موضوعات داغ

مالک یا راننده خودرو، جریمه و نمره منفی به کدام تعلق می گیرد؟

عکس مطلب اول
سرهنگ احمد کرمی اسد رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور درباره چگونگی تخصیص جرائم رانندگی و نمره منفی حاصل از آن به مالک یا راننده خودرو اظهار داشت: بر اساس قانون، 20 تخلف حادثه ساز شامل جریمه و نفره منفی هستند. پلیس با مشاهده تخلف رانندگی و در صورت حضور راننده متخلف اعمال قانون را به صورت تسلیمی انجام می دهد. در این حالت نمره منفی برای راننده و جریمه برای پلاک خودرو به ثبت می رسد. همچنین اگر تخلفات رانندگی از طریق دوربین هوشمند کنترل شود، هم جریمه و هم نمره منفی به پلاک خودرو و مالک خودرو تعلق می گیرد، یعنی نمره منفی در گواهینامه مالک خودرو به ثبت می رسد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از فارس، وی در ادامه درباره موضوع نمره منفی گفت: در بحث نمره منفی در صورت جریمه به صورت تسلیمی و حضور راننده، نمره منفی در سوابق راننده درج خواهد شد، زیرا مشخصات راننده متخلف در قبض پلیس ثبت می شود. همچنین در مواقعی که کنترل تخلف از طریق سیستم هوشمند ثبت تخلف انجام می پذیرد چون سیستم، صرفا وسیله نقلیه را شناسایی و خوانش می‌کند، فلذا تخلفاتی که توسط سیستم احصاء می شود در صورت داشتن نمره منفی بلافاصله به صورت هوشمند در سوابق گواهینامه مالک وسیله نقلیه قرار می گیرد.
رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور درباره تکلیف اختصاص جرائم برای افرادی که چندین وسیله نقلیه داشته و با خودروهای افراد دیگری رانندگی می کنند، بیان داشت: برخی از اشخاص حقیقی و حقوقی هستند که مالکیت تعداد قابل توجهی از وسایل نقلیه را بر عهده دارند. از آنجا که مسئولیت پلاک خودرو بر عهده مالک است، پس این افراد باید در واگذاری وسیله نقلیه به صورت امانی به افراد دیگر، دقت لازم را داشته باشند. این افراد تا حد امکان سعی کنن تا از فروش خودرو به صورت وکالتی خودداری کنند.
سرهنگ کرمی اسد در پایان در مورد انتقال نمره منفی از پلاک خودرو به راننده، گفت: در شرایطی که فرد دارای چند خودرو باشد، این گروه از اشخاص حقیقی با مراجعه به مرکز پلیس و تکمیل فرم مربوطه و همچنین مراجعه به واحدهای رسیدگی به تخلفات می توانند در خصوص انتقال نمره منفی از سوابق مالک خودرو به سابقه گواهینامه راننده یا متصرف اقدام کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد