موضوعات داغ

لونیس همیلتون راننده هر دو مرسدس در گرندپری ایفل

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

لونیس همیلتون علاوه بر تساوی با رکورد پیروزی مایکل شوماخر در آن روز، ویژگیهایی شبیه به شومی در تسلط بر هم تیمی‌اش والتری بوتاس از خود نشان داد.

این جملات دیدگاه مارتین براندل است، او معتقد است که قهرمان جهان، بطور موثری کنترل هر دو مرسدس را در مقاطع حساس گرندپری ایفل بر عهده داشته است.

بوتاس که از رده اول، مسابقه را آغاز کرد، بعد از مقاومت در برابر چالش همکارش در دو پیچ اول نوبرگرینگ، توانست 1.5 ثانیه از همیلتون پیشی بگیرد.

اما در دور 13 از 60، همیلتون شروع به کاستن از فاصله ایجاد شده کرد و در نهایت پس از قفل شدن لاستیکهای بوتاس و خروج او از ریس لاین و همچنین ایجاد فلت اسپات بر روی سطح تایرها در پیچ یک، از او عبور کرد.

پنچ دور بعد از این اتفاق، مسابقه بوتاس به پایان رسید زیرا ماشین او دچار افت قدرت شد و همیلتون با کسب نود و یکمین پیروزی در مسابقات فرمول یک، توانست با شوماخر در این رکورد برابر شود.

براندل در سال 1992 در بنتون با شوماخر هم تیمی بود( اولین فصل حضور کامل این راننده آلمانی در فرمول یک). او فکر می‌کند که همیلتون دقیقا در لحظه مناسب به بوتاس فشار وارد کرد، و این همان روشی است که قهرمان هفت دوره فرمول یک جهان فرماندهی یک موقعیت را بدست می‌گرفت.

مارتین براندل در حال مصاحبه با مایکل شوماخر
براندل در آخرین مطلب خود برای اسکای اسپرت چنین گفت:

مایکل یک ماشین کاملا برنده در داخل و خارج خودرو بود.

همه افراد مناسب می‌خواستند در تیم او باشند و سهمی از موفقیت باشند زیرا او بسیار سریع و بسیار خوب بود. زمانی که او از پای صحیح یا ظرفیت ذهنی مهارتهای خیابانی و فریب، استفاده می‌کرد تا حد زیادی بر هم تیمی‌هایش در داخل و خارج ماشین تسلط داشت.

لوئیس نیز به همین شکل است. یک نظر کلاسیک در خصوص یکشنبه پس از مسابقه این بود که او می‌دید بوتاس در حال از بین بردن تایرهای جلوی خود است و بنابراین بیشتر به او فشار آورد. او در آن لحظه با دو مرسدس رانندگی می‌کرد و به اندازه‌ای مطمئن شد که از نقطه ترمز عبور کند و گونه‌ای والتری لاستیکهایش را قفل کند تا لکه‌هایی بر روی آنها ایجاد شود و بیرون از مسیر پیج را طی کند.

او در ادامه گفت:

والتری در این خصوص اظهار نظر کرده بود که لوئیس پیش از این در خصوص چسبندگی کمتر هشداری دریافت کرده بود، اما به هر حال در هر موقعیتی که همیلتون رهبری را به عهده بگیرد، بعید است که فرصت بوجود آمده توسط ماشین ایمنی را از دست بدهد.

او پس از مسابقه در اظهار نظرش به بوتاس دلداری داد و گفت که عزمش برای باز پس گیری پیشتازی بعد از دومین دور شروع مجدد مسابقه بسیار تهاجمی و دقیق بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد