موضوعات داغ

رنو تالیسمان و رنو کولیوس در غرفه نگین خودرو نمایشگاه مشهد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
نگین خودرو، نماینده عرضه و خدمات پس از فروش محصولات رنو در بازار کشور، 4 محصول اصلی رنو را پس از حضور در نمایشگاه بین المللی شیراز، به شمال شرق کشور آورد تا در نمایشگاه اتومبیل "مشهد" حضور یافته و محصولات خود را در معرض دید علاقه مندان قرار دهد. در این مقاله سعی داریم مروری بر محصولات مختلف رنو در این نمایشگاه داشته باشیم.

رنو سیمبل
اول از همه با کوچک‌ترین عضو خانواده رنو در نمایشگاه مشهد شروع می‌کنیم، یعنی خودروی "سیمبل" که اولین نسل آن در سال 1999 عرضه شد و در نسل سوم، جایگزین رنو تندر 90 شد که هم اکنون علاوه بر رنو سیمبل، در بازارهای خارجی با نام داچیا لوگان نیز شناخته می‌شود. در ادامه گفتنی است که رنو سیمبل در طول 4348 میلی متر، عرض 1733 میلی متر، ارتفاع 2634 میلی متر و همچنین فاصله بین دو محور 2634 میلی متر ساخته شده است که در مجموع از این ابعاد و اندازه، حداقل وزن خشک 1081 کیلوگرمی بدست آمده است.

رنو سیمبل

رنو سیمبل

علاوه بر ابعاد و اندازه، دیگر مشخصات فنی مهم رنو سیمبل مربوط به بخش مولد قدرتی آن خواهد شد که شرکت سازنده برای تامین انرژی مورد نیاز این خودرو و همچنین ارائه آن در بازار کشور، از یک پیشرانه چهار سیلندر 1.6 لیتری استفاده کرده است که با مصرف سوخت ترکیبی 5.8 لیتر به ازای کارکرد 100 کیلومتر، حداکثر قدرت خروجی آن در 5750 دور بر دقیقه به حداکثر 105 اسب بخار و گشتاور آن هم در دورهای پایین‌تر، به حداکثر 145 نیوتن متر خواهد رسید که توسط جعبه دنده 4 سرعته خودکار دریافت شده و پس از اعمال دور مورد نیاز به سمت چرخ‌ها هدایت می‌شود.
از دیگر امکانات و تجهیزات این محصول هم می‌توان به تنظیم کننده ارتفاع صندلی راننده، آینه‌های بغل برقی، فرمان هیدرولیک، ریموت کنترل، گرمکن شیشه عقب تایمردار، قاب آینه و دستگیره‌های درب همرنگ با بدنه خودرو، کروز کنترل، صفحه نمایش دمای بیرون، رینگ‌های آلومینیومی، چراغ مه شکن جلو، سنسور عقب، تهویه مطبوع خودکار و همچنین در پایان به چراغ‌های مخصوص روز در پیشانی این اتومبیل اشاره داشت.

رنو تالیسمان
دیگر خودروی سواری رنو در بازار کشور که در زمان رونمایی خود مورد تحسین بسیاری از کارشناسان صنعت خودروسازی قرار گرفت، می‌تواند سدان رنو "تالیسمان" باشد که شرکت خودروسازی رنو برای طراحی و ساخت آن از طول 4848 میلی متر، عرض 2081 میلی متر، ارتفاع 1463 میلی متر و همچنین از فاصله 2808 میلی متر بین محورهای خودرو استفاده کرده است که در مجموع باعث شده وزن خشک این خودرو بدون مایعات اتومبیل از جمله بنزین، روغن موتور، آب رادیاتور، روغن ترمز، روغن گیربکس و... به عدد 1444 کیلوگرم برسد.

رنو تالیسمان

رنو تالیسمان

در ادامه گفتنی است که برای تامین انرژی حرکتی این خودرو، شرکت سازنده از یک پیشرانه چهار سیلندر با حجم 1.6 لیتری استفاده کرده است که در دور موتور 6000 قادر به تولید 190 اسب بخار قدرت و همچنین در 2500 دور بر دقیقه قادر به تولید 260 نیوتن متر گشتاور خواهد بود که با ارسال این نیرو از طریق جعبه دنده 7 سرعته دوکلاچه به سمت چرخ‌های اتومبیل، حداقل شتاب صفر تا صد 7.6 ثانیه و حداکثر سرعت 237 کیلومتر بر ساعت بدست می‌آید.
از امکانات و تجهیزات این خودرو هم می‌توان به فرمان برقی، رینگ‌های 17 اینچی، سه حالت رانندگی ECO و Sport و Comfort، سنسور پارک در جلو و عقب، سیستم هشدار نقطه کور BSM، سقف پانوراما، روکش چرمی صندلی‌ها، سیستم اتوپارک، سیستم نمایش اطلاعات روی شیشه جلو HUD، دوربین 360 درجه، ماساژور صندلی راننده، سنسور نور و باران، ترمز پارک برقی، سیستم ورود بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع دوگانه، کروز کنترل و همچنین سیستم‌های ترمز و پایداری متنوع از جمله ABS، EBD، TCS، BAS، ASR و سیستم پایداری ESP اشاره داشت که بر روی این خودرو مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

رنو داستر
علاوه بر محصولات جدید نگین خودرو در نمایشگاه مشهد، کراس اوور خوش فروش رنو داستر هم در غرفه نگین خودرو دیده می‌شود که در طول 4315 میلی متر، عرض 2000 میلی متر، ارتفاع 1634 میلی متر و فاصله بین دو محور 2672 میلی متر ساخته شده‌ است که برای تامین انرژی مورد نیاز خود برای تحرک، از یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر سود می‌برد.

رنو داستر

رنو داستر

در خصوص این پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر گفتنی است که با مصرف سوخت 9.7 لیتر در شهر، 6.4 لیتر در خارج از شهر و در مجموع با مصرف ترکیبی 7.5 لیتر سوخت به ازای کارکرد 100 کیلومتر، می‌توان در دور موتور 5500 حداکثر 135 اسب بخار قدرت و همچنین در دور موتور 3750 حداکثر 195 نیوتن متر گشتاور از این پیشرانه استخراج کرد که در عمل باعث شده حداقل شتاب صفر تا صد این خودرو به عدد 10.7 ثانیه و همچنین حداکثر سرعت آن هم به عدد 170 کیلومتر بر ساعت برسد.

رنو کولیوس
در پایان هم به بزرگ‌ترین عضو خانواده رنو در نمایشگاه مشهد، یعنی خودروی شاسی بلند "کولیوس" خواهیم رسید که به جرات یکی از بهترین و زیباترین خودروهای شاسی بلند موجود در بازار کشور خواهد بود.
احتمالا می‌دانید که خودروی شاسی بلند سایز متوسط "رنو کولیوس" براساس اطلاعات ارائه شده، پلتفرمی مشترک با نیسان X-Trial دارد که در بازارهای جهانی و همچنین بازار کشور، به عنوان یک رقیب اصلی برای هیوندای سانتافه، تویوتا RAV4 و یا حتی خود نیسان ایکس- تریل به شمار خواهد آمد که اگر قیمت آن تغییری نکرده باشد، با رنج قیمت حدودا 199 میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

رنو کولیوس

رنو کولیوس

علاوه بر این، خودروی شاسی بلند رنو کولیوس دارای طول 4672 میلی متر، عرض 1843 میلی متر، ارتفاع 1678 میلی متر و همچنین فاصله بین دو محور 2705 میلی متر خواهد بود که برای تامین انرژی حرکتی آن، شرکت سازنده از دو پیشرانه‌ 2 لیتری چهار سیلندر 150 اسب بخاری و یک پیشرانه 2.5 لیتری 186 اسب بخاری استفاده کرده است که به انتخاب مشتری همراه با دو جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک یا شش سرعته دستی عرضه خواهد شد که در بازار کشور، شاهد فعالیت پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر با حداکثر قدرت 170 اسب بخار و گشتاور 233 نیوتن متر هستیم که با کمک گرفتن از یک جعبه دنده اتومات CVT از نوع " X-Tronic " برای تبدیل و انتقال این نیروی تولیدی، می‌توان شاهد یک شتاب صفر تا صد 9.8 ثانیه و حداکثر سرعت 199 کیلومتر بر ساعت برای شاسی بلند رنو کولیوس بود.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/5/23
قیمت کولئوس 2017 ثبت نامی 218 میلیون شده لطفا اصلاح فرمائید
1396/5/24
شورشو درآوردن. کولئوس ثبت نامی قرارد بوده 60 روز کاری تحویل بدن . 1/17 ثبت نام کردیم .
قسط دوم رو هم 05/01 واریز کردیم قرار بوده دو هفته بعد قسط دوم ماشیون تحویل بدن . الان بعد گذشت 4 ماه هیچ خبری نیست . هر وقتم پیگیری میکنیم فقط میگن تماس میگیریم باتون.
1396/5/24
ارتفاع سیمبل ناجور اشتباه نوشتین :D