موضوعات داغ

نمایشگاه خودرو اصفهان: تیگو 5 ، لوکس‌ترین محصول چری

عکس مطلب اول
عکس: علیرضا هاشم الحسینی

لوکس ترین محصول چری در ایران خودروی تیگو ۵ است که مدیران خودرو در نمایشگاه خودروی اصفهان، فیس لیفت آن را در معرض دید عموم قرار داده است. این خودروی کراس اوور از نظر ابعادی با داشتن طول ۴.۵ متری، عرض ۱.۸۴ متری و ارتفاع ۱.۷۴ متری در کلاسی بالاتر از دیگر کراس اوور چری در ایران یعنی X33 قرار می‌گیرد.
تیگو ۵ همچنین نخستین محصول چری است که با همکاری جگوار لندروور ساخته شده است و برخی از نمونه‌های عرضع شده در بازار ایران نیز دارای جلو پنجره ای مشابه محصولات لندروور هستند.
تیگو ۵ در سه تیپ جداگانه‌ی کامفورتبل، لاکچری و Excellent در بازار ایران عرضه می‌شود که همگی ان ها از نظر فنی یکسان بوده و تنها دارای تفاوت در بخش امکانات رفاهی هستند به طوری که تیپ کامفورتبل گونه‌ی پایه بوده و تیپ Excellent نیز فول ترین مدل این خودرو محسوب می‌شود. تیپ لاکچری نیز به نوعی رده‌ی میانی تیگو ۵ از نظر امکانات رفاهی است.

چری تیگو 5

چری تیگو 5

صحبت از امکانات رفاهی شد، باید به لیست بلند بالای تیگو ۵ در امکانات رفاهی نیز اشاره ای داشته باشیم. این خودرو در فول ترین تیپ خود مجهز به فرمان چرمی، سیستم استارت بدون کلید، تهویه‌ی اتوماتیک دوگانه، کروز کنترل، سانروف برقی، آینه‌ی مرکزی فتوکرومیک، کامپیوتر سفری، سیستم صوتی و تصویری به همراه مانیتور ۷ اینچی لمسی، قابلیت کنترل سیستم صولی از روی فرمان، بلوتوث اتصال به تلفن همراه، سنسور پارک، دوربین دید عقب، روکش چرمی صندلی ها، صندلی راننده با تنظیم برقی در ۶ جهت و چراغ های روشنایی در روز است.
چری تیگو ۵ در تمامی تیپ ها به جز Excellent دارای ۲ عدد ایربگ برای سرنشینان جلویی است اما در تیپ Excellent تعداد ایربگ ها به ۴ عدد افزایش پیدا کرده است. تمامی سرنشینان نیز مجهز به کمربند ایمنی با اتصال سه نقطه ای هستند. برای هر چهارچرخ این خودرو ترمز دیسکی در نظر گرفته شده است که دیسک های جلوی آن از نوع خنک شونده هستند. همچنین سیستم ضد بلوکه ی ترمز و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز نیز در این خودرو موجود است. دیگر سیستم های ایمنی شامل سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم ضد لغزش، EBA و HHC هستند.

چری <a href='https://www.khodrobank.com/cars/%DA%86%D8%B1%DB%8C/327/%D8%AA%DB%8C%DA%AF%D9%88-5'>تیگو 5</a> در نمایشگاه اصفهان

چری تیگو 5 در نمایشگاه اصفهان

در بخش فنی، تیگو ۵ دارای یک موتور چهار سیلندر خطی به حجم ۲ لیتر است. این موتور ۱۶ سوپاپ به سامانه ی زمانبندی متغییر سوپاپ ها نیز مجهز شده است و می تواند ۱۳۹ اسب بخار قدرت و ۱۸۲ نیوتون متر گشتاور را تولید کند. برای انتقال این میزان نیرو به چرخ های جلو نیز دو نوع جعبه دنده برای این خودرو قابل انتخاب است که یکی ۵ سرعته ی دستی بوده و دیگری ۷ سرعته‌ی ضریب متغیر CVT است.
قیمت این خودرو در حال حاضر از ۹۳ میلیون تومان تا ۹۹ میلیون تومان بسته به تیپ انتخابی متفاوت است.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/11/6
با سلام
ماشین شاسی بلند با این هیکل فقط 139 اسب بخار؟ این ماشین با این موتور خیلی ضعیف بدرد نمیخوره این موتور قدرت حمل خود ماشین را نداره اینا چه فکری کردن این موتور ضعیف را براش گذاشتن؟؟
1395/11/7
با سلام حاجی ببین نیسان باری آبی که ۲تن بار ووزن خود ماشین هم ۲ تن هست در کل ۴ تن .موتورش حدود ۱۰۰ اسب بخاره این ماشین ۱۳۹ بنظرم خیلی راحت جواب بده
1395/11/6
در مورد پژو ۲۰۰۸ بزارید لطفا
1395/11/7
با سلام این ماشیند خیلی عالیه ما مدل نیو فیسشو داریم فوقوالعادس خیلی خوبه نرمی عالی داره کیفتش عالیه در مورد ماشینای پزو 301 و 2008 اینا قیمتاشون تو حبابه اینا میخان بازارو از دست ندن حالا قیمت میاد میفهمید 301 رو که قیمت 60 گذاشتن 80 تومن میشه 2008 که 80 تومنه نزدیکا 100 یا بیشتر میشه