موضوعات داغ

بهترین خودروهای هایبرید سال 2018

عکس مطلب اول
خودروهای الکتریکی در حال پیشرفت هستند و بخشی از بازار خودروهای الکتریکی که به سرعت در حال رشد است، بازار خودروهای هایبرید است. امروزه تعداد خودروهای هایبرید در بازار نسبت به هر زمان دیگری بیشتر است، فرقی نمی کند که پلاگین هایبرید باشند یا هایبریدهای مستقل که انرژی مورد نیاز خود را تامین می کنند.
ایده هایبرید اولین بار توسط تویوتا با مدل پریوس به تولید انبوه رسید. این خودرو تا به حال بیش از 20 سال در بازار بوده است ولی ایده کلی ارتباط موتور بنزینی با موتور الکتریکی و باتری هنوز هم مثل زمان ورود این خودرو به بازار است و تنها تغییری که ایجاد شده افزایش ظرفیت باتری ها و بهبود عملکرد موتورها است.
خودروهای رقیب نیز برای کاهش مصرف سوخت از پیشرانه های هایبرید استفاده کرده اند. افزایش استفاده از فناوری هایبرید به خاطر قوانین مربوط به آلایندگی است زیرا موتورهای بنزینی و دیزلی به تنهایی نمی توانند با محدودیت های مربوط به آلایندگی در آینده سازگار باشند، بنابراین به کمک یک موتور الکتریکی نیاز دارند. واکنش منفی فعلی نسبت به موتورهای دیزل نیز باعث افزایش فروش خودروهای هایبرید می شود.
در ساده ترین نوع هایبرید، هنگامی که پدال گاز را فشار می دهید موتور الکتریکی قدرت اضافی را تامین می کند و بازیابی انرژی به باتری خودرو اندک است.
در سیستم های پیشرفته تر یک موتور الکتریکی و باتری بزرگتر نصب می شود و این خودروها می توانند مسافت طولانی تری را تنها با موتور الکتریکی طی کنند گرچه این مسافت در بهترین حالت چیزی بیش از 1 مایل نخواهد بود و بعد از آن موتور بنزینی وارد مدار می شود. این خودروها مجهز به سیستم بازیابی انرژی هنگام ترمز کردن و قل خوردن هستند و با رانندگی ملایم می توان باتری آنها را شارژ کرد.
نوع دیگری از سیستم هایبرید خودروهای مجهز به سیستم برق 48 ولت هستند که بیشتر در خودروهای لوکس یافت می شود. این ولتاژ بالاتر صرف تامین نیروی برق مجموعه ای از لوازم می شود که از سیستم های سرگرمی داخل خودرو تا سیستم های تعلیق فعال را شامل می شود. سیستم برق 48 ولت این خودروها یک حالت هایبرید ملایم نیز دارد که برای حرکت خودرو فقط با موتور الکتریکی در بزرگراه و کاهش مصرف سوخت است.
در بعضی از خودروهای پلاگین هایبرید یک سوکت و سیم مخصوص شارژ نیز وجود دارد که رانندگان بتوانند در شبکه های اصلی توزیع برق باتری ظرفیت بالای آنها را شارژ کنند. این خودروها می توانند 30 تا 50 کیلومتر مسافت را تنها در حالت الکتریکی بپیمایند و اگر سفرهای کوتاه محلی زیادی داشته باشید و مرتب باتری را شارژ کنید، می توانید چندین هفته فقط با برق باتری حرکت کنید و نیازی به پرکردن باک نداشته باشید.
در نهایت خودروهای هایبرید با برد بالا هستند که در واقع همان خودروهای الکتریکی هستند با این تفاوت که یک موتور احتراق داخلی کوچک دارند که می تواند در صورت خالی شدن باتری و هنگامی که به ایستگاه شارژ دسترسی ندارید، مجددا باتری ها را شارژ کند. خودروهای مجهز به این نوع سیستم هایبرید در واقع شبیه یک خودروی الکتریکی هستند که یک ژنراتور تولید برق را با خود حمل می کند. در این خودروها موتور بنزینی برای حرکت خودرو استفاده نمی شود و فقط برای این است که اگر شارژ باتری تمام شد بتوانید توسط موتور بنزینی آن را شارژ کنید و مطمئن به مقصد برسید.
اگر به محوطه های پارک خارج از خیابان که مناسب برای شارژ هایبریدهای پلاگین است دسترسی ندارید، خودروهای هایبرید مستقل گزینه مناسبی هستند. البته اگر یک خودروی پلاگین خریداری کنید لزومی ندارد که حتما آن را شارژ کنید ولی به دلیل قیمت خرید اولیه بالا و مصرف سوخت متوسط موتور بنزینی در حالت خالی شدن باتری (به دلیل وزن اضافه سیستم هایبرید)، اگر در حین استفاده خودروی پلاگین خود را هیچ وقت شارژ نکنید در واقع پول خود را در جوب ریخته اید!
خودروهای هایبرید از نظر کاربردی نیز معایبی دارند. به دلیل فضایی که سیستم هایبرید اشغال می کند، این خودروها فضای صندوق کمتر و باک کوچکتری نسبت به خودروهای معمولی دارند. علاوه بر این اگر زیاد در اتوبان رانندگی می کنید خودروهای هایبرید نسبت به خودروهای بنزینی و دیزلی زیاد هم کم مصرف تر نیستند زیرا در این حالت موتور بنزینی به کمک موتور برقی می آید که باعث افزایش مصرف سوخت می شود.

10 خودروی خودروی هایبرید برتر سال 2018

1 – بی ام و i3 رنج اکستندر
بی ام و i3 رنج اکستندر

بی ام و i3 رنج اکستندر



2 – تویوتا پریوس
تویوتا پریوس

تویوتا پریوس



3 – هیوندا یونیک PHEV
هیوندا یونیک PHEV

هیوندا یونیک PHEV



4 – ولوو XC60 T8 توئین انجین
ولوو XC60 T8 توئین انجین

ولوو XC60 T8 توئین انجین



5 – فولکس گلف GTE
فولکس گلف GTE

فولکس گلف GTE



6 – مینی کانتری من S E PHEV
مینی کانتری من S E PHEV

مینی کانتری من S E PHEV



7 – بی ام و 530e
بی ام و 530e

بی ام و 530e



8 – لکسوس IS 300h
لکسوس IS 300h

لکسوس IS 300h



9 – پورشه پانامرا E هایبرید
پورشه پانامرا E هایبرید

پورشه پانامرا E هایبرید



10 – کیا نیرو PHEV
کیا نیرو PHEV

کیا نیرو PHEV

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/1/13
چه جالب که هیوندای و کیا که یکسری دوستان که الاغ سوار هم نیستن اسباب بازی میگن بهشون جزو ده خودروی برتر هستن. بهتره به جای پایین آوردن سطح بقیه سطح خودمون رو بالا ببریم ، چون همینه که داریم درجا میزنیم