موضوعات داغ

چشم ‌انداز بازار آینده کراس ‌اوور ملی ری را چگونه خواهد بود؟

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

حدود یک ماه از معرفی خودرو ری را به‌عنوان اولین کراس‌اوور ملی ایران می‌گذرد. خودرویی که در چند مرحله و با حواشی زیادی رونمایی شد. مرحله اول به‌صورت خصوصی و با حضور وزیر صمت در مراسمی اختصاصی رونمایی شد و تصاویری از آن منتشر شد. تصاویر و اخبار منتشر شده واکنش‌های متفاوتی را به دنبال داشت و به‌صورت گسترده موردتوجه عمومی قرار گرفت. برخی از فعالین حوزه صنعت خودرو نسبت به رونمایی پیش از موعد و بدون آمادگی‌های لازم این کراس‌اوور در مرحله‌ای که هنوز به بلوغ مورد نظر از نظر طراحی و فنی نرسیده است، اظهار تعجب کردند. نکته دومی که در این خودرو به چشم می‌آمد و مورد سؤال بود، بحث طراحی ظاهری در نمای جلو و عقب این خودرو بود که شباهت زیادی به خودروهای سایر برندها داشت.

مراسم رونمایی از کراس‌اوور ملی ری را

در فاصله دو روزه از رونمایی اول کراس‌اوور ملی ری را، رونمایی دومی با دعوت از اصحاب رسانه و فعالان حوزه خبر در صنعت خودرو انجام شد که این مراسم نیز خالی از حاشیه نبود. طی این مراسم تصاویر و اطلاعات بیشتری از کراس‌اوور ملی ری را منتشر شد. پیش از برگزاری رونمایی‌های مختلف این خودرو با کد K125 شناخته می‌شد. در ادامه نام " ری را " که در زبان مازنی به معنای باران و نماد سرسبزی جنگل است، توسط گروه ایران‌خودرو برای اولین کراس‌اوور ملی کشور برگزیده شد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده ری را بر روی پلتفرم نسل اول پژو 2008 و نسخه ارتقا یافته پلتفرم PF1 موسوم به IKP1 توسعه پیدا کرده است که در این زمینه با سدان تارا مشترک است. از نظر طراحی نمای جلوی ری را تا حد بسیار زیاد و غیرقابل‌انکاری شبیه به نسل آخر خودرو هیوندای سانتافه است. این خودرو در نمای عقب موضوع الگوبرداری را تکرار کرده و شباهت زیادی به محصولات پژو دارد. از نظر ابعادی خودرو ملی ری را در بخش کراس‌اوورهای سایز B مانند نیسان جوک، سیتروئن C3 و پژو 2008 قرار می‌گیرد.

شاید این شباهت های زیاد به خودروهای معروف جهانی، دیگر آنچنان قابل انتقاد هم نباشد و در این روزها، بسیاری از خودروهای مدرن و جدید در سراسر جهان به یکدیگر شباهت پیدا کرده اند و ترند و روند جهانی طراحی ها بسیار به یکدگیر نزدیک شده اند. به نظر می رسد که اگر در نسخه نهایی ریرا ایرادات مونتاژی وجود نداشته باشد و تا حدی به خودروی نمایش داده شده نزدیک باشد، در مقایسه با خودروهای رقیب داخلی دارای طراحی قابل قبولی خواهد بود و بی شک آن را به پرفروش ترین کراس اوور داخلی تبدیل خواهد شد.

نمای عقبی کراس‌اوور ملی ری را

بر اساس آخرین شنیده‌ها ری را در نسخه پایه از یک موتور TU5 پلاس و گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک بهره می‌برد که در تارا اتوماتیک هم از این موتور و گیربکس استفاده شده است. نسخه مجهزتر ری را احتمالاً به پیشرانه EF7 توربو شارژ که در دنا پلاس توربو شارژ و سورن توربو شارژ نیز حضور داشته است، مجهز خواهد بود. همان گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال نیرو را به چرخ‌ها برعهده دارد. در بخش طراحی داخلی هنوز اطلاعاتی در خصوص ری را منتشر نشده است.

بازار آینده ری را

کراس‌اوور ملی " ری را " محصول گروه صنعتی ایران خودرو، جدا از تمام حواشی خود، در این مدت زمان کمی که از رونمایی آن می گذرد، به نظر می‌رسد ظرفیت خوبی در جذب مخاطب داشته و در صورت عرضه در بازار کشورمان، مطمئناً از استقبال مناسبی برخوردار خواهد بود. چهره مدرن، پلتفرم جدید و خدمات پس از فروش شرکت ایران‌خودرو، از عواملی هستند که می‌توانند در عملکرد این خودرو در بازار کشور نقش مهمی را ایفا کنند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/4/26
چشم اندازی نخواهد داشت ، به همون تعداد که تار تو خیابون می بینی ، شاید به اندازه نصفش ریرا رو نبینی
1401/4/27
این چه سوالیه آخه؟!!! معلومه بازارش از حالا تضمین شده است مگه مردم انتخاب دیگه ای هم دارند که از این ماشین استقبال نکنند. این ماشین که سهله همین الان از نیسان آبی هم استقبال می کنند. انگار تو کشورهای پیشرفته یا در حال پیشرفت زندگی می کنیم اینجا ایرانه دوست عزیز