موضوعات داغ

نیسان فرانتیر با کارکرد یک میلیون مایل کاملا نو به نظر می‌آید

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
مسافت یک میلیون مایل به اندازه سفر به ماه و بازگشت از آن است. اگر جاده‌ای دور خط استوا وجود داشت، برای رسیدن به این مسافت ۴۰ دور لازم بود. آیا با یک نیسان فرانتیر ۲۰۰۷ می‌توان چنین کاری را انجام داد؟ اگر چنین جاده‌ای وجود داشت، برایان مورفی اهل شیکاگو می‌توانست با فرانتیر خودش این کار را انجام دهد، و نیسان قصد دارد این اتفاق جالب را به گوش همه دنیا برساند.
آقای مورفی یک راننده تحویل بار مستقل است که از ۴۵ سال پیش در شیکاگو مشغول انجام این کار بوده است. حالا او به شکل پاره‌وقت مشغول این کار است و کارش را از طلوع آفتاب شروع و در غروب آفتاب به پایان می‌رساند. از زمانی که او در سال ۲۰۰۷ نیسان فرانتیر جدیدش را خریداری کرد، به خودروی مورد علاقه او تبدیل شد. این مدل از موتور چهار سیلندر نیسان و گیربکس پنج سرعته دستی بهره می‌برد. بله، نه تنها مورفی توانسته با این خودرو مسافت یک میلیون مایلی را طی کند، بلکه این کار را به جای گیربکس اتوماتیک با گیربکس دستی انجام داده است.

نیسان فرانتیر

نیسان فرانتیر

این نقطه عطف در دوران کاری این نیسان در ۲۷ ژانویه رخ داد، البته کیلومترشمار دیجیتالی فرانتیر از عدد ۹۹۹۹۹۹ جلوتر نرفته، اما این نیسان همچنان سرحال به کار خودش ادامه می‌دهد. موتور و سیستم انتقال قدرت بدون هیچ بازسازی و تعمیری همان نسخه اصلی محصول ۲۰۰۷ هستند، البته تسمه تایم موتور پس از طی کردن مسافت ۷۰۰ هزار مایلی تعویض شده است.
رادیاتور و دینام تا مسافت ۴۵۰ هزار مایلی دوام آورده‌اند و این فرانتیر طی این مدت فقط یک کلاچ تعویض کرده است. کلاچ اصلی این خودرو پس از طی مسافت ۸۰۰ هزار مایلی تعویض شده است. مورفی هر ۱۰ هزار مایل روغن خودرو را تعویض می‌کند و نمایندگی محلی نیسان تعمیرات دیگر را برای او انجام می‌دهد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد