موضوعات داغ

خودروسازان توان تولید خودروی برقی ندارند

عکس مطلب اول
ایسنا : یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه در کنار ارتقای کیفیت تولید خودرو در راستای کاهش مصرف سوخت، کیفیت و استاندارد بنزین نیز باید افزایش یابد، گفت: خودروسازان داخلی در شرایط فعلی توان تولید خودروی هیبرید و برقی را ندارند.
امرالله امینی اظهار کرد: در سال‌های اخیر خودروسازان جهانی به‌دلیل حفظ محیط زیست و کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی به طراحی و تولید خودروهای برقی و هیبرید روی آورده‌اند که باید خودروسازان ایرانی در این زمینه اقدامات اساسی انجام دهند. وی افزود: خودروهای بنزین‌سوز برای کاهش مصرف سوخت باید به تکنولوژی روز مجهز شوند و در حال حاضر در بازار جهانی خودروهایی که مصرف سوخت کمتر با قدرت بیشتری داشته باشند از جایگاه بهتری برخوردار هستند. وی با تاکید بر اینکه خودروسازان در زمینه کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا وظیفه سنگینی بر عهده دارند، یادآور شد: در کنار رشد کیفیت خودروهای داخلی باید کیفیت و استاندارد سوخت در تمام جایگاه‌های کشور افزایش یابد. این کارشناس صنعت خودرو راه درازی را برای خودروهای برقی و هیبرید در ایران متصور شد و گفت: شرکت‌های خودروسازی‌ای توان تولید و طراحی خودروهای برقی و هیبرید را خواهند داشت که در حال حاضر خودروهای بنزینی خوبی تولید کنند. امینی بیان کرد: در شرایط فعلی شرکت‌های ایرانی در مرحله اول مانده‌اند و توان کاهش مصرف سوخت خودروهای بنزینی را ندارند و تا زمانی که تکنولوژی ساخت خودروهای با کیفیت بنزینی در کشور نهادینه نشود، در زمینه تولید خودروهای برقی و هیبرید اقدام موثری صورت نمی‌گیرد.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/9/21
اون طرف که مقاله زدید بنزینو میخوان گرون کنند، اینجا هم که نوشتید خودروساز ها توان تولید خودرو برقی رو ندارند، از نتیجه این دوتا مقاله ای که من خوندم این چنین حاصل شد که مسئولین محترم کشوری و لشگری در واقع با زبان بی زبونی میخوان بگن "مردم ایران برید بمیرید تا ما مسئولین یه نفس راحتی بکشیم" همین !
1396/9/21
خودرو سازان توانایی تولید قالپاق رو هم ندارن دیگه خودرو برقی که جوک ساله
1396/9/21
خودروسازای داخلی کلاتوان تولید خودرو ندارن چه برسه به برقی و هیبریدی...
1396/9/22
خودروسازان آره، توان تولید ندارن چون بی سوادن، چون منفعت طلبن.
چندین نمونه خودروی الکتریکی حتی توسط دانشجوهای ما ساخته شده ولی کو حمایت کننده؟؟
راستی حواستون هست با مهندس جمشید آرین چی کار کردید؟؟
حتما خودروی تیبای الکتریکیش رو عناصر بیگانه و آمریکایی و ... جلوی کارخونش آتیش زدن و تهدید و از کشور اخراج کردن؟
درسته؟؟؟
در ضمن این چه منطقیه که تا ماشین بنزینی کم مصرف نتونیم بسازیم، ماشین الکتریکی نخواهیم ساخت؟؟
تو 50 سال نتونستید ماشین بنزینی ایده آل رو نهادینه کنید اونوقت تازه میخواید نهادینه کنید؟؟ چرا که در عرض نهایت 10 سال آینده هیچ اثری از خودروهای بنزینی در جهان نخواهد بود.
آخه سوال اینجاست که وقتی تکنولوژی و امکانات تولید و صادرات خودروی الکتریکی رو داریم چرا نسازیم و چرا صادر نکنیم؟؟
مگه بهانه خودروسازا نداشتن تکنولوژی نیست، خوب الآن که داریم، بسم الله بفرما تولید کنید، اگه مرد عملید.
در ضمن اگه با تولید خودروی الکتریکی قرار بود دولتی ورشکست بشه مطمئن باشید دولت آمریکا اولین دولتی بود که ورشکست میشد، پس نگران اون هم نباشید و دنبال این بهانه هم نباشید.