موضوعات داغ

اولین گردهمایی هیوندای سوناتا در تهران برگزار شد

عکس نویسنده
بامداد صفائیان
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
روز جمعه 23 تیرماه 1396 بود که سوناتا سواران تصمیم گرفتند برای اولین بار در ساعت 10 صبح در میدان صنعت بلوار پاکنژاد تهران همایشی را برگزار کنند. حضور 17 دستگاه هیوندای سوناتا در مدل های مختلف از جمله سوناتا YF، سوناتا LF، سوناتا LF هیبریدی و سوناتا 6 سیلندر نسل قدیم در این فراخوان به چشم می‌خورد.
امروزه بازار داخلی شاهد ورود و هجوم غول‌های صنعت خودروسازی جهان به خود است و در این بازار شلوغ، هر کدام از این برندها در صدد هستند سهمی را به خود اختصاص دهند. شرکت‌های کره‌ای هم در نبود این برندهای بنام و رقبای خود، تابحال یکه‌تاز میدان بوده‌اند، ولی پس از رفع برخی تحریم‌ها راه برای ورود دیگر برندها نیز به بازار ایران باز شده و عرصه را برای شرکت‌های کره‌ای تنگ کرده‌اند و این شرکت‌ها قصد دارند جایگاهشان را در بازار ایران همچنان حفظ کنند.

گردهمایی هیوندای سوناتا

گردهمایی هیوندای سوناتا

هدف از این گردهمایی، بحث و تبادل نظر در رابطه با معایب و مزایای این سدان خانوادگی در بین مالکان و دوستاران این برند کره‌ایی بود تا خریداران جدید نسبت به این خودرو و خرید آن آگاهی بیشتری داشته باشند و بتوانند انتخاب درستی انجام دهند.
در اینجا به بررسی کوتاهی نسبت به دو مدل هیوندای سوناتا YF، و هیوندای سوناتا LF که حضور پررنگ‌تری داشتند می‌پردازیم.

گردهمایی هیوندای سوناتا

گردهمایی هیوندای سوناتا

هیوندای سوناتا YF، خودرویی سدانی است که در 7 نسخه از سال 1985 تولید شده است. هیوندای سوناتا در ایران توسط شرکت آسان‌موتور عرضه می شد و این روزها توسط کرمان موتور و شرکت پاکرو (در مدل هیبریدی) نیز عرضه می‌شود.
این خودرو دارای امکانات رفاهی و ایمنی خوبی است که می‌توانیم به 6 کیسه هوای ایمنی، سیستم کنترل پایداری، تهویه مطبوع دوگانه، کلید هوشمند واستارت دکمه‌ایی، کروز کنترل و ... اشاره کنیم که همگی باعث شده‌اند تا هیوندای سوناتا YF را به یک خودروی مدرن پرفروش و جذاب تبدیل کنند.
هیوندای سوناتا YF به یک پیشرانه 2.4 لیتری مجهز شده که می‌تواند حداکثر 176 اسب بخار و 233 نیوتن متر را تولید کند.

گردهمایی هیوندای سوناتا

گردهمایی هیوندای سوناتا

خودرو دیگر این گردهمایی هیوندای سوناتا LF بود. مدل دیگری از شرکت هیوندای از نسل هفتم، که از مدل سوناتا YF جدیدتر است. این سدان خانوادگی نسبت به کیا اپتیما نتوانست فروش قبلی خود را تجربه کند. البته از نظر تجهیزات و امکانات رفاهی، هیوندای سوناتا LF را باید یکی از کامل‌ترین خودروها در رده قیمت خود دانست.
درمورد تجهیزات و امکانات می‌توان به سیستم توزیع الکتریکی ترمز ESC ، ترمز ضد قفل ABS ، سیستم کنترل پایداری، مجموعاً 10 کیسه هوا، رینگ آلومینیومی 16 اینچی و ده‌ها آپشن دیگر اشاره کرد.
در نهایت باید گفت که هیوندای سوناتا با تمامی رقبایی که در بازار ایران مقابل خود دارد، همیشه یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهای بازار بوده و سطح امکانات و چهره بروز آن توانسته نظر بسیاری از مشتریان را به سوی خود جلب کند.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/4/25
باز هم سفید!سفید...
1396/4/28
مثل هميشه عالي
1396/4/28
بسيار عالي