موضوعات داغ

ام جی 360 توربو در راه بازار + جدول و فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
گروه صنعت خودرو آذربایجان، به عنوان شریک تجاری MG در ایران که از سال گذشته شروع به مونتاژ خودروی MG 360 در تبریز کرده است، از شرایط فروش جدید این خودرو در مدل‌های 97 خبر داده است که به دو صورت دستی و اتوماتیک با پیشرانه 1500 سی سی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد، هرچند نسخه اتوماتیک اتومبیل با پیشرانه توربوشارژر و با اختلاف 20 میلیون تومانی در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت که در ادامه توجه بیشتری به نسخه‌ توربوشارژر آن خواهیم داشت.
در جدول ارائه شده از سوی گروه صنعت خودرو آذربایجان، نسخه دستی MG 360 با قیمت نهایی 57 میلیون و 700 هزار تومان در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت که برای ثبت نام اتومبیل، نیاز به پرداخت هزینه اولیه 27 میلیون تومانی خواهید داشت، اما برای نسخه اتوماتیک و توربوشارژر اتومبیل با اختلاف 20 میلیون تومانی!، قیمت نهایی 77 میلیون و 700 هزار تومان در نظر گرفته شده است که در زمان ثبت نام نیاز به پرداخت 39 میلیون تومان از این مبلغ را خواهید داشت. به غیر این تفاوت‌ها، هر دو اتومبیل با سود مشارکت 18 درصد، سود انصراف 12 درصد و همچنین با موعد تحویل 100 روزه در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

شرایط فروش ام جی 360 توربو

شرایط فروش ام جی 360 توربو


- تجهیزات فنی
باتوجه به مشخصات ارائه شده از سوی گروه صنعت خودرو آذربایجان، می‌توان فهمید که عضو جدید خانواده MG در بازار کشور به همراه یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر خطی خواهد بود که با نوسان دور موتور آن در محدوده 5500، می‌توان حداکثر 110 اسب بخار قدرت از آن استخراج کرد، این درحالیست که حداکثر گشتاور 135 نیوتن متری این پیشرانه در 4500 دور بر دقیقه بدست می‌آید که بر سر راه آن یک جعبه دنده اتومات از نوع "تیپ ترونیک" و یا جعبه دنده دستی 5 سرعته قرار گرفته و نیروی تولیدی این پیشرانه را پس از تبدیل، به سمت چرخ‌های محرک جلو ارسال می‌کند که منجر به ثبت سرعت 170 کیلومتر در نسخه اتوماتیک و یا 180 کیلومتر بر ساعت در نسخه‌های دستی شده است، البته این مشخصات برای پیشرانه تنفس طبیعی اتومبیل خواهد بود که شرایط و استهلاک کمتری نسبت به پیشرانه توربوشارژر خواهد داشت، اما ویژگی‌های نسخه توربوشارژر MG 360 چه خواهد بود؟ در ادامه با خودروبانک همراه باشید.
اول از همه در خصوص ابعاد و اندازه اتومبیل، تفاوتی میان نسخه توربوشارژر و تنفس طبیعی دیده نمی‌شود، زیرا هر دو نسخه در طول 4579 میلی متر، عرض 1804 میلی متر، ارتفاع 1490 میلی متر و همچنین با فاصله بین دو محور 2660 میلی متر ساخته شده‌اند که در قسمت جلو بر روی سیستم تعلیق مستقل مک‌فرسون سوار شده و همچنین در قسمت عقب نیز بر روی سیستم تعلیق چند بازوی H شکل همراه با میله‌های پیچشی قرار گرفته‌اند. علاوه بر این‌، بر روی هر چرخ‌های جلو و عقب اتومبیل از ترمزهای دیسکی استفاده شده است تا مهار این اتومبیل بهتر انجام شود.

ام جی 360

ام جی 360

با پشت سرگذاشتن ابعاد اتومبیل و همچنین تجهیزات فنی مشترک، به اصلی‌ترین بخش ماشین خواهیم رسید و آن هم سیستم محرک اتومبیل خواهد بود که در نسخه توربوشارژر همانند نسخه اصلی، شاهد نصب یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ خطی با حجم 1.5 لیتری هستیم که حالا با سود جستن از یک توربوشارژر، می‌تواند 130 اسب بخار قدرت در دور موتور 5500 و همچنین نزدیک به 210 نیوتن متر گشتاور داشته باشد که با نوسان دور موتور در محدوده 2000 الی 4400 دور بر دقیقه بدست می‌آید. برای دریافت و انتقال این نیرو به سمت چرخ‌ها، تنها از یک جعبه دنده 6 سرعته تیپترونیک استفاده شده است که برای کارکرد 100 کیلومتر اتومبیل، مصرف سوخت 6.9 لیتری به همراه داشته است.
در مقابل MG 360 توربو، شاید بتوان چری آریزو 5 را به عنوان یک رقیب ارزشمند معرفی کرد که از یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر سود برده و می‌تواند حداکثر خروجی قدرت 147 اسب بخاری و گشتاور حدودا 210 نیوتن متری داشته باشد که در خروجی قدرت خود بهتر از MG 360 عمل کرده است، اما باید به اینکه توجه داشت که نیروی این پیشرانه توسط یک جعبه دنده اتوماتیک CVT دریافت شده و به چرخ‌های جلو ارسال می‌شود که در نتیجه یک شتاب صفر تا صد 9.5 ثانیه به همراه داشته است.
علاوه بر این، چری آریزو 5 توربو با طول کلی 4532 میلی متر، عرض 1814 میلی متر و همچنین ارتفاع 1487 میلی متر ساخته شده است که دارای ابعاد و اندازه کوچک‌تری خواهد بود که بدون شک نسبت به خودروی MG 360 فضای کمتری در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

ام جی 360

ام جی 360


- امکانات رفاهی:
با فاصله گرفتن از تجهیزات فنی و قیاس آن با چری آریزو 5 توربو، دوباره این فرصت را بدست آوردیم که مختصر صحبتی در رابطه با امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی اتومبیل داشته باشیم که پرداختن به تجهیزات ایمنی را در بخش بعدی مورد بررسی قرار خواهیم داد، اما در این بخش به سیستم‌ها و تجهیزت رفاهی اتومبیل اشاره می‌کنیم که به ترتیب موارد مهم آن شامل صفحه نمایشگر 8 اینچی لمسی با قابلیت کنترل از طریق تلفن همراه، سیستم بلوتوث با قابلیت اتصال به تلفن همراه و پخش فایل‌های صوتی، سیستم صوتی مجهز به 2 بلندگو و 2 تیونر، کنترل سیستم صوتی از روی غربیلک فرمان، شیشه بالابر راننده مجهز به سیستم تشخیص مانع، سردنده چرم و کروم، چراغ‌های جلو هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع و خاموش شدن تاخیری برای مشایعت راننده، چراغ‌های مخصوص روز، آینه‌های جانبی مجهز به گرمکن و راهنما، روکش‌های چرم صندلی‌ها، قابلیت تنظیم صندلی راننده در 6 جهت و تنظیم صندلی مسافر جلو در 4 جهت، صندلی‌های عقب با قابلیت جمع شدن، سانروف برقی، سیستم تهویه مطبوع با فیلتر تصفیه هوا، محفظه نگهدارنده زیر صندلی سرنشین جلو، محفظه نگهدارنده عینک و همچنین چراغ مطالعه برای سرنشینان عقب اتومبیل اشاره داشت.

ام جی 360 توربو

ام جی 360 توربو


- امکانات ایمنی:
مهم‌تر از امکانات رفاهی، تجهیزات ایمنی اتومبیل خواهد بود که خوشبختانه در خودروی MG 360 امکانات خوبی مورد استفاده قرار گرفته است، همچون سیستم ترمز ضدقفل ABS به همراه سیستم توزیع کننده نیرو، سیستم کمک ترمز، سیستم کنترل ترمزها در پیچ، سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک‌ها به صورت مستقل بر روی تمامی چرخ‌ها، کیسه هوای ایمنی برای سرنشینان جلو، سیستم کنترل پایداری اتومبیل، سنسور کمک پارک به همراه دوربین دید عقب، قفل ایزوفیکس صندلی‌های عقب برای نصب و نگهداری صندلی کودک، کمربندهای جلو و عقب 3 نقطه و در نهایت قفل مرکزی و ریموت کنترل با قابلیت بستن خودکار شیشه‌ها.

نظرات کاربران

9 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/11/8
آشغال چینی... با بیست میلیون پول اضافه و توربو تازه رسیده به ۱۳۰ اسب بخار!!! یعنی از چری هم پست تره!
همیشه خریدار باید ضرر کیفیت پایین و افت قیمت خودروی چینی رو بده...جمعش کنین دیگه!!
1396/11/8
لگن سوار،خيلى راجع به ماشين ميدونى حيف تو نيستش كه اينجا موندى با اين همه اطلاعات!
ام جى رو با ام وى ام مقايسه ميكنى،خخخخخخخخخ
1396/11/8
قوقولي مگولي پسرم
شما يه روانپزشك بري بد نيست ها
بخدا
1396/11/13
اطلاعات نداری حرف مفت نزن داش اولن ام جی از نظر برند ماله چین نیس دوما یکم تحقیق کنی بد نیس اریزو ۵ توربو مصرف سوخت ترکیبیش 10.5 هستش اما مصرف سوخت ام جی فقط 6.9 هستش شما اریزو ۵ بگیری باید دم به دقیقه سر پمپ بنزین باشی
1397/1/14
با سلام به خریدار عادی مثل خودم که در این کشوری که فروش خودرو تا کنون بر مبانی اجحاف به خریدار بوده است . ببینید هموطنان گرامی تا وقتی خودروسازی دولتی در ایران با حربه انحصار تولید داخل و تعرفه های گران واردات سنگر گرفته وبه ملت جنس های بنجل خود را غالب می کنند و اگر شرکت هایی هم در بخش خصوصی بخواهند محصولاتی را در ایران مونتاژکنند تا به رقابت بپردازند با عوامل خود و البته یک عده آدم نادان سعی در سرکوب هر نوع خودرو بجز محصولات خود بر می آیند مانند این خودرو بی کیفیت است یا صاحب اول و آخر ش خودتی و از این قبیل .... اگر من شما این بازی ها را بخوریم وضعیت همین است که ساندرو استپ وی را با آن امکانات ابتدایی به قیمت 57 میلیون تومان هم نمی گذارند بخری وبا بازار سیاه و جو روانی که این خودرو با کیفیت است و چه و چه وچه .. آن را با بی شرمی تمام بالای 60 میلیون و هر چقدر که بتوانند میفروشند
1396/11/8
ام جی میتونست قیمتشو برای رقابت با دنا پلاس توربو بزاره ولی هم خواست برای آریزو شاخ و شونه بکشه و هم سودی توی جیبش بره.

وگرنه هیچ دلیلی برای قیمت ۸۰ میلیونیش نمیشه پیدا کرد.
1396/11/8
من نظر مخالفی با امیر و محمد دارم. گاهی نمودار قدرت از 130 اسب تا مثلا 150 اسب یک گشتاور را ایجاد میکنه، بنابراین تفاوتی بین 130 اسب امجی با 147 اسب آریزو نیست. چون هر دو یک گشتاور دارند. ضمنا گیربکس امجی بسیار بهتر از آریزوست. بنابراین در کل امجی برتر از آریزو خواهد بود. ضمنا اریزو 87 تومنه. امجی میتونست بسیار پرفروش باشه اگه قیمت مدل مذکور 67 تومن میبود. در هر حال دنا اتومات هم 60 تومن خواهد شد اما کیفیت ساخت توربو و پلتفرم بسیار قدیمی دنا و گیربکس 5سرعته ساخت بلژیک آن در برابر گیربکس 6سرعته ساخت ایسین ژاپن که روی امجی هست، ما را به تامل وا می داره. در هر حال من هیچکدام از اینها را نمیخوام و منتظر خرید پژو301 هستم.
1396/11/8
اینم بنداز تو ترشی کنار gs و gt
1396/12/17
با سلام
دوستان اینقدر احساسی راجب ام جی 360 توربو صحبت نکنید. اولا اسم این خودرو در چین roewe و قدرت 156 اسب بخار و گیربکس 7 سرعته. حال تغییرات دیگری هم دادن . اما چرا ؟ شاید بیشتر بخاطر کم شدن استهلاک و همچنین تطبیق دادن سیستم تعلیق تا شاید خودرو از دست راننده در حین رانندگی در سرپیچ ها خارج نگردد. نمیدونم گیربکسی که خاصیتش اینکه دور موتور بیاره پایین با اورجینال خودش عوض بشه. خدمات پس از فروش؟ انشالله چرخش برای ام جی سواران بچرخه