارد شده کوپا فیس لیفت محدود بوده و ریگان خودرو به تعداد خودروهای پیش فروش شده قطعه وارد کرده است. کار تولید و عرضه این خودروها با همکاری مجموعه شهر خودرو صورت خواهد پذیرفت. به نظر می‌رسد این آخرین کوپا T210 های عرضه شده به مشتریان ایرانی باشند و پرونده حضور این برند در ایران حداقل برای مدتی بسته خواهد شد.
برند زوتی پیش از آن‌که برای ورود به بازار آمریکا طرح‌ریزی کند،‌ برنامه‌های جذابی برای حضور موفق در بازار ایران داشت. کار این برند در ایران با عرضه زوتی Z300 یا همان آریو در سایپا آغاز شد. پس از آن نیز همزمان فعالیت خود را با سه شرکت سایپا، یاران خودرو اروند و ریگان خودرو توسعه داد. زوتی T600 کراس‌اووری لوکس بود که این شرکت به سایپا پیشنهاد کرد و نسخه کوپه آن یعنی کوپا T210 را برای ریگان خودرو در نظر گرفت. این محصول حضور موفقی را در ایران تجربه نکرد. زوتی T600 در سایپا اصلاً به مرحله تولید نرسید و کوپا T210 نیز در تعداد محدودی وارد بازار شد. آن‌طور که به نظر می‌رسد، کوپا نیو فیس نیز حضور کمرنگی در بازار خواهد داشت و در بهترین حالت تنها در اختیار پیش ثبت نام کنندگان این خودرو قرار خواهد گرفت.

کوپا T210 فیس‌ لیفت

کوپا T210 فیس‌ لیفت

محصولی که توسط ریگان خودرو و شهر خودرو به بازار ایران تحت نام کوپا فیس لیفت یا کوپا نیو فیس عرضه می‌شود، به هیچ عنوان نسخه فیس لیفت کوپا T210 نیست. این خودرو در بازار چین با نام زوتی T600 اسپرت شناخته می‌شود و برای جلب توجه مشتریان جوان و علاقمندان به سرعت و قدرت ساخته شده است. این خودرو از سال 2015 در بازار چین حضور دارد و یکبار نیز مورد فیس لیفت قرار گرفته است. نسخه‌ای که ریگان خودرو به مشتریان ایرانی عرضه می‌کند نیز نمونه فیس لیفت زوتی T600 اسپرت است که از سال 2019 در بازار جهانی حضور دارد. بنابراین زوتی سه محصول را تحت یک پلتفرم ارایه داده که دو مورد از آن‌ها به بازار ایران راه یافته‌اند. زوتی T600، زوتی T600 کوپه یا همان کوپا T210 و زوتی T600 اسپرت که تحت نام کوپا فیس لیفت شناخته می‌شود.
ابعاد زوتی T600 اسپرت نیوفیس با زوتی T600 کوپه یا همان کوپا T210تقریباً مشابه بوده و اندکی افزایش را در طول و ارتفاع تجربه کرده است. با وجود افزایش طول، فاصله محوری خودرو همچنان ثابت و بدون تغییر باقی مانده است. در زمینه قوای فنی نیز تغییری حاصل نشده و همچنان دو پیشرانه 1.5 لیتری و 1.8 لیتری توربوشارژر برای مشتریان چینی قابل انتخاب هستند. از حدس و گمان‌ها اینطور برآورد می‌شود که ریگان خودرو این محصول را تنها با پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر مشترک با کوپا T210 به بازار عرضه خواهد نمود. این موتور مجهز به استاندارد آلایندگی یورو 5 بوده و مصرف سوخت 8.5 لیتری در هر صد کیلومتر را در سیکل ترکیبی ثبت می‌کند.
حداکثر توان تولیدی این خودرو 156 اسب بخار و حداکثر گشتاور 210 نیوتن متر است. همچنین روی این خودرو گیربکس 6 سرعته خودکار نصب شده است. از امکانات نصب شده روی آن می توانیم به استارت دکمه ای، سانروف، سنسور نور و باران، کروز کنترل، سقف پانوراما، دوربین 360 درجه، رادار بین خطوط، شارژ بی سیم تلفن همراه و درب برقی صندوق عقب اشاره کنیم.

کوپا T210 فیس‌ لیفت

کوپا T210 فیس‌ لیفت

ریگان خودرو در پیش ثبت نام کوپا نیوفیس مبلغ 180 میلیون تومان را از مشتریان دریافت نمود و پیش‌بینی می‌شود این خودرو با دو برابر مبلغ پیش پرداخت یعنی 360 الی 400 میلیون تومان بدست مصرف‌کننده نهایی برسد. رقبای بالقوه بسیاری در این بازه قیمتی وجود دارند، اما در حال حاضر تنها خودروهای حاضر در بازار صفر کیلومتر چری تیگو 7، هن تنگ X7 و بیسو T5 و به زودی SWM هستند. در میان نمونه‌های کارکرده نیز انواع محصولات ژاپنی و کره‌ای نظیر میتسوبیشی ASX یا هیوندای توسان به چشم می‌خورند. با توجه به اینکه تولید محصولات چینی در کشورمان به واسطه تحریم‌های خودروسازی رو به زوال می‌رود، در صورت توقف تولید کوپا T210 قیمت این خودرو به بازه‌های بالاتر صعود خواهد کرد.
با وجود وارد شدن نمونه‌هایی از این خودرو، متاسفانه ریگان خودرو مراسمی را برای نمایش و انتقال اطلاعات بهتر در مورد این خودرو برای رسانه‌ها در نظر نگرفته و امیدواریم این شرکت شرایطی را برای تست و آشنایی بهتر رسانه‌های تخصصی خودرو جهت معرفی کامل‌تر این تازه وارد مهیا کند.
در انتها جا دارد از آقای مجتبی قاضی جهت ارسال عکس‌ها به خودروبانک کمال تشکر را داشته باشیم.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/11/13
عجب خری هم شکار کردین
1398/11/19
comment balayi ro migin