موضوعات داغ

نگاهی به شرایط و قیمت جک J4 در بازار آزاد + جدول قیمت بهمن ماه

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
جک J4 یک سدان اقتصادی چینی است که از سال 1397 توسط کرمان موتور به بازار کشورمان عرضه می‌شود. قیمت جک J4 آن را به رقیبی جدی برای سدان‌های اتوماتیک داخلی نظیر تندر پلاس اتوماتیک، پژو پارس اتوماتیک و پژو 207i صندوقدار اتوماتیک تبدیل کرده است. جک J4 از ابتدای حضورش در بازار همواره زیرسایه برادر بزرگتر خود یعنی جک J5 قرار داشت که از پیشرانه‌ای قدرتمندتر و ظاهری جذاب‌تر برخوردار بود.
جک J4 فاصله بین جک J3 و جک J5‌ را در سبد محصولات این شرکت چینی پر می‌کند و پس از توقف تولید جک J3، عنوان ارزان‌ترین محصول این شرکت به جک J4 رسید. پیشرانه 1.5 لیتری جک J4 با نمونه در نظر گرفته شده برای جک J5 دنده‌ای مشابه است و با موتوری کم استهلاک و کم مصرف روبرو هستیم. گیربکس در نظر گرفته شده برای این خودرو نیز CVT است که با ذات اقتصادی خودرو هماهنگی دارد.

جکj4

جکj4

با وجود رخ دادن مشکلات مختلف برای محصولات مونتاژی در یکسال و نیم گذشته، نمی‌توان جک J4 را خودرویی بدشانس در بازار ایران قلمداد کرد. اصلی‌ترین رقیب هم قیمت جک J4 یعنی رنو تندر پلاس مدت‌هاست که به تولید نمی‌رسد و مونتاژ دو خودرو دیگر یعنی پژو پارس اتوماتیک و پژو 207 صندوقدار اتوماتیک نیز به کندی پیش می‌رود. در همین حین تولید و عرضه جک J4 توسط کرمان موتور همانند سابق پیش می‌رود و به مشکل سایر خودروهای چینی مشابه دچار نشده است.
متاسفانه قیمت جک J4 از خوش شانسی این خودرو در تولید بهره‌مند نشده و همگام با سایر خودروهای بازار دچار افزایش شده است. نخستین نمونه‌های این خودرو با قیمتی در حدود 100 میلیون تومان بدست مشتریان رسیدند، حال آن‌که هم‌اکنون و پس از گذشت یکسال و نیم از عرضه این خودرو، قیمت جک J4 به حدود 170 میلیون تومان نزدیک می‌شود. افزایش تقاضای سفته بازانه و تمایل برای تبدیل سرمایه نقدی به خودرو، یکی از عمده دلایل افزایش قیمت جک J4 در بازار بوده است. در جدول زیر نگاهی به قیمت جک J4 در بازار آزاد داشته‌ایم. همانند همیشه یادآور می‌شویم قیمت‌ها تقریبی هستند و شما ممکن است با ارقامی متفاوت از جدول در بازار مواجه شوید.
سال ساختکارکردرنگبدنهقیمت
1398صفرکیلومترسفیدبدون رنگ178 میلیون تومان
1398صفرکیلومترسفیدبدون رنگ164 میلیون تومان
1398صفرکیلومترمشکیبدون رنگ170 میلیون تومان
13977,000 کیلومترسفیدبدون رنگ150 میلیون تومان
139722,000 کیلومترمشکیبدون رنگ148 میلیون تومان

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد