موضوعات داغ

سئات لئون جدید سیستم هشدار نقطه کور را با نورپردازی محیطی ادغام می‌کند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
به تازگی مدل جدیدی از سئات لئون عرضه شده که می‌توان گفت پیشرفته‌ترین، ایمن‌ترین و متصل‌ترین خودرو این شرکت تاکنون است. این مدل جدید که در آن از سیستم‌های ایمنی و دستیار راننده زیادی استفاده شده، یک قابلیت نورپردازی محیطی دارد که حتی در فولکس واگن و اشکودا اوکتاویا که از نظر فنی مشابه این مدل هستند هم دیده نمی‌شود.
اگر به تصویر دقت کنید نقطه‌ای را می‌بینید که در آن درب این لئون جدید به داشبورد و ستون متصل می‌شود. یک خط نوری وجود دارد که عرض داشبورد را فرا گرفته و در پنل درب هم ادامه پیدا کرده و ظاهر زیبایی به آن داده است.
اما این نورپردازی فقط برای زیبایی نیست. بخش زردرنگ این خط نوری به عنوان سیستم هشداری برای عملکردهای کمکی خودرو مثل شناسایی نقاط کور، دستیار تغییر مسیر و دستیار خروج عمل می‌کند.
این نورپردازی محیطی هوشمند به شکل استاندارد روی نسخه اکسلنس وجود دارد تا جذابیت بیشتری به کابین لئون بدهد. سئات گفته رنگ این قوس نوری بنابر شرایط مختلف تغییر می‌کند. مثلا اگر تازه خودرو را روشن کرده باشید با رنگ‌های ملایم به شما خوش‌آمد می‌گوید، در حالی که استفاده از مود اسپرت باعث ایجاد رنگ‌های روشن‌تری می‌شود.
حتی مدل فولکس واگن گلف ۸ دارای این عملکرد هوشمند نیست، که با توجه به ساختار الکتریکی مشترک بین این دو مدل کامپکت باعث تعجب است. آن هاچ‌بک آلمانی از ساختاری سنتی استفاده می‌کند که در آن یک نشانگر ال‌ای‌دی داخل آینه بغل نصب شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد