موضوعات داغ

معرفی پژو 108؛ عضو کوچک خانواده پژو با معماری فیات 500

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
تقاضا برای خودروهای کوچک شهری شدیدا افت داشته و خودروسازان به تدریج این هاچ‌بک‌های دوست داشتنی را از خط تولید خود خارج می‌کنند. با این وجود پژو رویه‌ای متفاوت در پیش گرفته و تا زمانی که تقاضای قابل قبولی برای پژو 108 وجود داشته باشد، به تولید آن ادامه خواهد داد. پژو 108 برخلاف بسیاری از هاچ‌بک‌های کوچک دیگر فروش موفقی دارد و به خصوص در بازار انگلستان پرطرفدار ظاهر شده است. به گفته رئیس پژو،‌ ژان فیلیپ ایمپاراتو، تولید پژو 108 تا زمانی که مشتریان به وضوح این خودرو را نخواهند ادامه خواهد داشت.
ادغام دو غول خودروسازی جهان یعنی پژوسیتروئن و فیات کرایسلر ثمرات خوبی را برای پژو به ارمغان آورده است. نسخه الکتریکی از هاچ‌بک کوچک و دوست داشتنی ایتالیایی یعنی فیات 500 به تازگی رونمایی شده و احتمال می‌رود ساختار فیات 500 الکتریکی با نسل بعدی پژو 108 به اشتراک گذاشته شود. ادغام پژو سیتروئن و فیات کرایسلر هنوز نهایی نشده و دو شرکت سعی می‌کنند تا زمان اعلام رسمی ادغام از ارائه هرگونه اطلاعات خودداری کنند. اعتبار برنامه ریزی‌های پژو نیز به موفقیت یا عدم موفقیت این یکپارچگی بستگی دارد.

پژو 108

پژو 108

فیات 500 الکتریکی اوایل هفته قبل معرفی شد. این خودرو به یک باتری لیتیوم یون 42 کیلووات ساعتی مجهز است که وظیفه تامین انرژی موتور برقی 117 اسب‌بخاری را برعهده دارد. برد فیات 500 الکتریکی حدود 320 کیلومتر است و شتاب صفر تا صد آن نیز حدود 9 ثانیه برآورد می‌شود. حداکثر سرعت فیات 500 الکتریکی نیز 150 کیلومتر در ساعت است.
از سوی دیگر نسل فعلی پژو 108 در سال 2014 وارد بازار شد. این خودرو ساختار مشترکی با سیتروئن C1 و تویوتا آیگو دارد و در دو سبک هاچ‌بک سه در و پنچ در به مشتریان ارائه می‌شود. پژو 108 با چند موتور بنزینی مختلف قابل انتخاب است و تمامی تیپ‌های این خودرو دیفرانسیل جلو هستند. به نظر می‌رسد زمان تغییر نسل پژو 108 فرا رسیده و شرکت فرانسوی قصد دارد از همکار ایتالیایی خود برای پیشبرد برنامه‌هایش یاری طلب کند.


نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/12/19
206 داخلش از این قشنگتره.این فقط بیرونش حوبه