موضوعات داغ

تویوتا فورچونر 2021؛ هایلوکسی 7 سرنشین با چهره جدید

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
نسل دوم تویوتا فورچونر در سال 2015 راه اندازی و به بازار عرضه شد، اما آنطور که باید نتواست توقعات این خودروساز ژاپنی را برآورده کند و حال کمپانی خودروسازی تویوتا در کنار بروزرسانی و بهبود طراحی تویوتا هایلوکس 2021، دستی هم به سر و روی تویوتا فورچونر کشیده و با تغییرات بسیار خوب طراحی، آن را برای فعالیت هرچه بهتر آماده کرده است.
تغییرات تویوتا فورچونر بیشتر از همه در ظاهر آن خودنمایی می کند و حالا بیشتر از هر زمانی دیگر به محصولات لکسوس شباهت پیدا کرده و گل سرسبد آن را می توانیم نسخه Legender بدانیم که بیشتر از دیگر مدل های فورچونر 2021 به محصولات لکسوس شبیه شده است، بویژه در چراغ های جلو که حالا باریک و کشیده شده و نوارهای LED داخلی آن جذابیت خاصی به چهره بخشیده و در لابه لای آنان هم چراغ های اصلی روشنایی مورد استفاده قرار گرفته است. علاوه بر این، طراحان برای توسعه جلوپنجره و سپر اتومبیل هم از محصولات لکسوس الگوبرداری کرده اند، اما سعی شده با اعمال تغییراتی بر روی آن از کپی کاری مستقیم خودداری کنند.

تویوتا فورچونر 2021

تویوتا فورچونر 2021


در بازار استرالیا، تویوتا فورچونر جدید با موتور دیزلی 2.8 لیتری توربوشارژر تولید می شود که خروجی قدرت آن 201 اسب بخار و همچنین خروجی گشتاور آن هم به مرز 500 نیوتن متر می رسد، یعنی دقیقا همان موتوری که بر روی نسخه جدید تویوتا هایلوکس هم مورد استفاده قرار گرفته است. تویوتا با اصلاح و بروزرسانی این موتور، توانسته 27 اسب بخار قدرت بیشتر و همچنین 50 نیوتن متر گشتاور بیشتری از موتور استخراج کند و همچنین با استفاده از یک سیستم خنک کاری بهبود یافته، توانسته مصرف سوخت اتومبیل را به میزان 17 درصد در استفاده های شهری کاهش دهد.
این پیشرانه دیزلی 2.8 لیتری علاوه بر قدرتمند و کارآمدی بیشتر، باعث افزایش 300 کیلوگرمی ظرفیت بکسل هم شده است و حال تویوتا فورچونر با پیشرانه جدید خود می تواند تا حداکثر 3100 کیلوگرم را به راحتی بکسل کند. در مورد کابین هم تغییرات محدودی ایجاد شده است که مهم ترین فاکتور آن صفحه نمایشگر 8 اینچی جدید با پشتیبانی از اپل کارپلی و آندروید خواهد بود.

تویوتا فورچونر 2021

تویوتا فورچونر 2021

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/3/17
اسطوره آفرود
1399/3/17
محشره عاشقشم خوراک آفروده
1399/3/18
عالیه