موضوعات داغ

پاسخ به شبهات ثبت نام در طرح فروش فوق العاده خودروسازان

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
از روز یکشنبه 4 خردادماه، پیش ثبت نام طرح فروش فوق العاده خودرو آغاز شد و از روز چهارشنبه 7 خردادماه نیز ثبت نام اصلی خودروسازان آغاز شد و متقاضیان به مدت 1 هفته فرصت دارند تا خودروی مد نظر خود را در این طرح فروش ثبت نام کرده و پس از گذشت 3 ماه تحویل بگیرند.
حال به گزارش خودروبانک و به نقل از ایکوپرس، معاونت بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو به سوالاتی مهم در خصوص فروش فوق العاده خودروسازان پاسخ می دهد که جزییات بیشتر آن در ادامه آمده است:

- در پاسخ به این سوال که ملاک انتخاب نمایندگی چیست و آیا مشتریان می توانند نمایندگی خارج از محل سکونت خود را انتخاب کنند یا خیر، اعلام شد که برای خرید خودرو لازم است که کدپستی و آدرس محل سکونت مشتری با کد نمایندگی در یک استان بوده و با یکدیگر مطابقت داشته باشد.
- در صورت مغایرت داشتن محل صدور شناسنامه مشتری با محل سکونت وی نیز اعلام شده است که در مرحله قرعه کشی این موضوع اشکالی ندارد، ولی در مرحله احراز سکونت که توسط ناجا صورت می گیرد، مشتری باید تاییدیه محل سکونت خود را به ناجا و مراکز شماره گذاری ارائه دهد.
- لزومی به حضور فیزیکی به نمایندگی ها نخواهد بود و ثبت نام صرفا از طریق سایت فروش اینترنتی ایران خودرو انجام خواهد شد.
- صرفا دارا بودن اینترنت برای ثبت نام کافی است و لازم نیست حتما برای ثبت نام اولیه و نهایی به کافی نت مراجعه شود.
- ملاک ثبت نام در طرح فروش خودروسازان، نداشتن پلاک فعال است و این اطلاعات از سوی پلیس راهور ناجا استعلام خواهد شد و برای افرادی که ماشین خود را فک پلاک کرده، ولی اقدامی برای انتقال سند خودرو انجام نداده اند، مشکلی در ثبت نام وجود نخواهد داشت.
- امکان ثبت نام برای مشتریانی که در شبکه فروش ایران خودرو یا سایپا ثبت نام کرده باشند، ولی قبل از دریافت خودرو به صورت صلح نامه امتیاز خود را واگذار کنند، وجود نخواهد داشت.
- تنها کسانی که بیشتر از 36 ماه از آخرین ثبت نام آنان در سایت فروش خودروسازان گذشته باشد و یا تاکنون ثبت نامی انجام نداده باشند، امکان شرکت در طرح فروش فوق العاده خودروسازان را خواهند داشت.
- حداقل سن مجاز برای ثبت نام 18 سال بوده و لازم است که حتما گواهینامه معتبر رانندگی داشته باشند.
- در طرح فروش فوق العاده خودروسازان، موعد تحویل خودرو 90 روزه با احتساب ایام تعطیل خواهد بود.
- برای فروش خودرو ظرفیت خاصی برای استان های مختلف کشور در نظر گرفته نشده است و برای تعلق خودرو به مشتریان قرعه کشی انجام می شود.
- امکان ثبت اطلاعات و احراز هویت در قالب "پیش ثبت نام" تا آخرین روز طرح فروش، یعنی تا 14 خردادماه نیز اعتبار خواهد داشت.
- یکی از ملاک های اصلی ثبت نام، نداشتن پلاک فعال است و این موضوع شامل دارندگان خودروهای سنگین باری و تجاری هم خواهد شد، مگر اینکه در آینده تصمیم دیگری اتخاذ شود که جزییات آن اطلاع رسانی خواهد شد.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/3/10
تفریح و سرگرمی مردم شده ماشین خریدن چون خیلی فرهنگ بالای رانندگی بین ما موج می زنه
1399/3/10
بادرود وخسته نباشید
از مسولان فروش خودرو خواهش میکنم که جهت اجرای عدالت بیشتر وکوتاه نمودن دست دلالان،علاوه بر شرایط فعلی واجرای شرط پیش پرداخت،شرط نداشتن خودرو وپلاک جاری در خانواده طی یکسال گذشته وهر خانواده فقط یک ثبت‌نام رو هم اعمال کنید وهرزمانی ثابت شد که فردی با تخلف ثبت‌نام کرده و حتی خودرو گرفته،کل پول و خودروی وی هم مصادره بشه.
1399/3/10
سلام.در مورد نحوه قرعه کشی خواستم بدونم چجوریه؟
1399/3/10
سلام.
گزینه حداقل سن 18سال نیازی نیست زیراهیچ فردی نیست که گواهینامه داشته باشدوسنش کمتراز18سال باشدلذاهما شرط داشتن گواهینامه اکتفامیکند