موضوعات داغ

افزایش قیمت خودرو با وجود رکود در بازار

عکس مطلب اول
با وجود شیوع ویروس کرونا در کشور و تاثیر منفی آن بر بازار خودرو و ایجاد رکود در این بازار و کاهش تقاضا، اما شاهد افزایش شدید قیمت خودرو در بازار هستیم. به گفته فعالان بازار، سایه رکود بر بازار خودرو سنگینی می کند، با این حال شاهد افزایش چشمگیر قیمت خودرو به ویژه در مقایسه با شب عید هستیم. با توجه به شیوع ویروس کرونا و کاهش مراجعین به این بازار از ترس ابتلای به ویروس کرونا، رکود فصلی در فروردین و اردیبهشت و افزایش شدید قیمت ها با وجود کاهش تقاضا، عملا دست خیلی ها از این بازار کوتاه شده است. به عنوان مثال پراید در اوج گرانی سال گذشته از 73 میلیون تومان فراتر نرفت، اما اکنون شاهد پراید 78 میلیون تومانی هستیم.
به گزارش خودروبانک و به نقل از دنیای اقتصاد، افزایش قیمت خودرو را می توان با مواردی همچون افزایش قیمت ارز و سکه، تورم انتظاری و البته حذف برخی از محصولات از خطوط تولید در ارتباط دانست. در حال حاضر نیز وضعیت تولید خودرو در کشور مناسب نیست و با توجه به کمبود و نبود قطعات، بخش زیادی از محصولات به صورت ناقص تولید و امکان تجاری سازی ندارند. از طرفی همچنان قیمت خودرو در کارخانه از سوی ستاد تنظیم بازار اعلام نشده و مشخص نیست تا چه میزان شاهد افزایش قیمت خودروی کارخانه ای خواهیم بود. با در نظر گرفتن قیمت های فعلی، رشد قیمت در بازار سبب شده فاصله قیمتی کارخانه و بازار خودروها نیز بیش از گذشته شده و کف آن به نزدیکی های ۳۰ میلیون تومان برسد.
افزایش قیمت خودرو در بازار
به بازار خودرو می رویم تا ببینیم در این هفته قیمت خودروهای داخلی تا چه میزان نوسان قیمتی را تجربه کرده اند. در این هفته تمامی خودروها شاهد افزایش قیمت شده اند. پراید 111 در بازار با قیمت 78 میلیون تومان معامله می شود. پراید 131 نیز 72 میلیون تومان خرید و فروش می شود. قیمت تیبا هاچ بک 89 میلیون تومان و مدل صندوقدار آن 84 میلیون تومان در بازار به فروش می رسد.
قیمت پژو 405 نیز 112 میلیون است که قرار است تا دو ماه آینده مانند پراید از چرخه تولید خودروسازی کشور حذف شود. برای خرید پژو 206 تیپ 2 باید 128 میلیون تومان هزینه کرد. پژو 206 تیپ 5 نیز 148 میلیون تومان و پژو 206 صندوقدار 152 میلیون تومان در بازار معامله می شود.
قیمت دنا تیپ یک 185 میلیون تومان و دنا توربو 218 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شود. سمند EF7 نیز در بازار 115 میلیون تومان معامله می شود. خودروی رانا نیز از این افزایش قیمت بی نصیب نبوده و برای خرید این خودرو باید 110 میلیون تومان هزینه کرد.
قیمت تندر 90 پلاس که در بازار به سختی پیدا می شود 250 میلیون تومان قیمت خورده است. سراتو هم که دیگر تولید نمی شود در بازار با قیمت 470 میلیون تومان خرید و فروش می شود.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/2/13
سلام. امروز زنگ زدن برای دعوت نامه ایکس ۳۳ وقتی رفتم دیدم تاریخ تعریف دعوت نامه فروردین هست. اینا اومدن دعوتنامه مارو عمدی صادر نکردن که ده درصد تو یه ماه گرون کنن بعد پیامک دعوتنامه بزنن. وقتی رفتم نمایندگی گفتن که اقساط شما بجای شصت ماه شده چهل و هست ماه چون لیزینگ ها عوض شدن. از طرفی سود بیست و یک درصد هم دروغ هست و به من گفتن هر سه ماه باید هفده میلیون و صد قسط بدی یعنی سود بیست و چهار درصد. واقعا احساس کردم داره به شعورم توهین میشه. گفتم خب باشه انصراف میدم. گفتن از روزی که انصراف میدی چهل و پنج روز کاری باید بگذره تا پولت اونم بدون سود بیاد تو حسابت. یعنی دقیقا میشه دو تا سه ماه دیگه. مردم هوشیار باشید. توروخدا گول این شیادهایی که دارن از هرکی هرکی شدن مملکت سو استفاده میکنن رو نخورید که مثل من بدبخت میشید.
1399/2/14
وقتی برای پیش خرید بدون قیمت و تاریخ مشخص صف میندین آخرش میشه این. دودش هم تو چشم شما میره هم تو چشم بقیه مردم
1399/2/14
‏اینجوری که قیمت خودرو داره میره بالا، تا چند وقت دیگه برای تأمین هزینه تعمیرات و بیمه ماشینمون مجبور میشیم قطعاتشو بفروشیم خرج خودش کنیم، یهو تو خیابون می‌بینیم یه ماشین بدنه و موتور نداره و راننده داره پا میزنه تا حرکت کنه!
1399/2/15
تا زمانی که خریدار هست قطعا این مدل قیمت ها ونحوه فروش هم هست. تنها راه نجات نخریدن خودرو هست.