موضوعات داغ

کمک دولت فرانسه به رنو و پژوسیتروئن؛ وام کلان برای جبران خسارت شیوع کرونا

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
هر دو کمپانی خودروسازی "رنو" و "پژوسیتروئن" از جانب دولت فرانسه حمایت خواهند شد، زیرا این کشور در تلاش برای کمک به خودروسازان اصلی خود در مقابله با ویروس کرونا و همچنین حمایت از این دو خودروساز بزرگ فرانسوی برای جبران خسارت های آن در دوران همه گیر شدن ویروس کرونا است.
از جمله اقدامات انجام شده در راستای حمایت از خودروسازان فرانسوی، می توان به تضمین وام دولتی 300 میلیارد یورو (325 میلیارد دلار) و همچنین تعویق پرداخت مالیات ها و یا اصلاح حقوق و دستمزد برای افراد نیازمند اشاره داشت که در صورت نیاز، شرکت های خودروساز فرانسوی می توانند از آنان استفاده کنند.
اخیرا طی تماسی بین وزیر دارایی کشور فرانسه و همچنین کارلوس تاوارس مدیرعامل کمپانی خودروسازی پژوسیتروئن، در رابطه با حمایت های دولتی و همچنین همکاری برای مقابله با ویروس کرونا صحبت شده است. در این گفتگو با اشاره به شرایط حال حاضر جهان و درگیری با ویروس کرونا، گفته شد که شرکت های بزرگ فرانسوی بویژه خودروسازان این شرکت، نماد صنعتی دولت فرانسه هستند و لازم است که برای محافظت از میراث صنعت ملی، حمایت های لازم صورت گیرد.
وزیر دارایی کشور فرانسه اضافه کرد که او به زودی برنامه ها و گزینه های مختلفی را به امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور به منظور کمک به بزرگ ترین شرکت های فرانسوی در مقابله با ویروس کرونا ارائه خواهد کرد. با این حال یک منبع نزدیک به شرکت خودروسازی رنو می گوید که گذشته از مشکلات کلی که صنعت خودروسازی با آن روبروست، هیچ برنامه دقیقی از سوی وزیر دارایی کشور فرانسه مورد بحث قرار نگرفته است.
در همین حال، فدراسیون صنعت خودروی فرانسه برخلاف اقدامات قبلی انجام شده، از دولت فرانسه خواسته است تا بسته های حمایتی سخاوتمندانه تری برای خودروسازان این کشور داشته باشد تا از تاثیرات بحران بر فروش کلی خودروسازان جلوگیری کند. این می تواند به معنای مشوق های دولتی برای خرید وسایل نقلیه تمام الکتریکی، بعلاوه سرمایه گذاری های بزرگ در زیرساخت های شارژ آنان نیز باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد