موضوعات داغ

بررسی نقاط قوت و ضعف تویوتا کمری 2018، خوش استیل باکیفیت

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
خودروی سدان تویوتا کمری همیشه قابل اعتماد، ایمن و محافظ کار بوده است، اما آیا نسل هشتم تویوتا کمری با تغییرات بزرگ همچنان می‌تواند مثل پدران خود خواسته های مشتریان را برآورده کند؟ برای گرفتن پاسخ این سوال، در ادامه به بررسی نسل هشتم تویوتا کمری خواهیم پرداخت که نسخه‌های وارداتی آن به کشور استرالیا آمده و کارشناسان "کار ادوایس" موفق به تست و بررسی آن شده‌اند.
برای تولید نسل هشتم تویوتا کمری، کمپانی خودروسازی تویوتا به دستور مدیرعامل این شرکت یعنی "آکیو تویودا" ارتش مهندسان خود را بسیج کرد تا تمام توانایی های خود را بکار گرفته و یک نسل متفاوت با دیگر خودروهای "کمری" ایجاد کنند، به همین دلیل شاهد یک شور و نشاط بسیار بالا در چهره نسل هشتم تویوتا کمری هستیم که دیگر سادگی قبل را نداشته و می تواند با قدرت بیشتر کار خود را در بازارهای جهانی دنبال کند و بر آمار فروش 19 میلیون دستگاهی این اتومبیل در سراسر جهان بیافزاید. بویژه قراردادهای شرکت های مختلف و ادارات دولتی بویژه سازمان تاکسیرانی کشور استرالیا که برای تامین ماشین‌های خود با تویوتا قرارداد بسته است تا سهم این خودروساز ژاپنی از بازار استرالیا چیزی حدود 60 درصد باشد. پس چطور می توان به این موضوع فکر کرد که آیا نسل جدید تویوتا کمری توانسته است موفقیت پدران خود را تکرار کند یا خیر!.

تویوتا کمری 2018

تویوتا کمری 2018

بزرگ ترین تغییر تویوتا کمری 2018، طراحی و ساخت آن برمبنای پلتفرم جهانی TNGA خواهد بود که از این نوع پلتفرم برای ساخت خودروهای تویوتا پریوس نسل جدید و همچنین تویوتا CH-R استفاده شده است که به سرنشینان اجازه می دهد تا یک فضای بسیار مناسب در داخل کابین داشته باشند. علاوه بر این، امکان نصب سیستم‌های تعلیق پیچیده تر بر روی محورهای عقب اتومبیل وجود دارد که راحتی بیشتر کابین اتومبیل را تضمین خواهد کرد.
کابین اتومبیل به طور کامل تغییر پیدا کرده و از نو طراحی شده است تا امکان نصب فناوری های جدید صنعت خودروسازی و سیستم های جدید ایمنی بر روی آن فراهم شود، بویژه امکان نصب یک سیستم محرک هیبریدی که می تواند محیطی ساکت برای کابین و همچنین اقتصاد سوخت بهتر برای کاربران خود داشته باشد، هرچند مشتریان می توانند یک پیشرانه شش سیلندر با جعبه دنده 8 سرعته اتومات را سفارش دهند تا نیروی بیشتری در اختیار داشته باشند.
ویژگی های جدید تویوتا کمری در نسل جدید شامل چراغ های جدید پیشانی مجهز به لامپ های LED، رینگ های 19 اینچی، صفحه نمایشگر 10 اینچی لمسی، شارژر تلفن همراه، کروز کنترل مجهز به رادار، سیستم AEB و همچنین شامل حالت های مختلف رانندگی خواهد شد تا بسته به شرایط موجود، می‌توانید وضعیت اتومبیل خود را تغییر دهید تا یک رانندگی پویا داشته باشید که خب بر روی مدل های مختلف اتومبیل مورد استفاده قرار گرفته‌اند که جزییات آنان به شرح زیر است.

تویوتا کمری 2018

تویوتا کمری 2018

بر روی نسخه‌های 2.5 لیتری Ascent، شرکت خودروسازی تویوتا به شما کروز کنترل تطبیقی، سیستم ترمز اضطراری، 7 کیسه هوای ایمتی، یک دوربین دید عقب، چراغ های پیشانی LED، رینگ های 17 اینچی آلیاژی و صفحه نمایشگر 7 اینچی لمسی خواهد داد که با سفارش نسخه هیبریدی، می توانید سیستم تهویه مطبوع 2 کاناله و همچنین سیستم ورود بدون کلید را به امکانات ماشینتان اضافه کنید.
در مدل های تویوتا کمری Ascent Sport، برخی قطعات اسپرت به ظاهر اتومبیل اضافه شده، صفحه نمایشگر 8 اینچی لمسی استفاده شده، صندلی راننده به صورت الکتریکی قابل تنظیم است و همچنین از سنسورهای پارک اتومبیل استفاده شده است.
در مدل SX برخی از ویژگی های اسپرت ظاهری، سیستم تعلیق اسپرت، فرمان اسپرت به همراه پدال های تعویض دنده پشت فرمان، رینگ های 19 اینچی آلیاژی، چراغ‌های LED با کیفیت بهتر، اسپویلر عقب، صندلی های اسپرت، پورت های شارژ USB برای سرنشینان عقب و همچنین پد شارژ بی سیم جزو امکانات ویژه این مدل به شمار خواهد آمد.

تویوتا کمری 2018

تویوتا کمری 2018

علاوه بر امکانات ذکر شده، در نسخه های فول آپشن تویوتا کمری SL می توان به سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم هشدار ترافیک در عقب، صفحه نمایشگر 10 اینچی لمسی و همچنین صندلی های الکتریکی با سیستم گرمایشی اشاره داشت.
در نسخه های جدید تویوتا کمری به لطف استفاده از پلتفرم جهانی TNGA، کمپانی خودروسازی تویوتا از سیستم تعلیق "مکفرسون" استفاده کرده است که در ساختار اصلی آن تغییرات زیادی ایجاد کرده تا عمکرد بهتری نسبت به سیستم های تعلیق "مکفرسون" معمولی داشته باشد. بر روی محورهای عقب اتومبیل هم از سیستم تعلیق "دوجناغه" یا "طبق دوبل" استفاده شده است که دارای پیچیدگی بیشتری نسبت به سیستم تعلیق جلو بوده و می تواند ضربات وارده از زمین را بهتر جذب کند و از انتقال آن به کابین اتومبیل جلوگیری کند.
فاصله بین دو محور اتومبیل حدود 50 میلی متر افزایش پیدا کرده که در افزایش فضای پای سرنشینان عقب تاثیر گذار بوده است، اما در عوض ارتفاع کابین اتومبیل حدود 40 میلی متر نسبت به نسل قبل کاهش پیدا کرده است تا فضای "سر" مسافران را تحت تاثیر قرار دهد که برای حل این موضوع، شرکت خودروسازی تویوتا از ارتفاع صندلی ها کاسته است. علاوه بر این، استحکام پیچشی اتومبیل هم 30 درصد افزایش پیدا کرده است.

تویوتا کمری 2018

تویوتا کمری 2018

درست همانند تویوتا پریوس و C-HR، نسل هشتم تویوتا کمری هم یک تعادل پویا خواهد داشت که سواری آن نسبتا انعطاف پذیر بوده و کنترل بدنه آن بسیار خوب است، بویژه عایق بندی قوی صدا که رانندگی با این اتومبیل را لذت بخش می کند.
پیشرانه های در نظر گرفته شده برای تویوتا کمری بسیار مناسب این کلاس هستند. اول از همه یک پیشرانه 2.5 لیتری بنزینی که با مصرف سوخت 7.8 الی 8.3 لیتری در کارکرد 100 کیلومتر، می تواند با مکش طبیعی هوا چیزی حدود 178 اسب بخار قدرت در دور موتور 6000 و همچنین 231 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 4100 داشته باشد که تنها با یک جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته به مشتریان عرضه می شود.
نسخه هیبریدی تویوتا کمری نیز به یک پیشرانه 2.5 لیتری بنزینی و همچنین یک موتور الکتریکی قدرتمند مجهز شده است که به صورت جداگانه، پیشرانه درون سوز قادر به تولید 175 اسب بخار قدرت و 221 نیوتن متر گشتاور خواهد بود که نیروی خود را توسط یک جعبه دنده اتومات CVT منتقل می کند، اما موتور الکتریکی اتومبیل دارای 118 اسب بخار قدرت و 202 نیوتن متر گشتاور است که نیروی مورد نیاز خود را از باتری های "نیکل متال هیدرید" تامین می کند که ضعیف تر از باتری های لیتیوم یونی هستند، اما در مقابل قیمت پایین تری نسبت به باتری های لیتیوم یونی دارند.

تویوتا کمری 2018

تویوتا کمری 2018

کمپانی خودروسازی تویوتا ادعا می کند که مجموع نیروی خروجی سیستم محرک هیبریدی معادل با 214 اسب بخار است، این درحالیست که با استفاده ترکیبی از پیشرانه درون سوز و موتور الکتریکی اتومبیل، می توان به مصرف سوخت 4.2 لیتر به ازای کارکرد 100 کیلومتر دست پیدا کرد که یک عمکرد بهتر نسبت به نسل دوم تویوتا پریوس از خود به نمایش گذاشته است. سروصدای این سیستم محرک در سرعت های پایین بسیار پایین است و در حالت الکتریکی شاید صدایی نشنوید.
علاوه بر پیشرانه های ذکر شده، شرکت خودروسازی تویوتا از یک پیشرانه قدرتمند 3.5 لیتری هم استفاده کرده است که به صورت شش سیلندر ساخته شده و با مصرف سوخت 8.7 لیتری به ازای کارکرد 100 کیلومتر، قادر به تولید حداکثر 300 اسب بخار قدرت در دور موتور 6600 و همچنین گشتاور 362 نیوتن متری در دور موتور 4700 خواهد بود که گزینه مناسب برای نسخه های اسپرت تویوتا کمری به شمار می آید.
تا یادمان نرفته است به این موضوع اشاره کنیم که شرکت خودروسازی تویوتا برای دریافت و انتقال نیروی تولیدی پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر، از یک جعبه دنده 8 سرعته جدید استفاده کرده است که به تبدیل و انتقال سریع‌تر نیروی پیشرانه کمک می‌کند که با قرار دادن آن در حالت اسپرت، ECU موتور را وادار به کاهش زمان و افزایش سرعت تعویض دنده می‌کند.

تویوتا کمری 2018

تویوتا کمری 2018

پس از بررسی کلی تویوتا کمری 2018 در مدل های مختلف، کارشناسان به نقاط قوت و ضعف اتومبیل نیز اشاره کرده‌اند که نقاط قوت آن شامل سیستم محرک هیبریدی مقرون به صرفه، عملکرد نرم پیشرانه شش سیلندر، سیستم های ایمنی فعال به عنوان آپشن های استاندارد و همچنین بهبود عملکرد اتومبیل هنگام رانندگی در نسل جدید می شود، این درحالیست که نقاط ضعف اتومبیل از سوی کارشناسان به ترتیب سانروف نامناسب، رینگ های 19 اینچی اتومبیل که کیفیت بسیار خوب سواری را از بین می برد، قطعات پلاستیکی براق داخل کابین و همچنین عدم توانایی دریافت تخفیف در صورت داشتن مدل های قدیمی تویوتا کمری ذکر شده است.

تویوتا کمری 2018

تویوتا کمری 2018

در پایان به رسم عادت، کارشناسان به بخش‌های مختلف اتومبیل نمراتی اختصاص می‌دهند که در این زمینه کارایی اتومبیل نمره 7.5، کیفیت سواری اتومبیل نمره 7.4، هندلینگ و دینامیک اتومبیل نمره 7.2، فناوری‌های رانندگی نمره 8، راحتی داخل کابین و امکانات بکار رفته در آن نمره 8، سیستم‌های سرگرمی و قابلیت‌های اتصال اتومبیل نمره ضعیف 6.5، بهره وری سوخت تویوتا کمری نمره 7.7، بخش ایمنی نمره بسیار عالی 8.8، ارزش خرید نمره 7.5 و همچنین در پایان هدف گذاری اتومبیل برای برطرف کردن نیازهای کاربران خود نمره بسیار خوب 8.2 دریافت کرده است که در مجموع با جمع این نمرات و تقسیم آن بر تعداد، می‌توان به نمره کلی 7.7 دست پیدا کرد تا همانند نسل‌های گذشته تویوتا کمری، مهر تاییدی بر روی موفقیت نسل هشتم تویوتا کمری هم زده شود.

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/9/4
در مورد قدرت موتور 4 سیلندر اشتباه نوشتین چون این که نوشتین برای موتور قبلی کمری هست موتور 4 سیلندر جدید قدرتش 203 اسب بخار هست و نمونه های xse با چهار اگزوز هم با کمی افزایش به 206 اسب بخار رسیده...لطفا دقت کنید
1396/9/4
با توجه به قیمت پایه ی این ماشین که 24 هزار دلاره. تنها رقیبی که می تونه در برابر این ماشین حرفی برای گفتن داشته باشه فورد فیوژنه.
1396/9/4
ماشین خوبیه اما بیاد ایران قیمتش میره بالای سیصد و دیگه ارزش خرید نداره
1396/9/4
واقعا تویوتا کمری 2018 اصل جنسه
اگر بیاد ایران کمتر از 300 میلیون تومن قیمت نداره
1396/9/4
آفرین به تویوتا که در کنار کیفیت به فکر زیبای هم هست ولی
معلوم نیست چند برابر قیمت قراره به دست مشتری ایرانی برسه
1396/9/5
TOYOTA CAMRY XSE V6 FULL OPTION 2017
1396/9/13
اصلا از خطوط طراحی تیز و شکسته تویوتا خوشم نمیاد
1397/6/1
درسته که خیلی قشنگ و اسپرت شده ولی من ماشین شکیل رو بیشتر ترجیح میدم