موضوعات داغ

پیش فروش خودرو طرحی برای سرگرم کردن مردم است

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم با اشاره به غیراصولی بودن طرح های فروش خودروسازان، مدعی است که این طرح تنها برای سرگرم کردن مردم بوده و غیراصولی و غیرعلمی است. عزت اله اکبری تالارپشتی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم با اشاره به وضعیت صنعت خودروسازی، اعلام کرد که مشکلات مربوط به صنعت خودروسازی لوث شده و ساختار و مدیریت شرکت های خودروسازی با کاستی و نقص های بسیار زیادی مواجه است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از خانه ملت، نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم در ادامه صحبت های خود اضافه کرد: شرکت های خودروسازی به حیات خلوت دولت تبدیل شده و درحالی که ایران خودرو 14 درصد و شرکت سایپا حدود 17 درصد سهام دولتی دارد، اما صد درصد مدیریت این شرکت در اختیار دولت بوده و در تمامی انتصابات این دو شرکت دخالت می کند. در حال حاضر خودروسازن براساس اصول بنگاه داری اداره نمی شوند و از آنجایی که شرکت های خودروسازی در مقابل هیچ نهادی پاسخگو نیستند، بدون حساب و کتاب اقدام به تعیین مدیر می کنند.
نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین اعلام کرد که طرح های پیش فروش خودرو طرحی برای سرگرم کردن مردم بوده و این طرح ها غیرعلمی و کاملا غیراصولی هستند، چون شرکت های خودروسازی در سایر نقاط دنیا بدنبال مشتری هستند، اما در کشور برای فروش 25 هزار خودروی بی کیفیت حدود 7 میلیون نفر ثبت نام می کنند. حال درصورتی که نظام جامع تولید، توزیع، بیمه، مالیات، تعرفه، صادرات و همچنین واردات راه اندازی نشود، نمی توان به بهبود صنعت خودروسازی امیدوار بود و الزامات هربخش مشخص نمی شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد