موضوعات داغ

زمان دقیق بازنشستگی پراید اعلام شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در سال 1372 و زمانی که خودروی پراید پا به بازار ایران گذاشت و شرکت خودروسازی سایپا تولید آن را آغاز کرد، هیچکس فکرش را نمی کرد که این اتومبیل زمانی به ارزان ترین و پرفروش ترین خودروی بازار کشور تبدیل شود و همچنان بعد از تقریبا 26 سال شاهد تداوم تولید آن در شرکت خودروسازی سایپا باشیم. اما گویا توقف تولید این خودرو در کشور جدی شده است و بعد از گذشت 26 سال، کم کم باید با این خودروی ارزان قیمت بازار در خطوط تولید سایپا خداحافظی کنیم.
به گزارش خودروبانک و به نقل از تجارت نیوز، در آخرین مجمع عمومی فوق العاده شرکت خودروسازی سایپا که در آخرین روز کاری سال 98 برگزار شد، مقرر شده است که تولید انواع مدل خودروی پراید تا قبل از پایان یافتن فصل بهار به طور کامل متوقف شود. به طور دقیق، خردادماه 99 تاریخ تعیین شده برای توقف تولید و کنار گذاشتن تمامی مدل های سایپا پراید از خط تولید شرکت خودروسازی سایپا خواهد بود.
در حال حاضر برخی از مدل های سایپا پراید که آخرین مورد آن به مدل 132 مربوط می شود، از خطوط تولید شرکت خودروسازی سایپا خارج شده است و یک مدل دیگر از این خانواده در ادیبهشت ماه 99 از خط تولید خارج خواهد شد و نهایتا در خردادماه، تمامی مدل های ساپیا پراید از خانواده x100 به طور کامل از چرخه تولید خارج خواهند شد.

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/1/13
خیلی وقته از این مدل حرفا میگن. اما زمان واقعیه بازنشستگی پراید دقیقا هیچوقت هست.
1399/1/13
حیف شد . بهترین ماشین شهری بود
1399/1/13
پراید تا ظهور آقا امام زمان هستش .
1399/1/13
اگه قرار باشه پراید تولیدش متوقف بشه و یک ماشین با‌ همون کیفیت یا حتی کیفیت کمتر و قیمت بیشتر جایگزینش بشود که کلا فلسفه کنار گذاشتنش بی معنی میشه.
1399/1/13
همه جا این خبر روز زدید ولی هیچ اشاره ای به پیش فروش وانت پراید که تا اسفند 99 هم پیش رفت نکردید.
پس تکلیف اونا چی میشه؟
1399/1/15
وقتی هیچ جایگزینی برای آن نیست چرا متوقف شه فقط میمونه سود بیشتر برای سازنده
1399/1/19
یا چانگان بنی یا داستون go
1399/1/24
توقف تولید پراید معنیش اینه کاری کنن که مردم برن تیبا و ساینا بخرن که نسبت به پراید بیشتر براشون سود داره...