موضوعات داغ

اگر تا فردا مطالبات پرداخت نشود دیگر توان تولید نخواهیم داشت

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به گفته های دبیر انجمن قطعه‌سازان همگن؛ قطعه سازان با وجود همکاری برای تولید قطعات مورد نیاز خودروسازان همچنان موفق به دریافت تسهیلات 10 هزار میلیاردی قول داده شده توسط وزیر صمت نشده اند.
به نقل از ایلنا، آرش محبی‌نژاد در این خصوص توضیح داد: «تسهیلاتی که وزیر صمت به قطعه سازان قول داده بود 10 هزار میلیارد تومان بود که حالا به 5 هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است. اگر تا فردا تسهیلات مصوب پنج هزار میلیارد تومانی به قطعه‌سازان پرداخت نشود پیش از عید خط تولید خودروسازها و قطعه‌سازها خاموش خواهد بود.»
محبی‌نژاد در ادامه افزود: «از این 5 هزار میلیارد تومان تنها 15 درصد تا به امروز پرداخت شده و در این شرایط قطعه سازان نمی توانند فعالیت خود را ادامه دهند. با همکاری قطعه سازان تمامی 200 هزار خودرو نیمه تمام کف کارخانه ها تجاری سازی شده و آمار تولید خودرو افزایش یافت اما هنوز تسهیلاتی به ما پرداخت نشده است. در حال حاضر مجموعه قطعه‌سازی کشور 31 میلیارد تومان مطالبه دارند که 14هزار میلیارد تومان آن معوق است.»
گفته می شود بانک مرکزی علت عدم پرداخت تسهیلات 5 هزار میلیارد تومانی قطعه سازان را عدم اشاره به نام آن ها در مصوبه مربوطه عنوان کرده و توضیح داده است که این تسهیلات به خودروسازان پرداخت خواهد شد. این در حالی است که خودروسازان اظهار می‌کنند ما تنها ۱۵ درصد این مبلغ را گرفتیم.
دبیر انجمن قطعه‌سازان همگن در پایان اظهار داشت: «قطعه‌سازان در صورت عدم پرداخت این تسهیلات دیگر نمی‌توانند قطعه‌ای به خودروسازها بدهند و در نتیجه تا پیش از عید تولید خودرو در کشور متوقف خواهد شد.»

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد