موضوعات داغ

پادشاه تازه جهنم سبز؛ جگوار با XE Project 8 رکورد شکست

عکس مطلب اول
جگوار اعلام کرده است که XE Project 8 که مدل آینده این شرکت است سریعترین سدان 4 در، در پیست نوربرگ رینگ شناخته شده است.

این سوپرسدان با سیستم چهار چرخ محرک و 592 اسب بخار قدرت زمان 7 دقیقه و 21.2 ثانیه را در این پیست ثبت کرده است گرچه در مسیری که این رکورد ثبت شده بخش کوچکی از پیست حذف شده است. (قسمت کوتاهی که پیچ آخر را به پیچ اول وصل می کند).

جگوار XE Project 8 چه رکوردی را شکسته است؟

جگوار تایم ثبت شده در این پیست را این چنین توصیف می کند:
« سریعترین تایمی که تا به حال توسط یک سدان 4 در با مشخصات مشابه نسخه تولیدی ثبت شده است. »
خودرویی که این تایم را ثبت کرده یک نسخه آزمایشی پیش از تولید است که تصور می شود مشخصات آن با خودروهایی که در سال 2018 به مشتریان تحویل داده می شوند یکسان باشد.
جهت اطلاع بد نیست بدانید که آلفارومئو جولیا کواد-ریفوگلیو در سال 2016 تایم 7 دقیقه و 32 ثانیه را ثبت کرد و سوبارو WRX STI Type RA NBR که اصولا یک خودروی مسابقه ای است چندی پیش در سال 2017 تایم 6 دقیقه و 57.5 ثانیه را ثبت کرد.

جگوار پراجکت 8

جگوار پراجکت 8

در حال حاضر رکورد سریعترین خودروی تولید انبوه دیفرانسیل عقب در نوربرگ رینگ متعلق به پورشه 911-GT2-RS است با تایم 6 دقیقه و 47.3 ثانیه است.

راننده جگواری که این تایم را ثبت کرد چه کسی بود؟

آقای وینسنت رادرمکر راننده مسابقه ای بلژیکی بود که سابقا از طرف شرکت ولوو در مسابقات تورینگ کار شرکت می کرد.

اطلاعات بیشتر درباره جگوار XE Project 8

این خودرو سریعترین و اسپرت ترین خودروی خیابانی جگوار اعلام می شود که طراحی و ساخت آن توسط بخش SVO شرکت جگوار انجام شده است. موتور V8 آن که مجهز به سوپرشارژر است 5.0 لیتر حجم دارد و 592 اسب بخار قدرت تولید می کند که به یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک متصل می شود و سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک آن درصد بیشتر گشتاور موتور را به چرخ های عقب می فرستد.

جگوار پراجکت 8

جگوار پراجکت 8

گفته می شود این خودرو می تواند در عرض 3.3 ثانیه به سرعت 96.5 کیلومتر در ساعت دست یابد و حداکثر سرعت آن 320 کیلومتر در ساعت است.
این خودرو از نظر اسم و سبک طراحی و مهندسی مشابه مدل تولید محدود F-Type Project 7 است که در سال 2015 معرفی شد.
گرچه این خودرو به صورت استاندارد با 4 صندلی عرضه می شود ولی در نسخه سفارشی Track Pack نشیمنگاه صندلی عقب حذف شده و صندلی های سطلی مسابقه ای جایگزین صندلی های جلو می شوند.
قیمت این خودرو در بریتانیا 149.995 پوند خواهد بود و تولید آن در سطح جهان به 300 دستگاه محدود می شود.
آقای مارک استنتون مدیر بخش SVO جگوار می گوید:
« ماموریت تیم طراحی و مهندسی SVO این بود که اسپرتی ترین مدل خیابانی جگوار در کل تاریخ که مخصوص رانندگی در پیست باشد را خلق کنند که نه تنها سریعترین بلکه چابک ترین خودروی جگوار نیز باشد. »

در نتیجه در کل بدنه ی Project 8 فقط سقف و رودری های درهای جلو بدون تغییر از مدل استاندارد XE به عاریت گرفته شده اند و 75 درصد از اجزای فنی آن جدید هستند. رکورد ثبت شده در نوربرگ رینگ موفقیت چنین تغییرات گسترده ای را تایید می کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد