موضوعات داغ

چرا کارشناسی خودرو؟

عکس مطلب اول
اگر تا به حال خودرویی معامله کرده‌اید حتما خودتان به چشم دیده‌اید که این کار چه چالش‌هایی را در پی دارد. احتمالا اگر قصد خرید داشته اما فردی آشنا به پیچیدگی‌های این کار نبوده‌اید، یا بعد از خرید خودروی دلخواه‌تان پشیمان شده‌اید و یا شاید خیلی خوش‌شان بوده‌اید! پس بهتر از قبل از هر اقدامی ابتدا بدانید که چرا کارشناسی خودرو مهم است؟
چرا کارشناسی خودرو مهم است؟
خیلی صادقانه بگوییم که از مرحله انتخاب تا بررسی و در نهایت معامله و سند زدن خودرو، می‌تواند برای شما مملو از ریسک باشد و هر لحظه ممکن است سرتان کلاه برود. چون احتمالا اطلاعات دقیقی درباره‌ی بخش‌های فنی، قطعات تعویضی، تعمیرات بدنه، رنگ‌شدگی بدنه، نقص مدارک، نقص تجهیزات و آپشن‌ها، دستکاری‌ کیلومترشمار و… ندارید. یعنی ممکن است رنگ‌شدگی ماشین موردنظرتان به قدری حرفه‌ای انجام شده‌ باشد که تا مدت‌ها بعد از آن هم متوجه‌اش نشوید. اصلا ممکن است ماشینی که خریداری کرده‌اید چپی بوده و شما به ذهن‌تان هم خطور نکرده باشد. و یا حتی ایرادی در سند و انجام مراحل قانونی آن پیدا شود که شما از آن غافل بوده باشید.
احتمالا می‌دانید که تصادف‌های بزرگ به طرز چشمگیری باعث افت قیمت خودرو می‌شوند. یک لکه رنگ بدنه، می‌تواند باعث کاهش قیمت چند میلیون تومانی باشد. صافکاران و رنگ‌کاران نسبت به چند سال قبل بسیار ماهرتر شده‌اند و تشخیص رنگ شدگی خودرو با چشم و بدون ابزارهای حرفه‌ای و تجربه، سخت است. از طرفی این روزها در رنگ خودروهای گران‌قیمت حتی رنگدانه‌ها را نیز با رنگ اصلی خودرو مطابقت می‌دهند تا تشخیص رنگ‌شدگی کاری دشوارتر از قبل شود.
البته نیازی نیست که بترسید، بلکه کافی است برای انجام معامله خودرو قبل از این کار حسابی آن را کارشناسی کرده باشید. این کار صرفا به دست یک طرف سوم ماهر که حسابی در این زمینه توانمند و حرفه‌ایست، قابل انجام است.
اگر قصد خرید خودرو از بستگان و دوستان خود را دارید باز هم با یک کارشناس مشورت کنید؛ چرا که ممکن است آنها هم از وجود مشکلات و معایب خودروی‌شان بی‌خبر باشند.
کارشناسی خودرو کارنامه چه خدمتی عرضه می‌کند؟
فرض کنید از میان آگهی‌های دیوار یک خودرو نظر شما را به خود جلب کرده است. شما برای ثبت درخواست کارشناسی خودرو کارنامه از طریق تلفن و سایت اقدام می‌کنید. متخصصان کارنامه در کمتر از نیم ساعت برای اعزام کارشناس به محل، با شما تماس گرفته و اقدام خواهند کرد. بله دقیقا در هر جایی که بخواهید و با خریدار یا فروشنده احتمالی ماشین هماهنگ کرده‌ باشید، کارشناسان کارنامه حضور خواهند داشت.
آنها سپس خودروی مورد معامله شما را از ۴۳۵ منظر بررسی کرده و گزارش کاملی از ویژگی‌ها و عیوب آن ارائه می‌کنند.
گزارشی که کارنامه به شما ارائه می‌کند شامل ۷ بخش مجزا و آیتم‌هایی چون بدنه، لاستیک‌ها، فضای داخلی و تجهیزات، موتور و انتقال قدرت، تعلیق، فرمان، ترمز، آپشن‌ها و اسناد و مدارک، خواهد بود. در این گزارش تصاویر دقیقی از خودرو تهیه می‌شود تا مشتری بتواند تمام زوایای خودرو به ویژه مشکلات بدنه خودرو مثل خراشیدگی‌ها و رنگ‌شدگی‌ها را ببیند.
همچنین گزارش کارنامه علاوه بر اینکه گزارشی جامع، دقیق و قابل فهم از وضعیت سلامت خودرو بوده، شامل حداقل و حداکثر قیمت خودرو نیز هست که چه فروشنده باشید و چه خریدار مزنه خوبی برایتان خواهد بود.
منبع : سایت کارنامه


این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد