موضوعات داغ

بررسی مزدا ۶ جدید در تهران، غایب بزرگ بازار

عکس مطلب اول
ژاپنی ها را می توان بهترین سازندگان در سگمنت خودروهای سدان دیفرانسیل جلو دانست و موفق ترین خودروهای سدان دیفرانسیل جلو توسط خودروسازان ژاپنی ساخته شده اند که از بین آنها می‌توان به تویوتا کمری، هوندا آکورد، نیسان آلتیما و مزدا ۶ اشاره کرد که همگی این خودروها نه تنها مشتریان بسیاری در سرتاسر جهان دارند بلکه همگی به کیفیت سواری خوب، مصرف سوخت پایین و هزینه نگهداری پایین نیز مشهور هستند.
به همین خاطر امروز می خواهیم به سراغ یکی از این خودروها برویم که به جرأت می‌توان آن را اسپرت ترین و جوان پسند بهترین گزینه در بین همکلاسان خود دانست، این خودرو مزدا ۶ است.
مزدا ۶ برای اولین بار در سال ۲۰۰۲ به بازار معرفی شد و تاکنون سه نسل از آن تولید شده است. اولین نسل این خودرو دارای ظاهری شبیه به مزدا ۳ های قدیمی نسل اول بود با این تفاوت که مزدا۶ ابعاد بزرگتری از مزدا ۳ دارد. نسل اول مزدا ۶ تا سال ۲۰۰۷ بر روی خط تولید قرار داشت و حتی در کشور چین تا سال ۲۰۱۷ نیز به تولید می‌رسید. این خودرو با موتور های مختلفی تولید می‌شد که کوچکترین آنها یک موتور ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری و قوی ترین آنها نیز یک موتور ۶ سیلندر وی شکل ۳ لیتری بود.
دومین نسل این خودرو نیز بین سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ به تولید رسید. این خودرو که اولین بار در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در سال ۲۰۰۷ معرفی شد دارای طراحی بروزتری بود و می‌توان نمای جلو و عقب آن را شبیه به مزدا ۳ هایی دانست که در بازار کشورمان با نام مزدا ۳ نیو عرضه شدند. نسل دوم این خودرو نیز دارای موتورهای مختلفی از چهار سیلندر تا ۶ سیلندر بود که حجم آنها از ۱.۸ لیتر تا ۳.۷ لیتر را شامل می شد. نسل دوم مزدا ۶ سطوح جدیدی از رانندگی اسپرت را در کلاس خود معرفی کرد و بدین توان ترتیب توانست با کنار زدن هوندا آکورد خود را به عنوان اسپرت ترین خودروی کلاس خود معرفی کند.

مزدا ۶ جدید

مزدا ۶ جدید

اما مدلی که امروز به بررسی آن خواهیم پرداخت نسل سوم و از آخرین مدلهای مزدا ۶ است که این نسل از سال ۲۰۱۲ معرفی شده است و تاکنون برای خط تولید قرار دارد. مزدا در این نسل استفاده از پیشرانه‌های شش سیلندر را کنار گذاشت و پیشرانه های جدید خود را با نام اسکای اکتیو مورد استفاده قرار داد که دارای حجم کمتری هستند اما مصرف سوخت پایینی دارند و راندمان آنها بسیار بالا است. البته به تازگی مدل توربو مزدا ۶ نیز معرفی شده است.
نسل سوم این خودرو در بخش ابعاد دارای طول ۴۸۶۵ میلیمتر، عرض ۱۸۴۰ میلی متر و ارتفاع ۱۴۵۰ میلیمتر است. نمای ظاهری این خودرو مطابق با زبان طراحی جدید مزدا است و بارزترین نکته آن را جلو پنجره خندان و بزرگ باید دانست که در دو سمت آن چراغ های اسپرت و خشن خودرو جا خوش کرده‌اند. خطوط روی کاپوت و گلگیر نیز به طرز ماهرانه‌ای طراحی شده‌اند و نمی‌توان ایرادی از آنها گرفت. نمای جانبی خودرو نیز بسیار زیبا و شکیل است و گران تر از کلاس خود نشان می دهد ضمن اینکه با استفاده از حاشیه کرومی دوره شیشه های عقب کمی چاشنی لوکس بودن نیز به این خودرو اضافه شده است. نمای عقبی نیز اسپرت و پویا است و طراحی در صندوق عقب به گونه ای است که حالتی بالچه مانند دارد، چراغ های عقبی هم با یک نوار کرومی به یکدیگر متصل شده‌اند که در زیر آن محل نصب پلاک خودرو قرار دارد.

مزدا ۶ جدید

مزدا ۶ جدید

سپر عقب گرچه طراحی ساده‌ای دارد اما وجود دو خروجی اگزوز در دو سمت آن به هر چه پویا تر شدن طراحی کمک کرده است ضمن اینکه نشان می‌دهد با یک خودروی اسپرت سر و کار داریم. در کل باید گفت که کمتر کسی است که طراحی ظاهری مزدا ۶ را نپسندد.
در داخل کابین نیز برخلاف مزدا ۳ شاهد یک فضای جادار و بزرگ هستیم طراحی داشبورد و فرمان همه اسپرت و بین انجام شده است در این بین نباید از کیفیت بسیار خوب و بالای مواد اولیه استفاده شده در کابین نیز به راحتی گذشت.
در بالای کنسول مرکزی نیز یک مانیتور تبلت ها قرار گرفته است که امکاناتی همچون سیستم رهیاب ماهواره‌ای و کنترل سیستم بلوتوث در آن قرار دارند.
غربیلک فرمان بسیار خوش دست و اسپرت طراحی شده است و در پشت آن نیز دو عدد شیفتر برای تعویض دنده وجود دارد. یکی از نکات مثبت مزدا۶ این است که شیفترهای آن همانند محصولات مرسدس بنز بی ام و یک سمت مثبت و یک سمت منفی هستند و دیگر همانند مزدا ۳ به این صورت نیست که از هر دو طرف بتوان دنده را بالا و پایین کرد. بر روی فرمان نیز کلید های مربوط به سیستم صوتی تلفن و کروز کنترل قرار دارند.

مزدا ۶ جدید

مزدا ۶ جدید

مزدا ۶ از نظر امکانات رفاهی نیز به پای خودروهای کره‌ای نمی‌رسد اما در بین محصولات ژاپنی سطح مناسبی از امکانات را ارائه می دهد. از امکانات این خودرو می‌توان به ترمز پارک برقی، سیستم رهیاب ماهواره ای، چهار شیشه برقی، سیستم هشدار فشار باد لاستیک، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم کنترل پایداری، تهویه دوگانه خودکار، سانروف برقی، دوربین دید عقب، چراغ های روشنایی در روز، خروجی تهویه برای سرنشینان عقب، روکش پارچه‌ای صندلی‌ها، قابلیت انتخاب حالت های مختلف رانندگی، فرمان چرمی، آینه الکتروکرومیک و سیستم ورود و استارت بدون کلید را نام برد، البته مدل مورد بحث ما از نسخه فول این خودرو نبود و نسخه های فول مزدا ۶ دارای امکانات بیشتری نیز هستند.

مزدا ۶ جدید

مزدا ۶ جدید

اما به جذاب ترین بخش این خودرو یعنی بخش فنی آن می‌رسیم. مزدا ۳ جدید در بازار جهانی با موتور های مختلف بنزینی و دیزلی عرضه می شود که همگی از سری اسکای اکتیو هستند اما ما در اینجا تنها به موتورهای بنزینی این خودرو خواهیم پرداخت.
ضعیف ترین مدل این خودرو مجهز به یک موتور ۴ سیلندر خطی به حجم ۲ لیتر است که می تواند ۱۴۵ اسب بخار قدرت ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این موتور به سیستم تزریق مستقیم سوخت مجهز است و می‌تواند مزدا ۶ ۱۳۰۰ کیلوگرمی را در عرض ۹.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. میانگین مصرف سوخت مزدا ۶ با این موتور نیز تنها ۵.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.
مدل بعدی که نسخه‌ی میانی این خودرو محسوب می شود نیز دارای یک موتور ۲ لیتری است اما قدرت آن به ۱۶۵ اسب بخار افزایش پیدا کرده است. گشتاور این موتور نیز ۲۱۰ نیوتن متر است و می تواند مزدا ۶ را در ۱۰.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. میانگین مصرف سوخت این مدل نیز ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

مزدا ۶ جدید

مزدا ۶ جدید

اما پرطرفدار ترین نسخه مزدا ۶ مدل ۲.۵ لیتری این خودرو است که با نام اسکای اکتیو جی شناخته می شود و مدل مورد بررسی ما نیز که تصاویر آن را مشاهده می کنید از همین نسخه است. این نسخه نیز همانند سایر مدل های اسکای اکتیو دارای سیستم تزریق مستقیم سوخت است. موتور ۴ سیلندر خطی این خودرو با ضریب تراکم ۱۳ به ۱ می تواند ۱۹۲ اسب بخار قدرت را در ۵۷۰۰ دور بر دقیقه تولید کند و قابلیت تولید ۲۵۶ نیوتن‌متر گشتاور را در ۳۲۵۰ دور بر دقیقه دارد. نیروی این موتور با استفاده از یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می کند. مزدا ۶ با این موتور ۱۳۶۰ کیلوگرم وزن دارد و می‌توانند شتاب صفر تا صد کیلومتر را در ۷.۸ ثانیه به ثبت برساند و حداکثر سرعت آن نیز به ۲۲۳ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.
مصرف سوخت شهری این خودرو ۸.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و مصرف جاده ی آن نیز ۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. به این ترتیب این خودرو می‌تواند میانگین مصرف ۶.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را از خود بر جای بگذارد و استاندارد آلایندگی آن نیز یورو ۶ است.

مزدا ۶ جدید

مزدا ۶ جدید

مشخصات دقیق مزدا۶ با موتور ۲.۵ لیتری را در جدول زیر می توانید مطالعه کنید.

مشخصات فني
مدلمزدا ۶
پيشرانه۴ سیلندر خطی تنفس طبیعی
حجم موتور۲۴۸۸
حداکثر قدرت۱۹۲ اسب بخار در ۵۷۰۰ دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور۲۵۶ نیوتنم تر در ۳۲۵۰ دور بر دقیقه
شتاب رسمي۷.۸ ثانیه
مصرف سوخت ترکيبي۶.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
وزن۱۳۶۰ کیلوگرم
قيمتناموجود در بازار داخلی

در مورد فضای صندوق بار مزدا ۶ نیز باید عنوان کنیم که در بین رقبای خود جادارترین نیست اما همچنان فضای بزرگ و کافی دارد که فضای صندوق بار آن به ۴۸۹ لیتر می‌رسد.
مزدا ۶ جدید

مزدا ۶ جدید

باید گفت که واقعاً جای خالی این خودرو در بازار داخلی کشورمان احساس می‌شود و ای کاش عرضه کننده محصولات مزدا در کشور یعنی شرکت بهمن خودرو برای عرضه این خودرو در بازار کشور اقدام کند و می توان همین الان از موفقیت این خودرو در بازار فروش اطمینان داشت. در ادامه می توانید تصاویر این خودروی محبوب و پرفروش ژاپنی را در گالری تصاویر مشاهده کنید.

نظرات کاربران

35 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/10/3
خودروهای ژاپنی از نظر امکانات نسبت ب کره ای ها فقط گرمکن سردکن صندلی رادار بین خطوط ندارن اونم قابل سفارش اما کره ای ها از نظر دوام موتوری ب ژاپنی ها نمیرسن
1396/10/4
شما تا الان چندتا ماشین کره ای داشتی ؟ من خودم آوانته دارم 290000 تا کارکرده تا الان فقط آب و روغن بوده ، همسایمون هم 10 ساله سانتافه 2007 داره اونم تا الان بدون خرج بوده من نمیدونم یکسری چرا الکی نظر میدن ، شما یه سرچ کن با کیفیت ترین برندهای خودرو در آمریکا نتایج رو ببین برات جالبه حتما
1396/10/4
با سلام
البته نیسان جوک و ایکس تریل رادار بین خطوط رو دارن
1396/10/4
پاسخ به محمد.

تمام دنیا میدونن کیفیت و دوام و کم خرج بودن ژاپنی ها رو.

همسایتون و خودتون حتما فشار نیاوردین به ماشین .

با تویوتا هرجور میخوای رفتار کن خیلی سگ جونه.

تا حالا دیدی با ماشین کره ای یا المانی برن افرود؟؟؟؟؟؟
1398/3/11
این نمونه نیمه فول مزدا بود ومزدا۶ فول که خودم دارم رادار جلو بغل هشدار نقطه کور وهداپ دیسپلی سردکن وگرمکن وصندلی برقی رو کاملا داره
1396/10/3
واقعا عالیه. درسته واقعا جای این در کشور خالیه و ای کاش هر چه زودتر به ایران بیاد.ماشین های ژاپنی بی نظیرند
1396/10/3
الان اسم این برسی بود؟
این اطلاعات رو میشه از کاتالوگ خودرو هم پیدا کرد
واقعا کیفیت مقاله هاتون افت شدیدی کرده
1396/10/3
اردیبهشت پارسال مدل 2014 این ماشین با پلاک منطقه آزاد یک روز تمام زیر پام بود. واقعا از لحاظ سواری و کیفیت هیچ حرفی واسه گفتن نمیزاشت.
1396/10/3
فكر ميكنيد كلا چرا نسل جديد مزدا وارد نميشه؟ مشكل حجم موتور هم كه نداشته و نداره...بله درست حدس زديد مافياي قدرتمند تويوتا رنو و كيا هيونداي اجازه نميدن محصولات مزدا وارد بشه چون ميدونن به ضررشون ميشه
1396/10/4
نترس . اینا اگه بیارن قشنگ 30 تا 40 تومن از هیوندا و کیا گرونترش میکنن که بازار اونها تکون نخوره
1396/10/3
مزدا همیشه فوق‌العاده و بی نقصه. طراحی های بروز و زیبا و بی عیب و منحصر به فرد. سواری فوق‌العاده و کیفیت ادوات کابین و موتور. بسیار زیاد علاقه مندم به محصولات مزدا. متاسفانه بهمن موتور مثل بقیه خودرو ساز های کشور به فکر سود بیشتر هست و مدل های جدید و نمیاره که اگه بیاره هم مطمئنا قیمت بالایی قرار میده. هرچند مزدا با قیمت برابر با بقیه کمپانی ها بهترین خودرو رو بهتون میده. از هر نظر. ولی خب اینجا ایرانه ما بجای اینکه با 70،80 میلیون مزدا 3 2017 سوار شیم انتخابمون میشه انواع خودرو های چینی و لگن هایی مثل دنا پلاس توربو اتومات! و ساندرو استپ وی ذباله قدیمی 7000 دلاری! خنده داره وضعیت
1396/10/3
الان مزدا ۳ دارم ولی کاش گروه بهمن زودتر مزدا ۶ رو مونتاژ کنه حداقل ۵ سال بعدش یه کارکردش رو بخ
1396/10/3
چه فایده داره اصلا فرض کنیم به ایران بیاد.وقتی قیمت خودروهای خارجی کذب و مدل سرگردنه ای هستش . و یه ماشینو چند برابر قیمت جهانی به ملت قالب میکنن.اونن تاتهش.
1396/10/3
بیا که در حسرت دیدار تو اواره ترینیم

دوستت داریم سدان سامورایی.......
1396/10/3
یعنی واقعا .... با این بررسیتون نه از کیفیت رانندگی حرفی زده شد نه از چیز دیگه شما به این میگید بررسی این معرفی بود نه بررسی
1396/10/3
متاسفانه گروه بهمن انحصار واردات محصولات مزدا رو داره و زده تو خط واردات چینی! خودت نمیاری بذار مردم وارد کنن
1396/10/3
اگه الان تو بازار بود بدون شک پرفروش ترین محصول این رده میشد.
1396/10/3
چقدر ما باید این جمله سنگین نا موجود در بازار ایران رو تحمل کنیم؟ تا کی؟ تا وقتی که اینا تبدیل بشن به پیکان؟
1396/10/3
قاتل سدان هاي كره اي
1396/10/4
عجب نه بابا ، آخه نیس تو همه دنیا از کره ای ها پر فروش تر بوده اینجا هم بیاد میشه قاتلشون
1396/12/11
یه بنده خدا بیسوادی در پاسخ شما گفته فروش کره ای زیادتره ...خوب بله پیکان و پراید و پژو هم فروششون اسطوره ای شده.مزدا شرکت بسیار کوچیکیه در برابر کیا هیوندای ولی مزدا کجا و این عروسکی کره کجا
1396/10/4
ماشین خوبیه
از بابت هندلینگ و کیفیت سواری حرف زیادی برای گفتن داره
مدل 2.5 لیتری قیمتی حدود 32000 تا 45000 دلار داره حالا قیمت این خودرو با این تعرفه تو ایران از 300 شروع میشه
1396/10/4
این چه تستی بود توی کاتالوگم این چیزایی که‌نوشتید هست یکم فنی تر تست کنید!!!!!
1396/10/4
(نیوتنم تر) جدول

عجب واحد گشتاوری خلق کردین خخخخخخخ
1396/10/4
واقعا کاش زودتر وارد بازار میشد و دیگر کسی اپتیما و سوناتا نمی خرید
1396/10/4
همین خودروبانک فیلمش بود هندلینگش از بنز دیفرانسل عقب بهتر بود توی سرعت 73 کیلومتر.

مزدا شاهکاره مخصوصا میاتا(mx5)

یادش بخیر پدر بزرگم یه مزدا وانت قهوه ای دنده فرمونی داشت خیلی قدیمی فکر کنم از الان حساب کنم 35 سال پیش.

ماشین با 2 تن بار دنده 3 حرکت میکرد اصلا هم شاسیش نمیخوابید با بار زیاد خیلی زود هم باید میزدی دنده 4 چون گیربکسش فوق العاده قدرتی بود مخصوص بار.

که در آخر تحویلش دادن به خودرو های فرسوده واقعا حیف بود حیف.
1396/10/4
اگر ماشین مال من بود موتورش برق میزد از شفافیت.

قبل عکس گرفتن یه دست مالی بکشین به ماشین بد نیست.
1396/12/11
این ماشین پلاک منطقه آزاد اروند و همون‌طور که مطلع هستید به همت دولت بزرگوار روی سر ما خوزستانی ها خاک می‌باره پس زیاد ناراحت نشو منم اولش خیلی تمیز میکردم الان از این بدعره
1396/10/5
مزدا که بهترینه
1396/10/6
من یکی از اینو می‌خوام بخرم حول‌وحوش ۵۰۰تومن واسم آب میخوره به نظر شما بخرمش

البته ماکتش رو عرض میکنم
1396/10/6
چجوریه که موتور ۱۴۵ اسبی این ماشین شتاب ۹.۵ داره اما مدل ۱۶۵ اسبی شتاب ۱۰.۱؟؟ اشتباه نکردید؟
1396/12/11
با سلام خدمت ادمین محترم.از آنجا که من چهار سالی هست که مزدا ۶ دارم خواستم کمی توضیح بیشتر بدم .سرعت نهایی ماشین از مرز ۲۶۰کیلومتر عبور می‌کنه که من فیلمشو گرفتم دوم اینکه نمونه فول دارای صندلی چرم برقی و هداپ دیسپلی و سیستم صوتی بوز می‌باشد همچنین دارای آداپتیو کروز کنترل و سیستم ieloopو اسمارت استاپ می‌باشد.کاش در مورد کشش و هندلینگ در حد آلمانی این ماشین هم توضیح میدادین
1397/1/7
سلام،من چند ماهی توی ایروان زیر پام بود،متاسفانه نمیشه با ماشینهایه الان بازار مقایسه کرد،حتی ژاپنی.کیفیتش از هر نوع تویوتا و هوندایی بالاتره،من فکر میکنم چون کیفیتش بالا هست وارد نمیشه چون یا باید خیلی گردنتر باشه که نخرن یا یه سری از ماشینها قیمتش پایین بیارن که بشه مقایسه کرد. از لحاظ خود ماشین من یه بار هم نتونستم اون پدال نرمش را تا ته برای 10 ثانیه نگه دارم،شبیه موتور سوزوکی گاز میخوره.برای خودکشی ماشینه خوبیه. اونجا قیمتش 46000$ بود. البته صفرش.الان چند سالی هست که مزدا از لحاظ ایمنی اولین ماشین جدوله. که این موضوع هم روی کیفیت و فروش محصولاتش خیلی تاثیر گذار هست.
1397/12/9
مزی خودروی بلامنازع در سگمنت خودش باید عرض کنم که نسخه فول دارای رادار جلو سیستم صوتی بوز روکش چرم و اسمارت استی میباشد رینگها هم سایز نوزده
1398/11/19
سلام بنظرشما ايران مياد