موضوعات داغ

تاراشی براردو معرفی شد، چگونه یک بی ‌ام‌ و‌ i8 را با طراحی ایتالیایی بازسازی کنیم؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

در اواخر ماه گذشته، شرکت تاراشی بازگشت خودش را با انتشار تصویری از مدل جدیدش اعلام کرد. آن تصویر مبهم، برخی از جزئیات خودرو را پوشانده بود، اما بدنه خاص آن کاملا قابل تشخیص بود. حالا این شرکت از مدل جدیدش رونمایی کرده، که براردو نام دارد. این مدل دارای گلگیرهای منحنی مشابه خودروهای مسابقه‌ای است که این شرکت ۶۵ سال پیش ساخته بود.

ترکیب گیائر ۷۵۰ و بی ام و i8

در زیر این بدنه، که از مدل گیائر ۷۵۰ چمپیون اسپورت ۱۹۵۳ این شرکت الهام ‌گرفته شده، یک بی ‌ام ‌و‌ i8 قرار گرفته است. البته یک بدنه آلومینیومی خاص و دست‌ساز روی این بی ‌ام ‌و قرار گرفته که طول آن را افزایش داده است. ظاهر تخم‌مرغی و چراغ‌های جلو عمودی، در کنار یک جلوپنجره کوچک و کشیده قرار دارند که ظاهر عجیبی به این کوپه داده است. روی کاپوت یک دریچه هود بزرگ قرار دارد. نمای پشتی کاملا گرد اما ساده است، و یک دیفیوزر جذاب و لوله‌های اگزوز دوتایی در وسط نمای پشتی قابل مشاهده هستند.

تاراشی براردو

در کابین، همچنان شاهد دسته دنده، دریچه‌های تهویه هوا و نمایشگر سرگرمی رسانه‌ای خودرو آلمانی هستیم. بقیه قطعات کابین نیز با ترکیب چوب و چرم، به رنگ قهوه‌ای تیره خیره‌کننده درآمده‌اند. تاراشی حتی کنسول مرکزی را دوباره طراحی کرده است. البته براردو درهای پروانه‌ای بی ام و i8 را حفظ کرده که هویت اصلی این مدل را لو می‌دهند.

تقویت موتور بی ام و i8

براردو همچنین از پیشرانه هیبریدی i8 استفاده می‌کند که یک موتور ۱.۵ لیتری را در کنار یک موتور الکتریکی قرار داده است. تاراشی این موتور را تقویت کرده و توانش را از ۳۷۴ اسب بخار i8 به ۴۲۰ اسب ‌بخار رسانده است. البته این مدل همچنین با توان ۴۷۰ اسب ‌بخار یا ۵۲۰ اسب‌بخار هم عرضه می‌شود که قدرت خیلی خوبی برای یک خودروی ۱۵۰۰ کیلوگرمی است. این پیشرانه تقویت‌شده می‌تواند سرعت براردو را طی ۳.۹ ثانیه از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و سرعت نهایی آن ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت است. شاید بی ‌ام‌ و تولید i8 را متوقف کرده باشد، اما حالا با یک ظاهر جدید و نه چندان خوشایند به زندگی خود ادامه خواهد داد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد