موضوعات داغ

تفاوت فاحش نرخ بازار و کارخانه قیمت کوییک R به جیب چه کسی می رود؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
مدتی است که محصول جدید سایپا و پارس خودرو به نام کوییک R وارد بازار شده و نخستین نمونه‌های آن تحویل مشتریان شده‌اند. قیمت کوییک R از سوی کارخانه 68,326,000 تومان در دعوت‌نامه‌های تکمیل وجه اعلام شده است، با این وجود همانند هر خودرو تازه وارد دیگری در بازار، قیمت کوییک آر در بازار آزاد به واسطه فعل و انفعالات دلالان و سودجویان تعیین می‌شود و از آن‌جایی‌که در شرایط فعلی بازار خودرو ایران در بسته ترین شرایط قرار دارد، میزان تقاضا برای کوییک R بسیار بالاست. از این رو قیمت کوییک آر دچار رشد فزاینده‌ای شده و از حدود 70 میلیون تومان در نرخ رسمی کارخانه به حدود 90 میلیون تومان در نرخ بازار آزاد رسیده است.
در ماه پایانی سال به سر می‌بریم و مطابق رسم همیشگی می‌بایست بازار خرید و فروش خودرو در این ماه گرم باشد، با این وجود فعالیت مخرب سودجویان از یک‌سو و کاهش عرضه خودرو به بازار مطابق با رشد تقاضای مشتریان، شرایطی سرد و رکودی را برای بازار خودرو ایران رقم زده است. قیمت کوییک R نیز دستخوش این تغییرات شده و برای خرید آن می‌بایست هزینه‌های گزافی را تقبل کنید. در جدول زیر به بررسی قیمت کوییک آر در بازار آزاد پرداخته‌ایم. همانند دیگر خودروهای بازار تعداد آگهی‌های قیمت‌دار این خودرو معدود است و اکثر آگهی‌های کوییک آر به دلیل درج قیمت خارج از عرف، با نشان توافقی برای قیمت نمایش داده می‌شوند. قیمت‌ها تقریبی هستند و امکان تغییر آن‌ها در طی روزهای آتی بسیار محتمل است.
به نظر می رسد که اگر دولت توان کنترل قیمت خودرو در بازار آزاد را ندارد، بهتر است که قیمت خودرو را از حالت دستوری خارج کند زیرا این روند نشان داده که تنها دلالان میان خودروسازان و بازار می توانند از این حاشیه سود بالا، درآمدی شیرین داشته باشند که قطعاً دود آن به چشم مشتری می رود. اگرچه این روش نشان داده که آنچنان هم در شرایط فعلی باعث کاهش روند قیمت خودرو نمی شود، اما باز هم اینکه این درآمد مستقیماً به صنعت و خودروساز بازگردد، بسیار بهتر است از اینکه دلالان محترم در این میان استفاده ببرند.

سال ساختکارکردرنگبدنهقیمت
13980 کیلومترسفیدبدون رنگ88 میلیون تومان
13980 کیلومترمشکیبدون رنگ88.5 میلیون تومان
13980 کیلومترسفیدبدون رنگ86 میلیون تومان
13980 کیلومترسفیدبدون رنگ88 میلیون تومان
13980 کیلومترسفیدبدون رنگ87 میلیون تومان

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/12/6
پراید وانت ۳۷ میلیونی شده ۸۰ میلیون!
تیبا و پراید ۱۱۱ هم با همین نسبت گرون شدن!
اما کوییک R نه!
از همه کمتر گرون شده!
وگرنه باید ۱۳۰ میلیون باشه!
1398/12/6
واقعا احمقانست که فکر کنیم این افزایش قیمت مربوط به مردم یا دلالاست بلکه مقصر اول و اخر خود خودرو ساز هست که با کاهش که نه با عدم ارایه خودرو به بازار و کمبود خودرو باعث افزایش قیمت بشه تا با تو بوق کردن تفاوت قیمت قیمت را افزایش بده گیریم دولت قیمت رو به عهده خودرو ساز بزاره کدوم کاسبی تو بازار انحصاری که فقط دست خودش باشه و قیمت گزاریم دست خودش باشه افزایش قیمت نمیده گیریم دولت بیاد تفاوت قیمت و بگیره و به حساب خزانه بریزه چی گیر مردم عادی میاد در حالی که دولت ما همیشه سابت کرده برای کمبود بودجه اولین جایی که دست میندازه یقه مردمه من از شما به عنوان یه رسانه بی طرف و مردمی توقع کمی تفکر بیشتر در باره مقاله هاتون دارم سپاس از مجله زیباتون
1398/12/6
شما نظر ندید و در مورد بازار نظر ندید هیچ اتفاقی رخ نمیده. حداقل قیمت کوییک آر امروز 6 اسفند در بازار 95500 برای رنگ سفید و 96500 برای رنگ مشکی هست پس بدون اطلاع خبر منتشر نکنید. کوییک تک رنگ سفید هم نمیدن 87 میلیون
1398/12/10
تو 2 حالت داری یا دلالی یا از این ماشین مسخره داری در هر و صورت آب رو بریز اونجا که میسوزه ، یعنی واقعا اسکلی هست 88 تومن بده تیبا مخفی ؟؟؟!!!
1398/12/7
به ef7 اینقدر فشار نیارین
شاتون میزنه!!!
نسبت تراکم 11 داره و کیفیت روغن موتور خیلی حساسه!!!

در ضمن اینکه درجه حرارت احتراق ef7 بیشتر از xu7 TU5 است که حرارت بیشتر باعث افزایش استهلاک قطعات میشه

قطعاتef7 گران و داخلی سازی شده و بی کیفیت هستن

حرف حق تلخه....
1398/12/28
حالا شما به خودتون فسار نیارین. چرا از اختلاف قیمت ۵۰ میلیونی انواع پارس در بازار نسبت به کارخونه نمیگین؟ چرا از اختلاف قیمت ۴۰ میلیونی ۲۰۶ در بازار نسبت به کارخونه نمیگین؟ اونا اشکال نداره و طبیعیه، اما برا کوییک سوداگریه؟ متاسفم برا کسایی که برا چند ریال قلمشونو میفروشن.
1399/10/1
من فقط یه سئول دارم آیا خداوکیلی دولت درسال چندبار اضافه حقوق به کارمندش میده مخصوصا"قشر بازنشسته که این مسئولین به همین راحتی در طول سال خودروهاشون گرون میکنند تازه دولت افزایش حقوق رو ۱۵درصد برای بازنشسته تعیین کرده درصورتی که خودروسازان هرماه خودروهاشون ۲۵درصد اضافه میکنند می‌خوام بدونم این مسئولین مملکت کجای این دولت قرار دارند آیا بابت این حقوقی که میگیرند عزاب وجدان برای خود و خانواده‌شان ندارندامیدوارم بحق امام حسین ضربشو تو طول زندگی بگیرند چون من یه بازنشسته هستم شرمنده پسرم شدم