موضوعات داغ

مشکلات مونتاژی تسلا مدل Y به بیان مالکان، طبل توخالی ایلان ماسک! + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
بروز ایرادات مونتاژی در بسیاری از خودروهای جدید امری معمول است و تولیدکنندگان به سرعت تلاش می‌کنند تا روند تولید خودرو را اصلاح کرده و این مشکلات را حل کنند. تسلا مدل Y‌ نیز به عنوان مدل جدید شرکت تسلا از این قاعده مستثنی نیست و به نظر می‌رسد ایرادات مونتاژی متعدد موجود در این خودرو، موجب نارضایتی برخی از مالکان شده است.
این اتفاق در حالی رخ می دهد که ایلان ماسک همواره به تحسین محصولات و تولیدات شرکت تسلا مشغول بوده و آن‌ها را متفاوت از سایر خودروهای بازار می‌داند. این مساله چندی پیش در خصوص تسلا مدل 3 نیز مشاهده شد که نارضایتی شدید مالکان و واکنش شدید موسسات مرتبط با ایمنی خودرو و حقوق مصرف کنندگان در ایالات متحده را به همراه داشت.

تسلا مدل Y

تسلا مدل Y

به تازگی یکی از صاحبان تسلا مدل Y با انتشار ویدیویی به بیان مشکلات مونتاژی کراس اوور الکتریکی خود پرداخته است. این ویدیو در شبکه‌های اجتماعی بازخورد گسترده‌ای داشته و به نظر می‌رسد با ادامه روند فعلی، تسلا در آینده نزدیک با مشکل بازاریابی برای محصولاتش مواجه خواهد شد.
به گفته مالک این تسلا مدل Y، شرایط بدنه خودرو به صورتی است که گویا خودرو تصادفی بوده و سپس به شکلی ناشیانه صافکاری و رنگ آمیزی شده است. داشبورد تسلا مدل Y‌ از پلاستیک ساخته شده و به گفته مالک خط و خش‌های زیادی در سطح داشبورد به چشم می‌خورد که احتمالا ناشی از قالب‌های بی‌کیفیت و مونتاژ عجولانه خودرو است.
اما مشکلات تسلا مدل Y به این مساله محدود نشده و موارد بدتری را نیز شامل می‌شود. به گفته مالک، یکی از چرخ‌های خودرو دچار انحراف بوده است، مشکلی که به نظر می‌رسد هنگام تحویل خودرو پیش آمده باشد و نیازمند تعویض رینگ است. در نهایت به آخرین و حادترین مشکل تسلا مدل Y می‌رسیم، درب جایگاه شارژ خودرو باز نمی‌شود و نمی‌توان خودرو را شارژ نمود.
مالک می‌گوید مشکلات را با تسلا در میان گذاشته اما شرکت اعلام کرده به دلیل بحران شیوع ویروس کرونا، نمی‌تواند در حال حاضر خودرو را ارزیابی کند. بنابر اعلام رسمی تسلا، این شرکت تحقیقات خود را در مورد شکایات مشتری آغاز کرده و سعی می‌کند در کوتاه‌ترین زمان مشکلات اعلام شده را حل و فصل نماید.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/2/2
بغیر از خط و خش روی رینگ (که اونم 2 بار پارک کنی کنار جدول ایجاد میشه) بقیه با یک دستمال مرطوب پاک میشد. اینا ماشین از سایپا و ایران خودرو تحویل بگیرند چیکار میکنند :)))))
1399/2/3
ضربه به رینگ ماشین و کثیف بودن مالک نشانه کیفت تسلاست؟